Hs 6
Ik en Jordan zitten samen op zijn kamer, in stilte maar het is beter dan met die anderen ruzie maken. Dan lopen er opeens tranen over mijn wangen. "Hey, wat is er?" vraagt Jordan als hij een arm om mijn schouders slaat. "Ik... Ik... Xavier... Ons vriendengroepje... Hoe?" Ik krijg geen fatsoenlijke zinnen uit mijn mond. "Hey, word eens rustig en probeer het dan uit te leggen," zegt Jordan als hij me aankijkt. Ik knik trillend en adem een keer diep in en uit. "We hadden elkaar beloofd bij elkaar te blijven... We zouden bij elkaar blijven... Ons vriendengroepje is dood door Alius... Ik wil hier weg!" zeg ik boos en verdrietig. Het komt er allemaal uit. "Het komt wel weer goed, wedden dat we morgen gewoon gezellig met zijn allen iets kunnen doen," zegt Jordan. "Als je daarop wed dan ga je verliezen," zeg ik als ik naar en plek op de vloer staar. Er is niks maar ik moet toch ergens heen kijken. "Wat wil je dan doen?" vraagt Jordan. "Ik ga morgen met jullie mee naar jullie wedstrijd en zoek een plek om te slapen in Tokyo," zeg ik als ik Jordan aankijk. "Dus je gaat weg?!?" vraagt hij verbaasd. "Sorry, maar ik kan hier niet langer blijven, ik... ik haat deze plek. Het maakt alles kapot," zeg ik als ik ga liggen. Jordan komt naast me liggen. "Blijf dan voor mij," fluistert hij in mijn oor. Ik draai me om en ga tegen hem aan liggen. "Weet je nog dat Xavier hier altijd heel boos om werd?" vraagt Jordan. Ik knik als er een glimlach doorbreekt bij de gedachte.
Na een tijdje gewoon in stilte te hebben gelegen, ieder in onze eigen gedachtes verzonken staat Jordan op. Ik kijk hoe hij zijn telefoon oppakt en Youtube opstart. "Weet je nog dat we altijd liedjes op gingen zoeken en dan moest de ander raden welk liedje het was en als je het had geraden mocht je zelf een liedje opzoeken," zegt Jordan. Ik knik. Dan klinkt er een liedje. "Die weet ik! Uuhm... Demons, Imagine Dragons!" roep ik blij. Jordan knikt. "Nu jij," zegt hij als hij mij de telefoon geeft. Een liedje die Jordan niet kent... Ik denk even na maar heb dan het perfecte liedje. https://www.youtube.com/watch?v=VoIppau618E. Dat liedje klinkt hard door de speakers van de telefoon. "Uuhm... Wacht... Uuhm..." zegt Jordan door het hele liedje terwijl ik keihard meezing. "Zeg maar hoe hij heet," zegt Jordan dan als het liedje is afgelopen. "Semi-Automatic van TwentyOnePilots!" roep ik blij. Ik kijk naar de klok. Half elf 's avonds. "Ik ga slapen," zeg ik als ik weg wil lopen. "Waar ga je heen?" vraagt Jordan dan. "Naar mijn kamer, bedankt voor de avond,"zeg ik als ik weg wil lopen. "Dacht het even niet, ik heb je een slaapfeest beloofd en alhoewel er niet veel mensen zijn krijg je hem toch!" zegt Jordan als hij me terugtrekt. Ik moet lachen. "Weet je wat, ik blijf hier, voor jou," zeg ik als ik naast hem ga liggen. Dit herinnert me zoveel aan Sun garden, toen iedereen nog lol kon hebben.
Reageer (2)
YAASSSSS DAT LIED
7 jaar geledenIk vind het prachtig hoe deze Japanners Europese/Amerikaanse muziek luisteren.
7 jaar geleden