Wat maakt uiterlijk nou uit?
Oké geen ding over muziek, want er is iets waar ik het echt over moet hebben.
Deze story is niet geschikt voor alle leeftijden. Daarom is deze alleen te lezen als je bent ingelogd. Zo houden we Quizlet.nl leuk voor alle bezoekers.
Reageer (4)
Ondanks dat dit hoofdstuk al best wel redelijk ontzettend bijna 750 miljoen jaar oud is, ben ik vandaag pas begonnen met het lezen van deze storie en besluit ik toch even te antwoorden op de vraag, want.... zo ben ik... blijkbaar...
Ik denk dat de beste en ook belangrijkste eigenschap is die iemand kan hebben het proberen.
Je kan wel antwoorden met dat ze je begrijpen of dat ze er altijd voor je zijn, maar dat ze het altijd willen proberen vind ik zo veel mooier. Ik vind het veel belangrijker dat iemand probéért om je te begrijpen, probéért er altijd voor je te zijn, probéért om het beste in je leven te zijn, dan dat ze al die dingen ook echt altijd zijn, want dan ben ik weer zo iemand die zeer wantrouwig word in de wetenschap dat niemand perfect kán zijn (ik ben echt zwaar paranoïde).
En ik vind het ook zo ontzettend veel echter. Als het makkelijk voor ze zou zijn om bij je te zijn, hoe kan je dan ooit weten of ze echt iets voor je willen proberen te zijn? 6 jaar geleden
Elke reactie is welkom, hoe laat hij ook is.
6 jaar geledenErg interessant antwoord!
Ik had het nog helemaal niet van dat perspectief bekeken.
Pfoe, ik heb écht geen flauw idee
6 jaar geleden
De beste eigenschap... dat is een moeilijke, want ikzelf vind doorzettingsvermogen altijd belangrijk, maar met alleen deze eigenschap ben je niets. Vertrouwen staat bij mij ook zeker ergens bovenaan, maar als dat de enige goede eigenschap is, ben je er weer niks mee. En dan denk ik 'anderen gelukkig kunnen maken' bv als deze verdrietig is, die laten lachen. Maar zeker ook 'een ander zich goed laten voelen met zichzelf'. Die twee eigenschappen zijn bijna hetzelfde, maar bij de eerste laat je de ander op dat moment lachen, maar is zijn/haar zelfvertrouwen er niet mee omhoog. Bij de tweede wel.
6 jaar geledenMaar toch, je wordt er wel gelukkiger van als een ander blij is, maar als dat het enige is waar je gelukkig mee bent in je leven, kom je er niet. Dus vind ik nog altijd dat je aan één goede eigenschap niet veel hebt, want zelfs al kan je anderen zich tevreden laten stellen met zichzelf, je moet nog wel meerdere eigenschappen hebben om ook jezelf gelukkig te maken. Ik ga ervoor dat één goede eigenschap niet voldoende is, maar dat je het alleen red in het leven als je er meerdere hebt. Bv als je iemand goed kan troosten, maar je bent eigenlijk niet te vertrouwen, dan vertel je zijn/haar geheim door, krijg je ruzie, en als dit vaker gebeurd eindig je uiteindelijk alleen. Dus dan red je het niet echt denk ik.
En dus zal ik ook wel wat goede eigenschappen hebben, anders zou ik niet meer leven
Jezus, dat is een lange reactie
6 jaar geledenIk ben het met je eens, je red het niet met maar een goede eigenschap.
Soms dan heb je er meerdere nodig om zelfs iets specifieks te doen.
Ik kan bijvoorbeeld best goed luisteren en advies geven, maar heb moeite met laten zien dat ik daadwerkelijk meeleef.
Ik ben kinda getraumatiseerd toen ik iemand wilde helpen en diegene tegen me schreeuwde dat ik eens emotie moest laten zien en dat ik zo gevoelloos leek.
Maar aan de andere kant ken ik mensen die heel empathisch zijn een nooit een fucking oplossing geven en dan maar samen met de ander zich in het verdriet verdrinken, daar heb je ook niets aan.
En dat is slechts een voorbeeld.
Ja weet ik maar ik was aan het schrijven en wou niet stoppen
6 jaar geledenEn ja het is niet altijd makkelijk mensen te helpen, maar als jij de oplossing bied en de ander het meedeleven, kom je er wel
En dat zou ik mij ook nog herinneren denk ik, maar ja, het is niet makkelijk om mensen te troosten
Ik denk dat de beste eigenschap die iemand kan hebben is dat diegene je goed doet voelen over jezelf
6 jaar geleden