Nou, het is weer een tijde geleden sinds ik wat geschreven heb.. in de tussentijd is er veel gebeurd.
Iets van 2 maanden geleden had ik samen met de dokter besloten dat we prikjes thuis konden proberen. Dit zodat ik minder school zou hoeven missen voor het ziekenhuis. Ik moest elke week 1 keer prikken, het was een subcutane injectie, wat betekent dat het een prikje onder de huid is. Ik leerde hoe ik zelf moest prikken en deed dat dan in mijn been. Na een klein tijdje was ik al ziek, maar of dat nou door mijn ziekte kwam of door het weer buiten en mijn slechte afweersysteem, dat wisten we niet. Maar wat we wel wisten is dat ik aan het infuus altijd veel meer medicatie binnenkreeg voor 2 weken, en met prikjes thuis was dat nog maar ongeveer 1 derde deel of zo iets. En daar begonnen we mee ook zonder überhaupt af te bouwen. Uiteindelijk ben ik weer best wel ziek geworden en voelde ik me elke dag naar, en misselijk, en had ik algehele malaise. Dus na antibiotica die ook niet hielp hebben we besloten dat de prikjes thuis niet, of in ieder geval, niet goed genoeg werkten. Dus moest ik toch maar weer terug naar het infuus. Ik heb in middels vorige week vrijdag mijn 2e infuus sinds het thuisprikken niet lukte gehad. Dus nou moet ik weer elke 2 weken naar het UMCG.

Alles is nu zo zwaar geworden dat ik de beslissing heb moeten nemen om te stoppen met school, in ieder geval voor de rest van dit schooljaar. Ik moet weer wat beter worden en weer echt gaan leven in plaats van overleven, en dat is moeilijk. Maar mijn leven bestond uit vechten, school en slapen. Ook hielp de reistijd niet. Het is allemaal te zwaar op dit moment, met veel stress en druk op school. En veel te veel wat je dan moet doen. Ik ben op, en moest het dus opgeven. Gelukkig heb ik passend onderwijs, zodat mijn afwezigheid geen probleem is. Ik heb goedkeuring om te stoppen en blijf ingeschreven op mijn school, omdat dat wettelijk gezien moet, aangezien ik nog geen 18 ben. In ieder geval viel er een grote last van mijn schouders, en nu moet ik nog rustig aan doen. Omdat ik nog steeds niet helemaal beter ben, maar ik ben wel oké.
Dit was ff een update van hoe het dus gaat. Na een terugval weer omhoog komen is zwaar en vermoeiend, maar gelukkig gaat het alweer ietsje beter :)

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen