Ik word wakker van een mededeling dat Epsilon moet verzamelen. Ik blijf stil liggen omdat ik Jordan niet wil wekken. Ik had gister niet door dat ik in slaap viel tot ik dus net ben gewekt door de mededeling. "Goedemorgen," hoor ik dan. "Goedemorgen," zeg ik als ik opkijk en zie dat Jordan naar me kijkt. Ik ga rechtop zitten. "Ik dacht dat je nog sliep," zeg ik als ik me uitrek. "Ik word ook wakker van een mededeling hoor," zegt hij lachend. Ik gaap en blijf in kleermakerszit zitten. Na een tijdje duf voor me uit te hebben gestaard sta ik op. "Ik ga naar Xavier en onderweg verzin ik een goed smoesje waardoor hij niet weet dat ik hier ben geweest," zeg ik als ik naar buiten loop.

Ik loop mijn kamer in en zie dat Xavier zich klaar is aan het maken voor de training. "Waar was je?!?" vraagt hij boos als hij opkijkt wanneer ik de deur sluit. "Ik was bij een vriendin logeren," zeg ik als ik doorloop. "Welke vriendin?" vraagt hij door. "Moet je niet naar de training?" vraag ik dan wijzend op de klok. "Ja, wat ga jij doen?" gaat het verhaal verder. "Ik ga ontbijten, bai!" roep ik als ik de deur uitloop naar de eetzaal.

Er is bijna niemand van Gemini Storm. Jordan zit er en een paar andere jongens die alleen maar voor zich uit staren. Ik ga dus maar naast Jordan zitten. "Hey, volgens mij was dat verlies nogal een klap..." zeg ik kijkend naar de jongens. "Ja, we mogen helemaal niet meer trainen," zegt Jordan. "Dat wist ik al maar ik heb een idee," zeg ik als ik hem aankijk. Ik kan de nieuwsgierigheid in zijn ogen zien. "Eerst wil ik ontbijten, ik rammel. Ga jij nou maar je team een appje of zo sturen dat ze naar het dak moeten komen," zeg ik als ik een broodje pak en er een stuk ei met spek op leg. Ik werk hem zo snel mogelijk naar binnen. "Kom dan nou maar, dan laat ik je mijn idee zien!" zeg ik als ik een beker Chocolademelk heb opgedronken in recordtempo en nu de eetzaal uitloop.

Ik loop door de gangen op weg naar de voetbalvelden. Jordan loopt achter me aan. "Waar gaan we heen?" vraagt hij als hij me inhaalt. "Voetbalveld 1," antwoord ik. "Waarom? Als ze me daar betrappen met training dan ben ik de klos," zegt hij. Dan maak ik de deur open en na te hebben gecheckt of er iemand is lopen we naar binnen. "Ik wil ook wel weer trainen," zeg ik als ik naar de netten met voetballen loop. "Draag jij er twee, dan doe ik dat ook," zeg ik als ik zonder op antwoord te wachten twee netten voetballen naar hem toe gooi. "Waarom zo veel?" vraagt hij verbaasd. "Als je op het dak traint vliegt er wel eens een voetbal weg, waarschijnlijk," antwoord ik als we weer weglopen.

We lopen ze stil mogelijk door de gangen waar niemand te bekennen is totdat we bij de trap naar het dak aankomen. We rennen naar boven en zien daar heel Gemini Storm staan. "Jordan, waarom zijn we hier?" vraagt een jongen. "Vraag dat maar aan Arianne," zegt Jordan als hij de zakken met voetballen laat vallen. Ik doe hetzelfde als ik vragend word aangestaard door het team. "Willen jullie nog trainen of niet?" vraag ik alleen maar als ik een bal pak en hem naar de jongen paas die net aan Jordan vroeg wat we hier deden. Ze kijken me vragend aan. "Hier komt bijna nooit iemand, er zijn geen camera's en als we alles naderhand verbergen merkt niemand dat we hier zijn geweest en als jullie willen trainen weten jullie deze plek waarschijnlijk wel te vinden," zeg ik als ik mijn rugzak open maak die ik heb meegenomen van de keuken. Er zitten een 15 flessen water in. Twee teveel maar wat maakt het uit. Ik zet de flessen neer en loop terug naar het midden terwijl ze me nog steeds aanstaren. "Jullie kunnen me blijven aanstaren maar we kunnen ook gaan trainen," zeg ik als ik een net met voetballen leeggooi over het dak. Een boel pakken hun eigen bal en beginnen hoog te houden of over te pasen. "Bedankt..." zegt Jordan als hij naast me komt staan. "Ik wil ook nog kunnen trainen maar graag gedaan," zeg ik lachend. Hij zucht. "Is er iets?" vraag ik. "Ik ben bang dat we gemerkt worden want als er voetballen wegvliegen en iemand kijkt uit het raam..." Hij maakt zijn zin niet af maar staart voor zich uit. "Niet zo bezorgd, dan krijgen we straf of mogen we eindelijk weg bij Alius, ga nou maar gewoon voetballen," zeg ik als ik een voetbal naar hem toe gooi. Hij vangt hem en begint op de keeper te schieten die merendeels tegenhoud.

We zijn allemaal uitgeput. Ik pak de netten met voetballen en probeer ze te verstoppen. Ik kijk om me heen en zie dan een luchtschacht. "Hey, Jordan kom eens!" roep ik als ik naar de schacht toe loop. "Word dit ding nog gebruikt?" vraag ik hem. "Nee, het is een oude schacht die al lang is vervangen," zegt hij. Ik kijk erin en zie dat hij helemaal doorloopt naar onder. Ik kijk om me heen en vind een stuk hout. Ik leg het er zo in dat het blijft haken en knoop dan de netten strak vast. Als laatste leg ik de netten in de schacht en loop weg.

Reageer (1)

  • Samanthablaze

    Waar was je?!?" vraagt hij boos als hij opkijkt wanneer ik de deur sluit. "Ik was bij een vriendin logeren," zeg ik als ik doorloop. "Welke vriendin?" vraagt hij door. "Moet je niet naar de training?" vraag ik dan wijzend op de klok. "Ja, wat ga jij doen?" gaat het verhaal verder. "Ik ga ontbijten, bai!" roep ik als ik de deur uitloop naar de eetzaal.

    Echt no way dat hij zich zo laat afwimpelen... Dat is vreemd...


    Oh gosh dat is zó dom, dat kan gewoon niet goed gaan

    7 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen