Foto bij OhOwh

*Zelfde tijd als het vorige hoofdstuk, maar dan Chloë's pov:*

'Chloë!'was het eerste wat ik hoorde toen ik het schoolplein opfietste.
Terwijl ik de fietsenkelder in reed, (kelder op school waar je je fiets in parkeert Ö )
kwamen Tasha, Line, Siska, Annelien en Rosie op me af gelopen.
'Chloë!'
'Uhuu?'riep ik terug vanuit de fietsenkelder. Nu kwamen ze ook de fietsenkelder ingelopen.
'OMG! Chloë! Hoe was het?'
Ik deed alsof ik niet snapte wat ze bedoelde. 'Hoe was WAT?'
'Oh, komaan, Chloë! Hoe was hij!'
'Tasha, rustig! Wie in godsnaam?' Tuurlijk wist ik wel wie ze bedoelde, maar ik deed alsof ik het niet wist.
Ze rolden allemaal met hun ogen. 'Justin Bieber, natuurlijk!'mengde Annelien zich nu ook in het gesprek.
'Nou, leuk.' Ik haalde mijn schouders op.
'Wat is er gebeurd?'vroeg Line. Nieuwsgierig keken ze me allemaal aan.
'Nou, gewoon. We hebben... nou ja. We hebben de fotoshoot gedaan.'
'Och komaan! Is er niets anders gebeurd?'zeurde Siska.
'Ja! Hebben jullie niets anders dan die fotoshoot gedaan?'vroeg Annelien teleurgesteld.
'Nou...' Ik deed alsof ik nadacht.
'Ja? Ja?' Annelien, Line, Siska, Tasha en Rosie keken me allemaal vol spanning aan.
'Nou, ik denk niet dat er nog iets anders was gebeurd.'
'Wat?' Annelien keek me ongelovig aan. 'Je houd zoiezo iets achter hé, Chloë!'
Ik lachte schuldbewust. Het was alsof Annelien dat écht meende, maar ik wist dat ze gewoon achter meer details viste.
'Ze lacht!'riep Tasha. 'Komaan, Chloë! Wat is er nog gebeurd?'
'Gewoon,'ik haalde mijn schouders op, alsof het er allemaal niet toe deed.
'Gewoon? Gewoon?'riep Annelien opgewonden. 'Je hebt JUSTIN BIEBER ontmoet! Noem je dat GEWOON?'
'Inderdaad,'stemde Siska daarmee in. 'Wat hebben jullie nog gedaan?'
'Ja, wat nog?'begon Linda nu ook.
'Nou, we hebben ook nog wat gedronken. En wat gebabbeld. Dat was het wel zowat.' Ik lachte. Als ze dachten dat ik ging vertellen over het concert, dan hadden ze het mooi mis.
We kwamen uit de fietsenkelder en Linda, Annelien en Siska dropen teleurgesteld af.
Tasha, Line en ik stonden al zo'n 5 minuten op de speelplaats te babbelen, toen ik 'Waar is ze? Waar is Chloë? Waar is ze in godsnaam?' hoorde.
Ik keek om. Wie wilde me zo snel zien?
Sara, uit het zesde middelbaar, kwam, samen met zo'n 5 andere meisjes op me afgerend.
Ze kwam vlak voor me tot stilstand, en ik zag de jaloerse blikken van Tasha, Line en nog een paar andere meisjes die in de buurt stonden.
Sara was het populairste meisje op school, en iedereen wilde met haar praten, maar meestal beperkte ze zich tot de 5 meisjes die nu met ongelovige blikken achter haar stonden.
'Chloë,'zei ze, buiten adem van het rennen.
'Uhm, ja?' Ik vroeg me af wat ze in godsnaam bij me kwam doen. Wat ze van me wilde.
'Ik keek gisteren tv,'zei ze, alsof dat alles moest verklaren.
Ik haalde mijn schouders op. 'Ik ook. Nog wat leuks gezien?'grapte ik. Natuurlijk had ik gisteren niet écht tv gekeken, maar het was ook maar een grapje.
'Jawel, dat heb ik. En ik zocht je nummer, eigenlijk.'
Ik keek vluchtig rond en zag alle ongelovige blikken rond ons. Ik wist zeker dat mijn blik even ongelovig stond.
'Mijn nummer?'vroeg ik verbaasd, me afvragend of ze echt mijn gsmnummer had gezocht.
'Jahaa, je gsmnummer, weet je wel? Om je te bellen? Maar toen ben ik er achter gekomen dat ik dat helemaal niet heb!'
De meisjes achter haar giechelden, maar na een blik van haar, stopten ze allemaal abrupt.
'En,'ging ze verder, 'zou je dat dan nu willen geven?'
Ik knikte en haalde snel mijn gsm boven. Ik wist nog steeds niet wat ze van me wilde. Het was zoiezo niet omdat ze mijn nummer wou, dat ze naar me toe kwam, want anders had ze wel iemand gestuurd, die toch alles voor haar deed.
Nadat ze mijn nummer had opgeslagen in haar gsm, die heel hard leek op die van Justin, keek ze me vragend aan. 'En nu, mag je vertellen wat er gisteravond is gebeurd.'
Ik staarde haar verbaasd aan. 'Gisteravond?'bracht ik uit. Ze zei dat ze naar tv had gekeken, en nu moest ik vertellen wat er gisteravond was gebeurd...
'Jahaa, Chloë, hou je niet van den domme, ik was gisteravond het concert van Justin Bieber aan het bekijken, en toen...' Ze keek me aan alsof ik het nu al wel moest weten, en dat was zo. Ze had me gisteravond op tv gezien. Bij het concert van Justin. Shit.
'Je hebt haar gezien?'vroeg Tine, een van de 5 vriendinnen van Sara, ongelovig.
'Ja. Dat weet ik zeker,'zei Sara trots.
'Maar Sara, je hebt haar amper één keertje op school van ver gezien!'sputterde Helen, een andere van de 5, tegen.
'So? Wilde je zeggen dat je me niet gelooft?' Bij deze woorden keek Sara Helen zó boos aan, dat ze begon te stotteren. 'Nou, nee... Maar... het kan toch...'
'Nee, Helen. Ik weet het zeker. En ik had trouwens ook gehoord dat ze ervoor met hem een fotoshoot had, dus dat zou wel héél toevallig zijn.'
'Achja, toeval bestaat hé,'zei ik snel, en ik wilde weglopen, maar Tasha hield me tegen.
'Wat?!'riep ze uit. Toen wendde ze zich tot Sara. 'Je beweert dat Chloë tegen ons heeft gelogen?'
Ik zag dat ondertussen de hele speelplaats bijeen was gekomen, om rond ons te staan, en ik zag ook dat Tasha er wel van genoot om nog eens in het middelpunt te staan. Het populairste meisje van het vierde, Tasha, tegen het populairste meisje van de school, dat bovendien ook nog in het zesde zat, Sara.
Ze stonden als kemphanen tegenover elkaar.
'Ja, dat zei ik inderdaad. Leuk dat je dat zo snel doorhebt. Ik dacht toch dat iemand me had gezegd dat je hersens in de klas niet zo goed werken.' Sara lachte gemeen.
Een paar mensen hielden hun adem in, iedereen wist dat Tasha er niet tegen kon als ze vernederd werd. Zéker niet als de hele school stond te kijken.

Reageer (3)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen