Hs 4
Ik zit nog altijd op mijn bed. Niet meer huilend, ik denk na. Xavier ligt al te slapen. Terwijl het pas negen uur 's avonds is. Dan sta ik op. Tijd om mijn beste vriend om raad te vragen, hij zou mij nooit in de steek laten! Maar Xavier ook niet... Schiet er door me heen. Nee! Xavier heeft me in de steek gelaten voor Alius. Jordan zou dat toch nooit doen!
Ik sta voor Jordans kamer en klop. "Wie is daar?" komt van binnen. "Arianne!" antwoord ik blij. "De deur is open!" roept Jordans stem terug. Ik loop zijn kamer binnen. Hij heeft kennelijk alleen zijn kasten ingeruimd want de rest is nogal leeg. "Kan je me helpen?" vraag ik als de tranen me weer in de ogen springen. "Wat is er?" vraagt hij maar ik beantwoord de vraag niet volledig. "Jij zou me toch nooit in de steek laten?" vraag ik hem met betraande ogen. "Tuurlijk niet, je bent mijn beste vriendin!" zegt hij als hij gaat zitten op zijn bed en me wenkt ook te komen zitten. "Wat is er gebeurd?" vraagt hij dan. "H-het is Xavier. Hij deed zo gemeen!" zeg ik als er een paar tranen over mijn wangen lopen. Jordan kijkt me bezorgd aan. "Dat gaat wel weer weg, hij is je broer en hij houd van je," zegt hij glimlachend. Dan zie ik iets glimmen op zijn bureau. "Waarom heb je je Aliusrots niet om?" vraag ik hem dan. "Aangezien de anderen er nogal van veranderen heb ik me voorgenomen hem alleen maar om te doen tijdens trainingen," zegt hij. Dan word het stil, ik moet heel even alles verwerken en Jordan zegt ook niks. Het is echt altijd alsof hij me begrijpt zonder woorden, dat is echt heel fijn!
Na even in stilte te hebben gezeten kijkt Jordan me aan. "Maar nu even een leuker onderwerp!" roept hij als hij opstaat. "Wanneer was je ook alweer jarig? Ik moet mijn kalender nog ophangen!" zegt hij lachend. Ik moet ook lachen. "Overmorgen en als je dan zegt dat je bijna 12 bent mag je nog geen Aliusrots. Zo kinderachtig!" zeg ik. "Haha, maar wat wil je gaan doen voor je verjaardag?" vraagt hij dan. "Een slaapfeest met Dave, Bryce, Claude, Xavier en jou gaat niet meer lukken," zeg ik nadenkend. Dat had ik me bedacht in Sun Garden maar nu... Het lijkt er niet op dat het ook echt gaat gebeuren. "Wat wil je doen?" vraagt Jordan nogmaals. Ik laat me achterover op mijn rug vallen. "Kan ik misschien gewoon hier blijven logeren en dat we dan met zijn tweeën een film en zo kijken. Zoals we vroeger met zijn allen deden?" vraag ik als ik naar het plafond kijk. "Tuurlijk, als jij daar weer wat vrolijker van word!" zegt hij als hij weer naar me glimlacht. Ik glimlach ook. "Ik ga terug naar Xavier, als hij wakker word en ik ben weg word hij waarschijnlijk nog boos ook. Daar is nooit een Aliusrots voor nodig geweest," zeg ik lachend. "Oké, doei!" zegt hij als hij zwaait. Ik zwaai ook en loop terug naar mijn eigen kamer.
De volgende ochtend word ik wakker door de speakers.
Iedereen wakker worden, de trainingen beginnen zo. Ik hoop dat iedereen binnen een half uur in de eetzaal zit.
Ik ga rechtop zitten en kijk om me heen. Xavier staat al in zijn trainingskleding voor de spiegel. "Pfff... Sinds wanneer sta jij zo vroeg op?" vraag ik als ik op de klok kijk. Kwart voor zeven. Ik sta ook maar op en trek gewoon een paar kleding aan. Een paars truitje met: let IT all out! erop gedrukt en een blauwe spijkerbroek. Dan loop ik naar de badkamer en doe ik mijn haren, en een beetje mascara op. Net zoals elke dag. Dan loop ik weer naar buiten. "Hey Xavier, weet je welke dag het morgen is?!?" vraag ik hem enthousiast. Hij kijkt me verveeld aan. "Donderdag en voordat je het vraagt vandaag is het woensdag!" Dan loopt hij door. Hij zal mijn verjaardag toch niet vergeten zijn? Nee, zoiets zou hij nooit doen!
Even later zit ik weer te ontbijten in de eetzaal. Ik zit weer aan de 'kindertafel' ik vind het wel een goede naam. Ik kijk naar de enige die mijn leeftijd is, Zinna. "Hey Zinna, hoe gaat het?" vraag ik. Ze kijkt verbaasd op. "Redelijk, met jou?" vraagt ze. "Hetzelfde." En het gesprek is dood. Nou, zover mijn plan om nieuwe vrienden te maken. Ik kijk weer naar mijn eten en maak een smiley met de twee eierdooiers als ogen en dan als mond het stukje spek. Het stuk spek staat krom dus eerst maak ik een blije smiley en daarna verander ik hem in een verdrietige. Ik kijk twijfelend naar het bord en eet dan de boel op.
Iedereen is trainen en ik loop doelloos door de gangen. Dan zie ik de trainingsvelden. Ik kijk een voor een naar de trainingsveld. Genisis, daar ga ik dus niet kijken, niet naar wat Xavier heeft gedaan, Diamond Dist, geen zin, Prominence, neeh, Gemini Storm! Ik weet dat er nog een voetbalveld is maar ik ben al ongeïnteresseerd. Ik kijk door het raam en loop dan via een zijdeurtje het balkon op. Ik kijk naar hoe ze trainen en ga achter het hekje staan. Ik zet mijn ellebogen op het hek en mijn hoofd leg ik in mijn handen. Verder kijk ik alleen maar.
Reageer (4)
Wat Gideon zegt. Kijk uit dat je niet te veel projecten tegelijk hebt lopen ~ Gesproken als een ware hypocriet
7 jaar geledenSnel verder <3
7 jaar geledenXAVIERRRR!! JE MAG ARIANNES VERJAARDAG NIET VERGETEN!
7 jaar geleden*Kijkt streng*
Ik moest even teruglezen, ik was hem namelijk al vergeten
7 jaar geleden