What the hell is there wrong?
Ja ja, dacht ik toen ik hoorde dat Chloë Justin Bieber dit weekend wél zou ontmoeten.
Niet dat ik Chloë niet geloofde, maar zeg nu zelf, als je een fotoshoot hebt met je droomjongen die een bekende Amerikaans-Canadese superster is en die komt niet opdagen omdat hij vastzit in de sneeuw, en dan zou hij een weekje later komen? Zou je dat dan geloven? Ik niet.
Daarom schrok ik me ook een ongeluk toen Sara maandagochtend onze speelplaats opkwam gelopen, terwijl ze riep, 'Waar is ze? Waar is Chloë? Waar is ze in godsnaam?'.
Sara kwam nooit op ónze speelplaats. Ze vond ons te kinderachtig. We waren maar vierdejaars die alleen lastig konden doen, voor haar.
Zij was de populairste van de school en bovendien ook nog een zesdejaars.
Toen ze recht op Chloë, Tasha, Line en Siska afliep, was mijn eerste reactie dat er een kloon van Sara was gemaakt, die ze nu gewoon uitprobeerden. Ze kwam écht nooit op onze speelplaats. Zelfs als ze hier écht iets moest halen of zo, stuurde ze iemand anders.
Dus liepen Celine en ik naar de cirkel die zich al rond Chloë en Sara had gevormd.
Ik zag Tasha's jaloerse blik. Eigenlijk, zag ik heel veel jaloers blikken, want Sara stond te praten tegen Chloë.
'...gisteren tv,'zei Sara tegen Chloë.
Toen ze dat zei, werd Chloë rood. Het was alsof ze iets wist wat niemand anders wist. En dat was waarschijnlijk ook zo.
'Ik ook. Nog iets leuks gezien?'vroeg Chloë. Je zag duidelijk dat ze loog. Dat ze gisteren geen tv had gezien, maar waarom liegt iemand dààr nu over? Toen zei Sara dat ze Chloë's nummer had gezocht.
Wat? Had ik dat goed gehoord? Laat iemand me alsjeblieft wakker maken! Dit kan toch niet?
'Wat?'hoorde ik overal om me heen, maar Chloë en Sara leken het niet te horen.
Chloë gaf haar nummer en toen...
...kwam er iemand voor me staan. Godverdomme, vloekte ik in mezelf. Nu zag ik niets meer. Ik probeerde langs het hoofd, dat nu mijn zicht versperde, te kijken, maar dat ging niet.
Ik hoorde na een tijdje gegiechel, maar dat stopte abrupt.
Na een tijdje kon ik eindelijk terug zien. Iedereen week uit elkaar, en Tasha liep door de weg die voor haar vrijgemaakt werd, alsof ze een koningin was. Maar dan wel een boze koningin. Ze sleurde Chloë, Line en Siska met zich mee.
Even later zag ik Tasha boos naar Chloë kijken, en het leek alsof ze ruzie maakten, maar ik wist niet waarom. Ik had immers niets gehoord.
Mmmh... Waar was Celine?
Reageer (6)
snel verderr!
1 decennium geledenx