Q: Wat vind jij dat je kunt toevoegen aan het huidige bemiddelaarsteam. Wat voor kwaliteiten zorgen ervoor dat we ons als team beter kunnen inzetten voor de users?
A:

- Meraki: Ik ben een nieuwe, frisse wind, woesj. Ik wil graag de kennis die ik heb opgedaan tijdens mijn studies met jullie delen, zodat we soms al eerder kunnen "ingrijpen" (dat klinkt zo hard) op het forum. Daarna verlagen de drie nieuwe bemiddelaars sowieso de werkdruk en daar wil ik ook graag bij helpen. Daarbij komt mijn internet verslaving én ik draai erg onregelmatige en rare werktijden (vroeg beginnen of tot 3:30 doorwerken), dus ik ben online wanneer maar weinig anderen dat zijn. Altijd en overal beschikbaar! O en tenslotte: mijn naam begint ook met een M, dus we houden de traditie hoog. :Y)

- Lorem: Het toevoegen weet ik nooit precies zeker, ik ken de bemiddelaars zelf niet zo goed. Mijn kwaliteiten zijn gewoon dat ik heel veel ervaring heb, dat ik vaak het juiste advies weet te brengen. Dat ik graag de verhalen van de mensen aanhoor, omdat ik ze gewoon zo graag goed wil laten voelen.

- Papiliones: Wat ik kan toevoegen aan het huidige bemiddelaarsteam is dat ik zorgzaam ben. (Wat ik al eerder heb uitgelegd in een andere vraag). Dat ik zowel zorgzaam ben voor de mensen op Quizlet, maar dat ik ook zorgzaam ben voor mijn collega's. Sowieso ben ik ook een goede luisteraar, dus ik kan naar ieder "gezeur" wel luisteren. ^^ Op de andere vraag, de kwaliteiten die jij wilt lezen uit mijn antwoord, zorgen er niet specifiek voor hoe wij als team beter kunnen inzetten. Ik begrijp de vraag heel goed en ik wil die ook wel beantwoorden, maar ergens gaat het daar niet om. (Ergens voelt het ook als een strikvraag, oepsie). Ik ga even ervan uit dat ik in het team zit (dat weten we natuurlijk niet, maar stel), ik kan die zorgzaamheid wat ik eerder heb uitgelegd, toevoegen aan de bemiddelaarsteam. De andere twee nieuwe mede-collega's hebben ook een aantal kwaliteiten en jullie natuurlijk, zo vorm je een dynamische samenwerking. Als wij als team goed samen werken, goed naar elkaar luisteren en goed met elkaar kunnen communiceren. Dan zijn wij op ons best om de users zo goed mogelijk te helpen en te begeleiden. Ik kan nu wel paar kwaliteiten gaan opnoemen, maar uiteindelijk is het wat jullie en de users kiezen en binnenhalen in het team. De kwaliteiten die we dan hebben, die kunnen wij dan laten zien, vormgeven en ermee gaan werken om zo de beste van de beste te verzorgen.

Nogmaals ik kan kwaliteiten op gaan noemen, maar stel dat die drie bemiddelaars dat niet hebben, die jullie eruit gaan kiezen? Dus de kwaliteiten die ieder van ons wél heeft, kunnen wij gebruiken om zo elk persoon op Q. te helpen. Ik vind dat elk kwaliteit waarde heeft aan het kunnen inzetten voor de users.

- Hooverphonic: Ik geloof dat ik deze vraag al een beetje heb beantwoord in eerdere vragen. (: Dus hij is nu even dubbel, maar ik hoop dat mijn antwoord goed genoeg aansluit op je vraag! Mocht dat niet zo zijn, laat het vooral weten!

Ik denk dat ik geschikt ben voor deze functie omdat ik al wel ervaring heb op verschillende vlakken die overeenkomen bij het zijn van een bemiddelaar. Ik heb bijvoorbeeld een training gehad over intermenselijke vaardigheden, misschien een lastig woord, maar simpel gezegd houdt dat in: Hoe ga je om met elkaar? Hoe kom je voor jezelf op? Hoe blijf je netjes?
Ik pas dat al toe in mijn vrijwilligerswerk wat ik buiten Q om doe, maar inmiddels ook in mijn eigen leven. Ik heb er positieve ervaringen mee. Vaak als ik toepas wat ik uit deze training ken merk ik dat mensen makkelijker met elkaar weer overweg kunnen, in overeenstemming komen, en als de ruzie niet opgelost kan worden, mensen wel zelf goed kunnen omgaan met mogelijke negatieve gevoelens naar de ander toe. En er zo niet opnieuw conflict ontstaat.
Verder kan ik situaties vaak goed zonder (voor)oordeel bekijken en hierdoor met een snelle en effectieve oplossing komen. Een oplossing betekent echter niet altijd dat het probleem dan meteen weg is (want dat is helaas niet altijd mogelijk) maar wel dat mensen er op een goede manier mee kunnen omgaan.
Ik ben geduldig en heb veel begrip. Ik luister graag en merk in mijn persoonlijke leven dat mensen ook graag naar mij toe komen om hun hart te luchten.
Ik ben genuanceerd, een verhaal heeft altijd twee kanten die ik goed kan meenemen in één beeld.

Verder heb ik als persoonlijke rede dat ik mijzelf heb aangemeld als mogelijke bemiddelaar dat ik gewoon ontzettend nieuwsgierig ben naar wat ik hierin nog meer kan leren. Wat zeker is: ik kan nog laaaang niet alles en veel wat ik ga tegenkomen zal zeker nog nieuw voor me zijn. Ik zal gegarandeerd eens een fout maken (dat doen we immers allemaal) maar ik hoop zo juist ook meer ervaring op te doen.

Kortom, ik vind dit gewoon veel te leuk ^^

- Slughorn: Ik denk vooral een hoop gezelligheid :Y) Niet dat het niet gezellig zal zijn in het team, maar ik hou ervan als een team een beetje op elkaar ingespeeld is bijvoorbeeld door gewoon gezellig te kletsen. Dat was waarschijnlijk niet het antwoord waar naar gezocht werd, maar ik vond hem bij mij passen. Edit:: Dit antwoord was nog niet volledig. Ik denk dat ik een heel geduldig en duidelijk persoon is, dat ook graag samenwerkt met de anderen. Ik denk dat door samenwerking en zo het verwerven van nieuwe ideeën wij met zijn allen ons team vooruit kunnen helpen en ons beter kunnen inzetten voor de users. De users hebben vooral veel gebaat aan mijn geduld en duidelijkheid, het team aan het overleg.

- Leliana: Ik denk dat ik een goede toevoeging ben aan het huidige bemiddelaarsteam omdat ik een goede teamplayer ben die er altijd naar streeft om te blijven verbeteren en te luisteren. Ik vind het persoonlijk ook erg nuttig en leuk om voorgaande cases, enquetes etc te analyseren en te kijken hoe we onze hulp naar de users toe kunnen optimaliseren op basis van voorheen gebeurde zaken. Natuurlijk is iedere zaak anders maar er valt veel te leren uit wat al is gebeurt. Ik denk dat ik een frisse blik kan werpen op zulke dingen.

- Seaworth: Stabiliteit. Een vast gezicht, met een vaste en duidelijke aanpak. Ik ben altijd al Zwitserland geweest hier op Quizlet en zweef ook altijd op het randje van bekend/onbekend naar anderen. Soms ben ik actief en herkennen mensen me en soms ben ik op de achtergrond en vergeten ze me. Ik denk dat dit heel positief is voor de users, gewoon een stabiel iemand die al jaren hetzelfde is op Quizlet en gewoon haar eigen ding doet.

- Apaixonar: Naar mijn mening kan ik heel goed samenwerken en dat is toch wel belangrijk wil je als team goed kunnen functioneren. Nou ken ik de andere bemiddelaar verder niet persoonlijk, dus het is lastig te zeggen wat ik precies toe zou voegen. Wel kan ik nogmaals vermelden dat ik veel online ben, goed kan luisteren en heel geduldig ben. En daarnaast dan dat ik binnen een team voorstander ben van veel communiceren om alles zo goed mogelijk te laten verlopen. Het opnoemen van kwaliteiten vind ik echter lastig, want het lijkt mij dat het verschilt per persoon welke kwaliteiten hij/zij juist wel en welke niet vindt bijdragen aan een goed functionerend team.

- Aire: Ervaring met Quizlet? Niet dat de andere kandidaten dat niet hebben, maar ik denk toch dat dit één van mijn sterkere punten is. In de 6 jaar die ik op Q heb gezeten heb ik flink geobserveerd hoe het er aan toegaat en wat voor soort conflicten er vaak optreden. Daarnaast ga ik graag ruimdenkend te werk en kan ik goed samenwerken. Ik ben altijd wel flexibel in de samenwerking, en ik klamp me nooit erg koppig vast aan mijn eigen mening.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen