Inleiding
Lagere school
Ik verander van school. In mijn vorige school had ik mijn kliekje vrienden waar ik mee afsprak, mee kon spelen en zelfs verjaardagsfeestjes mee hield. In deze nieuwe school kende ik niemand en was ik het buitenbeentje. Ik was dan ook nog eens niet zo’n mooi kind met wallen en grote tanden en belandde al snel aan de onderkant van de keten: de losers van de school. Heel die periode van de lagere school werd ik gepest. Steeds dezelfde woorden: konijn, paard, zombie. Als kind besef je nog niet wat die woorden met je doen, maar je kan je al voorstellen dat ik geen spraakzaam kind was en meestal alleen op een bankje zat. Tegen het einde toe, 5de à 6de leerjaar had ik welgeteld 3 vrienden gemaakt en probeerde ik me wat meer in de klasgroep in te werken. Tevergeefs.
Middelbaar
De periode waar iedereen naar uitkijkt: het 1e middelbaar! Iedereen behalve ik. Ik wist vanbuiten wie er naar mijn school kwam en was niet blij met die uitkomst. Mijn 3 vrienden gingen alle drie naar een andere school, waardoor ik weer helemaal opnieuw kon beginnen. Hier zat ik de eerste maanden meestal ook weer alleen, maar kreeg uiteindelijk toch de moed me te integreren in de jongensgroep. Blijkbaar versta ik me beter met hen dan met meisjes. Ik heb me rot geamuseerd met hen, ook de nodige drama gehad natuurlijk (verliefdheden, je kent het wel), maar al bij al een hele leuke groep.
In de zomer van het 1e naar het 2e middelbaar heb ik iets meegemaakt dat geen enkele tiener van 13 zou mogen meemaken: mijn toenmalige vriend (een relatie van 2,5 jaar) was verongelukt met de brommer. Aangezien niemand wist van onze relatie door het 3-jarige leeftijdsverschil kon ik dit tegen niemand zeggen, zelfs mijn nieuwe beste vrienden niet. Ik heb al mijn gevoelens weggestopt en deze pas getoond in het 3e middelbaar op klasweekend. Er zijn nog steeds veel mensen die geen weet hebben van deze fase in mijn leven.
Tegen het 3e middelbaar had ik ook een meisjesvriendengroep waar ik me goed in voelde en verschillende dingen mee deed. Het 4e middelbaar, 2013 eigenlijk, was een topjaar voor mij. Dit is het enige jaar in mijn leven waar ik me herinner gelukkig in te zijn geweest. Wat raar is, aangezien ik ook daar weer veranderde van school, geen goeie punten haalde (ik had een B-attest met 4 buizen) en mijn beste vriendin kwijt raakte. Toch heb ik me dat jaar goed geamuseerd! Ik heb zowel One Direction als Justin Bieber live gezien, heb een hele leuke vakantie gehad in Kreta waar ik nieuwe mensen heb leren kennen die ik nu soms nog hoor en ben veranderd naar een TSO-school waar ik de eerste dag al vrienden had gemaakt (met dank aan Yoni weliswaar om me aan te spreken, maar toch)!
Het 5e en 6e middelbaar waren dan ook topjaren voor mij, maar ook daar waren de nodige problemen. Ondertussen had ik al een redelijk grote mond ontwikkeld, waarschijnlijk om te compenseren voor al die stille jaren. Dat resulteerde dan ook in veel meningsverschillen met verschillende mensen. Zo ook met Yoni, in de laatste maanden van het laatste jaar. We waren beiden verliefd op dezelfde jongen, Seppe. Hij was ondertussen al samen met een vriendin van mij die hij op mijn verjaardagsfeest had leren kennen, maar toch, we vonden hem allebei leuk. Ondanks die relatie had ik toch een hele goeie band met hem en zijn we bij elkaar beland, je kent het wel voelen en kussen enzo. Natuurlijk was dat niet zo mooi van ons aangezien hij nog in een relatie zat, maar liefde hou je niet tegen. Uiteindelijk is Yoni dat te weten gekomen en is ze dat tegen al de rest van de groep gaan vertellen, uitvergroot natuurlijk. Tegen het einde van de zomer had ik nog welgeteld 1 vriend van het middelbaar over, en nee, het was niet Seppe.
Er zijn nog geen reacties.