13. A Legacy (Part 2)
Harry Styles
Alsof ik eindelijk wat rust krijg, merk ik dat ook aan de baby. Eerst maakte ze me haast elk uur wakker maar nu is dat om de twee uur. Glimlachend gooi ik de luier weg terwijl ze zelf bewonderend naar haar knuffel kijkt. Een tip van Louis om haar te laten knuffelen met haar knuffelbeer terwijl ik de luier verschoon. Zo gaat het net even wat sneller. Daarna en met de baby in mijn arm, ga ik naar beneden. Net onderaan de trap hoor ik de bel gaan. Wanneer ik open doe, zie ik Louis staan en is hij niet alleen.
'Ik hoorde al dat je een baby hebt,' glimlacht Niall. 'Hallo schat.' Zonder het te vragen, tilt hij haar van mijn arm. 'Volgens mij heb jij je vader haast een hartaanval bezorgd.'
De anderen komen naar binnen en doe ik de deur dicht. 'Zij niet, maar jeugdzorg wel want ik had ook te laat kunnen zijn. In het ziekenhuis wisten ze niet waar en hoe ze mij moesten vinden.'
'Wat is er allemaal gebeurd,' vraagt Liam.
Vanzelf dat ik eerst naar mijn dochter kijk en lijkt ze het erg interessant te vinden allemaal omdat ze met grote ogen naar Niall kijkt. 'Dat is een lang verhaal,' zucht ik en til ik de baby over. 'Maar eerst, deze lieve schat heet Julia Martina en vanaf maandag heet ze Styles. Dan teken ik het geboorteformulier dat ik haar vader ben en daarna geef ik haar aan bij het stadhuis.'
'Je lijkt rustiger te zijn,' grijnst Louis. 'Ik kan me nog herinneren dat je drie dagen geleden volledig overstuur naast me zat in de auto. Niet in staat om te rijden door het slechte nieuws.'
Liam slaat zijn armen over elkaar. 'Hoe komt het dat Louis het weet en wij niet?'
'Wat ik zeg, het is een lang verhaal,' zeg ik en ga ik zitten met Julia in mijn arm, die wat zachte geluiden maakt en haar hoofdje tegen mijn borst legt. 'Management is er verantwoordelijk voor dat ik een relatie had met Martina. Zij is door hen benadert om mij te bespelen en voor haar speelde het geld een grote rol om het te doen. Op die manier kon ze de operatie betalen, die haar moeder nodig had om het te overleven. In de media heb je wel onze relatie kunnen volgen want daar ging het juist om. Om iedereen te laten zien dat ik een serieuze relatie aan kon gaan. Tien maanden geleden hebben we knallende ruzie gehad en heb ik, woedend dat ik was, haar weg gestuurd omdat ik haar betrapte op een paar leugens. Net als dat ze dingen voor me verzweeg.' Ik kijk omlaag naar Julia en lijkt ze haast weer in slaap te vallen. 'Drie dagen geleden ben ik pas naar het ziekenhuis gegaan om met Martina te praten want ik wist wel dat ze daar vaak was voor haar moeder. Al wist ik niet alle details omtrent haar moeder, daar was ze juist erg vaag over. Een dokter kwam me halen en hij gaf mij een brief, die ik thuis pas mocht lezen van Martina. Vervolgens ging de dokter me voor naar de kraamafdeling en vertelde me daar dat ik een dochter had. Martina is overleden bij de geboorte door een bloeding. Ze hebben gedaan wat ze konden maar het heeft niet geholpen.' Ik haal diep adem. 'Daarna zijn ze in het ziekenhuis in het systeem gaan kijken of ze iets van mij hadden. Wat ook zo was, ik heb zelf een keer in het ziekenhuis gelegen en daardoor hebben ze een DNA test gedaan. Met spoed, wel te verstaan, en daaruit bleek dat ik haar vader ben. Ze hadden nog een oud adres van mij en juist daarom hadden ze moeite om mij te vinden. Het is dat ik daar zelf heen ben gegaan. Als ik een of twee dagen later was geweest, zou jeugdzorg haar weg gehaald hebben en zou ze in een pleeggezin terecht komen. Dan zou ik nooit geweten hebben dat ik een dochter heb.' Omlaag kijkend naar de slapende Julia, rollen er toch een paar tranen over mijn wang. Zachtjes druk ik een kus op haar voorhoofd.
Opeens zit Niall voor me op een knie en aait hij Julia over haar hoofdje. 'Zelfs voor een baby heeft ze dan al veel meegemaakt en ze weet het nog niet eens.'
Ik kan zien dat het hem ook wat emotioneel gemaakt heeft. 'Heeft ze ook, maar ik zorg ervoor dat ze haar moeder niet zal vergeten.'
Niall slaat een arm om me heen. 'Als je hulp nodig hebt, hoef je het maar te zeggen.'
'Dank je,' glimlach ik flauw.
'Wat Niall zegt. Je hoeft het niet alleen te doen,' reageert Liam en veegt hij zelf een traan weg. 'Wanneer ga je management confronteren hiermee? Ze zouden hier niet mee weg mogen komen want hun zitten overal achter. Net als dat je met recht aan kan geven dat je niks meer doet voor een half jaar. Je moet nu aan Julia denken. En hoewel je alle hulp kan krijgen, weet ik dat je een goede vader zal zijn voor haar.'
Louis haalt zijn schouders op. 'Ze hoort nu gewoon bij de groep en iedereen van het team zal haar ook met open armen verwelkomen. Straks bij management moet jij op je strepen staan en zeggen dat je zeker het eerste jaar Julia overal mee naar toe neemt. Het eerste jaar telt zoveel eerste keren waar je bij hoort te zijn. Eerste glimlach, eerste lach, eerste keer op haar buik liggen, kruipen, staan, lopen en rond haar eerste verjaardag zal ze haar eerste woordje zeggen. Dat hoor je niet te missen en het geeft je een geweldig gevoel. Ik kan het weten omdat ik Freddie heb,' knipoogt hij.
'Maar voordat je nog de deur uit gaat, doe je er beter aan om Preston te bellen en hem aan Julia voor te stellen,' hoor ik Liam zeggen. 'Voor jezelf en Julia. Je zal je een stuk veiliger voelen als Preston er voortaan bij is, als je naar buiten gaat met haar. Als haar iets overkomt, zal je het nooit jezelf vergeven. Even een tip, doe dat voordat je naar management gaat. Preston heeft zelf kinderen en hij zal achter je staan met je beslissing. Wij steunen je ook.'
Niall knikt. 'Absoluut, je staat er niet alleen voor.' Hij gaat op de bank zitten. 'Stuur een berichtje als je weet wanneer je naar management gaat. Ik zorg dan dat ik er gewoon ben. Al is het maar dat die drie weten dat ze dit niet ongestraft kunnen doen zonder aan de gevolgen te denken.'
Louis lacht wat. 'Hun zijn de oorzaak achter de hele relatie. Als je het mij vraagt, gaan we opzoek naar een ander management of we gaan in staking en doen voorlopig niks voor een half jaar.'
Liam schudt zijn hoofd erdoor. 'Eerst Julia, maandag tekenen voor het geboorteformulier en het stadhuis. Als je daarna thuis bent, bel je management maar voor een afspraak en zorg dat je een gesprek hebt met alle drie. Of vraag aan de secretaresse wanneer ze alle drie op kantoor zijn en geen afspraken buiten de deur hebben. Je moet Julia dan wel thuis laten dus vraag je moeder of ze wilt oppassen voor een paar uur of zo. Je moet je niet inhouden als je voor die drie staat en dat doe je wel als zij er bij is.'
'Ja, zo is het wel genoeg. Hij heeft genoeg drama en ellende gehad,' komt Niall er tussen. 'Die confrontatie komt er wel maar niet nu. Je legt Julia boven in haar bed, we zetten een film op, liefst komedie, en bestellen een pizza.'
Ik grijns erom. Dat is zeker wel iets wat ik nu even nodig heb. Voor een keer een avondje met de jongens en nergens aan hoeven te denken.
Reageer (1)
Oooh harry ontspan maar eens x
7 jaar geleden