#4 Jasper Hale
Na mijn les biologie liep ik naar Wiskunde. Toen ik binnenkwam, was Jasper er al. Hij zwaaide vanaf zijn plek, en ik zwaaide terug. 'Juffrouw Swan kent al iemand?' Het was een oude man met grijs haar. 'Ja, meneer.' Mompelde ik. 'Zoals u ziet is er nog een plek naast hem vrij.' Hij gaf een hoofdknik naar Jasper. Jasper glimlachte, en ik ging naast hem zitten. 'Hee.' Mompelde ik glimlachend. Hij glimlachte terug. 'Jasper..' Mompelde ik verlegen. 'Ja?' Hij keek me vragend aan. De leraar wou de les beginnen dus ik zei het maar snel 'kan ik je zo even spreken?' Ik voelde me als vanzelf rood worden. Hij knikte verwarrend en staarde voor zich uit. 'Ik deel deze blaadjes uit, die je samen met je partner moet doen. Ik geef geen uitleg, het is niet moeilijk.' De leraar liep langs en deelde de blaadjes uit. 'Waarom wou je me spreken?' Nog steeds die onwetende blik in zijn ogen. 'Dalijk, na de les.' Mompelde ik. Hij knikte, en glimlachte flauwtjes. Hij pakte het blad en legde hem voor zich neer. We maakten samen de opgaves, en het was niet moeilijk. Ik had dit al eerder gedaan. Zijn handschrift was netjes, net zoals die van Alice was geweest. De bel ging, en iedereen stond op behalve ik en Jasper. De leraar verdween en we waren samen. 'Vertel.' Mompelde hij. 'Edward was niet ziek. Ik geloof het niet, komt het door mij?' Eigenlijk kon Jasper dit ook niet weten, maar ik wou duidelijkheid. Zijn voorhoofd rimpelde en hij keek me aan. 'Bella, het ligt niet aan jou. Hij was in de ochtend al niet lekker, echt waar.' Zijn topaaskleurige ogen keken me doordringend aan. 'Oke, dan maar.' Ik glimlachte flauwtjes. 'Phoenix is vast heel anders dan Forks.' Hij glimlachte. 'Ja, heel anders. Ik mis de zon.' Mompelde ik. 'Waarom ben je dan hier komen wonen?' Vroeg hij. 'Mijn moeder is hertrouwd met Phil. Ik mag Phil niet, en we moesten verhuizen. Phil is een professioneel honkbalspeler. Ze moesten verhuizen, en ik had daar geen zin in. Het leek me een goed idee om naar mijn vader Charlie tegaan.' Antwoordde ik. 'Best ingewikkeld, maar ik kon het volgen.' Hij grinnikte. De deur zwaaide open en Alice kwam binnen. 'Jullie kunnen het goed vinden, hé?' Ze glimlachte. 'Heb je zin om mee te gaan naar ons huis?' Ze keek me lachend aan. Ik zag dat Rosalie, Emmet en Jasper haar geschrokken aankeken. 'Als jullie dat willen?' Ik kijk hun vragend aan. 'Ach ja, wat kan het toch kwaad?' Zei Emmet.
Reageer (1)
leuk! ik neem abo
1 decennium geleden