-7- Brief 1
Beste Elia,
Hoi, ik heet Vittoria!
Ik zal me zelf eerst even voorstellen natuurlijk. Ik ben 19 jaar oud (of jong!). Een van mijn grootste passies is lezen, talen leren, taarten bakken en creatief doen. Ook vind ik het leuk om te fotograferen en verhalen te schrijven. Nieuwe steden/ landen/ plaatsen/ dingen ontdekken vind ik ook heel erg leuk, maar dat doe ik helaas wat minder vaak. Wat ik wel heel vaak doe is eten, ook een hobby van mij. Ik hou vooral van Italiaans eten. Niet alleen van pasta en pizza hoor!
Mijn karaktereigenschappen zal ik ook met je delen. Volgens mijn Nonna ben ik heel erg koppig, behulpzaam, zorgzaam en hongerig. Mijn oom zegt dat ik erg geduldig en ijverig ben. Ikzelf vind dat ik verlegen en rustig ben. Dat zijn er wel een paar dus.....
Je naam klinkt wel Italiaans eigenlijk. Ben jij ook Italiaans?
Italië is ook een van mijn allergrootste passies. Ik hou van Italië, maar niet van de Italiaanse politiek. Dat is mij net iets te ingewikkeld. Ik hou van het eten; de granita's con brioche, de cassata, de polpette van mijn nonna, de calzone, de bereide pesce spada (zwaardvis), tartufo nero... Te veel om op te noemen!
Ik hou van de geschiedenis. Italie heeft een prachtige geschiedenis, het gaat van de Feniciërs (wat nu Libanon is) tot de Normandiërs. Van de Romeinen tot de twee koninkrijken die Italië als geografisch geheel gescheiden hielden tot ongeveer 1860. Ik hou van de watermeloenen die 14 kilo worden en van de citroenen. Ik hou nog meer van de olijven, zowel groen als zwart.
Maar ik hou niet van bloemkool. Nee, niks voor mij. Mijn nonna had die eens in mijn verjaardagseten gestopt en brr.... Gruwel er nog van.
Enfin, Italië is dus mijn passie. Heb jij ook een passie? Ik kan wel eindeloos door schrijven over het land, maar ik weet niet of iemand daar wel blij van kan worden. Mijn moeder zei altijd dat ik een te grote fascinatie heb met het land. Ik denk dat het ook komt doordat mijn achternaam allesbehalve Nederlands is. Ik ben dus, misschien dat je het nog niet was opgevallen, half Italiaans en half Nederlands. Soms heeft dat voordelen, soms ook weer niet.
Ik heb zoveel vragen aan je, maar ik weet niet of je ze allemaal wel wilt beantwoorden. Als je dus ergens niet over wilt schrijven dan hoeft dat ook niet. Het is een experiment, geen verplichting. Ik wil alleen wel een paar dingen met je doornemen. Straks, als ik deze brief dus onderteken met mijn naam, dan zul je er geen achternaam bij zien staan. Ik laat mijn achternaam expres weg, het heeft voor mij geen toegevoegde waarde. Als ik ergens over schrijf wat je niet zo heel interessant vind dan moet je dat echt aangeven. Dat vind ik alleen maar fijn!
Terug naar jou.
Welke hobby's heb jij?
Wat is of zijn je passie(s)?
Hoe omschrijven mensen jou?
Wat eet jij het liefste? En wat drink je liever (ik heb graag thee en water,, soms op feestjes dan ook cola. Ik lust geen alcohol eigenlijk.. Is dat raar?)?
Wat doe je in het dagelijks leven (ik ben momenteel nog aan het solliciteren, maar hopelijk dus na je brief werk ik...)?
Haha, dat zijn trouwens wel heel veel vragen. Sorry daarvoor!
2 maanden is wel misschien kort voor je afstudeerproject, we kunnen er ook later mee stoppen als je wil. Is je studie moeilijk? Het lijkt me wel echt heel interessant en gaaf. Het adres heb ik aan de achterkant van de brief gezet, dat is wel zo handig!
Heel veel groetjes,
Vittoria
P.S: helemaal vergeten te vragen, lees jij ook graag boeken? En zo ja, welk boek lees je nu? Ik heb, zoals je misschien al vernomen hebt, het boek Letters To Julliet net uit.
Reageer (1)
WAUW, dit is de mooiste brief die je maar kan schrijven !!
7 jaar geledenzo gedetailleerd en uitgedacht
precies goed en zeker niet teveel vragen erin !!
Italia loves you too Vittoria.
ik ben echt een kneus met eten wat dat betreft.....
heerlijk deeltje en dankje voor het plaatsen
uiteraard 100 kudoozz verdient... ook al kan ik er maar 1 geven