Foto bij OO5 - Perron

Hoi chocokikkertjes!
Wow! 50 abo's! Bedankt!!!!! En we staan in de top!

Erg bedankt voor jullie support! Superleuk!!!!
xxx

Tegen de tijd dat de trein op het perron aankwam, had ik godzijdank mijn koffer dicht gekregen. Het ruimtelijke verschil tussen amateuristisch opgevouwen en gewelddadig erin gepropt was verbluffend.
Ik zette mijn koffer op zijn zijwieltjes en wilde het gangpad op, maar veranderde van gedachte toen ik de drukte zag. Het pad stond vol met drammende leerlingen. Ik begreep het niet. Het was niet alsof de trein toedeloe riep na twee minuten en snel wegreed met de mensen er nog in. Vanwaar de haast?
Zodra ik de schuifdeur opentrok, werd het antwoord duidelijk. Iedereen praatte door elkaar heen, maar elk gesprek ging over Dementors en moordenaars. Geen wonder dat ze eruit wilden.

Ik bleef staan tot de mensenmassa was geslonken, waarna ik de koffer door de gang rolde tot ik een uitgang tegenkwam. Op het perron stond al een afdelingsgenoot klaar, sneu in de regen, waarschijnlijk de klassenoudste. De jongen reikte zijn handen naar me uit, aanbiedend te helpen met de bagage.
Wankelend bij het afstapje gaf ik mijn koffer aan. ‘Bedankt.’
‘Graag gedaan.’
Ik stapte het perron op en voelde de koude regen tegen mijn gezicht. Wat een rotweer. De wind suisde langs mijn oren, het geluid van de leerlingen en de trein onderdrukkend. Met een bekneld gevoel draaide ik me om naar de Hogwarts Express. Ik wilde alles in me opnemen, die trein bewonderen, het perron bekijken, de mensen. Maar het zou teveel opvallen. Ik moest me inmengen, niet de toerist uithangen.
Mijn getreuzel bleek zichtbaar, want de klassenoudste gaf me een zetje. ‘Ik zou doorlopen als ik jou was.’
‘Sorry. Ik was even afgeleid.’
‘Nou, hup. Voor je eindigt in een koets vol Hufflepufs.’
Ik glimlachte flauwtjes en pakte mijn koffer. ‘Stel je voor.’
Voordat ik me aansloot bij de lopende leerlingen, wierp ik een laatste blik op de trein. Hoe vaak had ik hier al van gedroomd? Gefantaseerd over de reis? En nu ik eindelijk op het perron was, had ik geen tijd om ervan te genieten? Het stak. Joost mocht weten of ik de Express ooit nog zou terugzien.

Ik begon mensen te volgen op automatische piloot, maar keek op bij de splitsing. Alle leerlingen sloegen links af, waardoor ik aan die kant niks kon zien. De rechterweg daarentegen was verlaten. Er stond een lichtspoor van straatlantaarns die leidden naar een schilderachtig dorpje. Sprakeloos bleef ik staan, starend naar de regen die neersloeg op de daken van Hogsmeade.


Reageer (6)

  • ErasMus

    Snel verder!

    6 jaar geleden
    • Stag

      Komt voor de bakker! ^^

      6 jaar geleden
  • Slughorn

    Stel je voor... dat je met een hoop Hufflepuffs in de koets terecht komt.
    Wat zou er dan gebeuren?!

    Dit vond ik stiekem heel grappig. Je schrijft leuk in ieder geval!

    6 jaar geleden
    • Laleah

      Hej! Niet tegen Hufflepuffs bitchen jij he xD

      6 jaar geleden
    • Stag

      Ik denk dat het resultaat World Destruction is. Bedankt voor je compliment!! (En het volgen van het verhaal:) xx

      6 jaar geleden
    • BOOKWURM

      Inderdaad niks tegen mijn kelder genootjes. Daarbij zitten wij in de keuken ook dus tenzij dat je wilt dat we met een slytherin samenwerken voor heel bijzondere koekjes....

      6 jaar geleden
    • Slughorn

      Ik ben zelf een ravenclaw (;

      6 jaar geleden
    • BOOKWURM

      Damnit. Je zou ons plan dus doorhebben... Hmmm. Ander plan bedenken....

      *Weet niks omdat ze gewoon te lief is om te dreigen *
      Sugar Honey ice tea

      6 jaar geleden
    • Stag

      Vanaf nu ben ik sceptisch bij gratis koekjes ._.

      6 jaar geleden
    • BOOKWURM

      😂😂😂😂

      6 jaar geleden
  • SCORPlO

    Oehh, toch maar een abo'tje op dit verhaal!
    (ondanks dat ik heel weinig lees hier op Q: dit is het 2de verhaal wat ik nu nog lees)

    6 jaar geleden
    • Stag

      Woohoo! Ik voel me vereerd! Bedankt!! ^^

      6 jaar geleden
  • Pour

    De Hufflepuff haat is real (blush) snel verder!

    6 jaar geleden
    • Stag

      #TeamSlytherin! Bedankt voor je reactie ^^

      6 jaar geleden
  • scarletwitch

    Echt raar dat ze haar eigen naam niet weet 🤔

    6 jaar geleden
    • Stag

      Ja, het is zeer verwarrend als je er zo ineens inkomt. Thanks voor je reactie!! Xx

      6 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen