Hs 5
Ik kijk nu al een tijdje hoe Gemini Storm aan het trainen is. Zo doen allemaal alsof hun leven afhangt van een training. Jordan ziet er wel iets... anders uit. Hij heeft zijn haren recht omhoog gezet met gel. Eerlijk gezegd vind ik het niet mooi. Dan word ik opgemerkt. "Hey, Arianne!" roept Jordan. "Wat is er?" vraag ik hem. "Doe je mee?" vraagt hij dan. "Ja, hoor!" roep ik als ik het balkonnetje af ren naar het trainingsveld. "Is het wel handig om in een spijkerbroek te trainen?" vraagt Jordan. Blijkbaar valt het hem nu pas op. "Voor een keer maakt het niks uit," zeg ik als ik mijn schouders ophaal. Het is inderdaad iets inhoud maar goed.
Na een tijdje trainen ga ik weer langs de kant zitten. In Sun Garden waren de trainingen toch iets fijner of tja... Het waren niet eens echte trainingen. "Kom je nog?!?" vraagt Jordan na een tijdje. "Ik ga terug, de lunch begint zo!" zeg ik als ik mijn telefoon omhoog houd die de nummers 12:05 laat zien. Jordan knikt begrijpend en ik loop weg.
Even later kom ik aan in de eetzaal. Ik ga alleen aan een tafel zitten en wachten totdat er meer mensen komen. Ik heb eigenlijk geen honger maar staar wat voor me uit totdat ik een hand op mijn schouder voel. Ik kijk op en zie Jordan staan. Hij heeft de gel kennelijk uit zijn haar gewassen en zijn Aliusrots gloeit in zijn zak. "Wat is er?" vraagt hij. "Deze hele plek," zeg ik als ik naar de tafels kijk waar mijn vriendengroepje helemaal over verspreid zit. "Ik wil terug naar Sun Garden," zeg ik als ik naar onder kijk. "Kom eens mee," zegt Jordan als hij om zich heen kijkt en we weglopen zonder dat iemand het merkt.
Even later staan we op het dak van Alius. "Mooi?" vraagt Jordan. Ik kan heel Mount Fuji zien en de bossen eronder. "Het is hier geweldig..." mompel ik. "Dat vond ik dus ook," zegt hij glimlachend. "Hoe heb je deze plek gevonden?" vraag ik nog steeds betoverd door het prachtige uitzicht. "Ik was aan het rondkijken omdat ik helemaal niks wist over Alius en vond deze plek," antwoord hij. Ik ga zitten en kijk omhoog. De blauwe lucht is best helder, af en toe drijft er een wolkje langs en er staat een zacht zomerbriesje dat mijn haren laat dansen. Dan voel ik twee ogen in mijn rug. Jordan staart me aan. "Is er iets?" vraag ik verbaasd. Hij lijkt op te schrikken uit zijn gedachten en schud zijn hoofd. "Nee, niks aan de hand," zegt hij lachend. Ik gebaar dat hij naast me moet komen zitten. Dan komt hij naast me zitten.
"Die wolk lijkt op een olifant!" roep ik lachend. Het lijkt weer net alsof we terug zijn in Sun Garden. Nadat we een tijdje in stilte naast elkaar hadden gezeten zijn we gaan kijken welke vormen de wolken hebben en nu liggen we hier met zijn tweeën op het dak. "Nee, hij lijkt veel meer op een giraf," zegt Jordan die vanuit een andere hoek kijkt. "Dat komt door de wind," zeg ik op een eigenwijze toon. "Tuurlijk," zegt Jordan lachend. Ik moet ook lachen. "Dit zijn nou die momenten die ik mis van Sun Garden, ook al is het net twee dagen geleden," zeg ik zuchtend. "Ja, in Sun Garden deden we dit de hele dag of waren we voor de lol aan het voetballen," zegt Jordan. Ik knik. "Deze plek is zo anders... En het beïnvloed iedereen," zeg ik zuchtend. "Je hebt gelijk, maar we kunnen niet weg," zegt hij. "Je bent de enige die het tot nu toe met me eens is en je brengt me nu juist op een idee, kunnen we echt niet gaan?" vraag ik bijna smekend. "Nee, ik heb nu mijn eigen team en kan hun niet in de steek laten," zegt Jordan. Ik wist het... Ik sta op met mijn hoofd naar onder. "Jammer," zeg ik als ik weer naar het uitzicht kijk. "Ik kan alleen gaan maar..." zeg ik twijfelend. "Morgen is je verjaardag, die wil ik met je kunnen vieren," zegt Jordan. "Weet je wat? Dan doen we vandaag dat slaapfeestje voor mijn verjaardag en dan kan ik morgen weggaan," zeg ik. "Niet weggaan," zegt Jordan. "Ik wil hier echt niet blijven," zeg ik. "Ik heb morgen mijn eerste wedstrijd en vroeg me af of je mee wou gaan," zegt hij dan. "Eerste wedstrijd?" vraag ik mezelf hardop af. "Ja, we spelen tegen Raimon," zegt Jordan. "Maar morgen is ook de wedstrijd tegen Zeus van Raimon," zeg ik. "Luister, ik moet hier blijven," zegt Jordan. "Oké, dan blijf ik ook," zeg ik als ik opsta. Jordan staat ook op. "Dan zou ik maar snel iedereen gaan appen voor een slaapfeestje!" zegt Jordan.
Even later zitten we op mijn kamer. Iedereen reageerde positief op mijn appje maar hier is de stemming nogal... gespannen. Ik kijk om me heen. "Doen, durf, waarheid?" stel ik voor. "Dat kinderachtige gedoe, ik en weg hier!" zegt Claude meteen. Bryce volgt hem zonder iets te zeggen. "Ik wist dat dit fout zou gaan, fijne verjaardag, maar doei," zegt Dave. "Doei," zeg ik met een knoop in mijn keel. Dan zit ik daar weer alleen met Jordan en Xavier. "Wat heeft het dan nu voor zin dat Jordan hier blijft?" vraagt Xavier. "Ik heb Arianne belooft om te logeren voor haar verjaarden en daar houd ik me aan," zegt Jordan. "Van mij hoeft het niet," zegt Xavier. "Hey! Er is hier maar een die ook maar echt aan mijn verjaardag denkt en dat is Jordan," zeg ik boos. Ik kijk naar Xavier die weer boos terugkijkt, dan draai ik me om. "We kunnen ook naar mijn kamer gaan," stelt Jordan voor. "Goed idee!" zeg ik boos als ik mijn spullen bij elkaar verzamel en naar Jordans kamer stamp.
Reageer (3)
Het is maar een verjaardag meisje, wen er maar aan. Op den duur vergeten zelfs je ouders het
7 jaar geledenWHAHAHAHHAHAHAHA BOOS MEISJE SNEL VERSTOP JE Snel verder <3
7 jaar geledenoh jee
7 jaar geleden