Pieter stelt voor om naar de bioscoop te gaan, ik ga akkoord en we gaan samen met de bus naar de bioscoop. In de bus zegt Pieter dat ik inderdaad mooie ogen heb, waarop ik eerst blozend glimlach en zeg 'slijmbal'. Eénmaal aangekomen beslissen we om een komedie te gaan zien, ik wil mijn geld op al bovenhalen maar ik zie dat ik geen geld bij heb. Ik zeg tegen Pieter dat ik dacht dat ik mijn geld bij had, maar blijkbaar dacht ik dat ik dat mee had, hij zegt tegen mij dat hij wel betaalt voor mij. Hij bestelt ondertussen de ticketjes terwijl ik zeg tegen hem dat ik dat ga terug betalen. Hij pakt de ticketen en we gaan verder, hij zegt tegen mij dat dat niet hoeft met een knipoog, 'Ik ga je terug betalen, zeg ik je' zeg ik al lachend. Pieter koopt nog wat drinken en een bakje popcorn genoeg voor ons beiden, hij betaalt af aan de kassa en we gaan naar onze zaal. Bij aankomst zien we dat er in de zaal weinig mensen zitten, Pieter zegt dat ik mag kiezen waar we gaan zitten. Ik kies ervoor om achteraan in het midden te gaan zitten en hij volgt. De voorfilmpjes beginnen net 'Ook juist op tijd' zeggen ik en Pieter tegelijk en begin te lachen. Ik voel me wat meer op mijn gemak en ik ga wat onderuit liggen. De film begint eindelijk na tien minuten en Pieter begint al wat popcorn te eten en ik drink wat. Ik wil ook wat popcorn pakken totdat plots zijn hand per ongeluk de mijne aanraakt, en laat de popcorn die ik in mijn hand had los van het schrikken. Na een tijdje heb ik het gevoel ik dat hij naar me kijkt en 'k pak nog wat popcorn, ik kijk daarna naar hem en gooi al lachend popcorn zijn richting uit. Niet veel later voel ik ook popcorn naar mij gegooid worden, ik kijk naar hem. Ik zie dat Pieter zijn lach probeert in te houden, wat niet echt lukt. Maar ik draai me gewoon weer om en kijk verder naar de film en ik merk dat hij vragend naar mij kijkt en niet goed weet wat er gebeurd is en kijkt dan ook weer naar de film. Pieter vraagt een halfuurtje later of er iets is met mij waarop ik 'Neen... sssssht!' zeg, Pieter mompelt 'Hmmm, oké dan...'
Als de film gedaan is vraagt Pieter of ik kwaad ben op hem, ik kijk hem aan met een boos gezicht en zeg 'Wat denk je zelf?', hij kijkt alle richtingen uit 'Ik weet het niet..', ik raak zijn schouder aan 'Natuurlijk ben ik niet kwaad' en begin te glimlachen 'Ik was enkel nep-kwaad' zeg ik lachend. 'Ow, wil je dat niet meer doen?' vroeg hij 'Want ik dacht dat ik iets mis had gedaan, maar blijkbaar dus niet.' ging hij verder. Dat vond ik zo erg en vraag aan hem of hij een knuffel wilt, Pieter stemt toe en daar staan we dan een kleine knuffel te geven. Ik kijk even op mijn gsm hoe laat het is, vier uur zegt mijn gsm. 'Om hoelaat moet je thuis zijn?', vraag ik aan Pieter. 'Voor zeven uur? Ik weet het niet.' zegt hij.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen