Hooftstuk 16
ik hoop dat jullie het leuk vinden!!
hebben jullie Conspiracy Theory al gehoord?? ik vind em heel leuk!
songtekst is van Catch Me - Demi Lovato
xoxo
Het was inmiddels een paar maanden laten.
Alles was weer goed tussen Nick en Lisa.
Ze waren heel goed bevriend, maar dan gewoon als beste vrienden niet als stelletje.
Lisa wou stiekem dat het meer was, maar Nick ging gewoon nog met andere meisjes uit, wat Lisa niet erg vond, ze waren gewoon beste vrienden.
Lisa had een tijdje geleden al een liedje geschreven, maar heeft het nog nooit gezongen.
Ze vond dat ze dat maar eens moest doen.
Joe stond achter haar maar dat merkte ze niet, ze pakte haar gitaar en begon.
Before I fall too fast
Kiss me quick
But make it last
So i can see how badly this will hurt me
When you say good bye
Keep it sweet
Keep it slow
Let the future pass
And don't let go
But tonight i could fall to soon under this beautiful moonlight
Lisa stopte weer met zingen, ze had het liedje nooit afgeschreven.
Joe ging naast haar zitten.
Lisa schrok niet eens meer, dat deed hij wel vaker.
“Ik heb dat liedje nooit afgeschreven, ik dacht dat ik dat gedaan had.” Zei Lisa.
Het was een tijdje stil.
“Zal ik je helpen?”vroeg Joe.
Lisa wist niet wat ze moest zeggen, het was echt een persoonlijk liedje en ze wist niet of ze wel wou dat Joe wist waar het over ging.
“Ik weet al waar het over gaat…” zei Joe.
“Echt?” vroeg Lisa.
“Iedereen weet toch dat jij hartstikke verliefd bent op Nick.” Zei Joe
“Nou ja, bijna iedereen, hijzelf weet het niet.” Zei Joe er achteraan.
Lisa keek een beetje bedroeft.
“Sorry dat had ik denk ik beter niet kunnen zeggen.” Zei Joe.
“Geeft niet.” Zei Lisa.
Ze legde haar gitaar weg en ging naar haar kamer.
Stiekem was ze blij dat Nick’s tour nog niet afgelopen was, ze was nu alleen.
Joe wou eigenlijk naar Lisa gaan, maar hij deed het niet.
Een uur later was Lisa nog steeds in haar kamer.
Joe klopte op de deur maar hoorde niets.
Toen deed hij zachtjes de deur open, hij zag dat Lisa voor het raam stond met de koptelefoon van haar ipod in haar oren.
Hij ging weer zachtjes weg maar Lisa hoorde het, ze deed haar koptelefoon uit haar oren en liep naar hem toe.
Ik ga vanavond naar Nick’s concert.
Joe keek raar.
“Hoe wil je dat doen dan? Ik weet dat ze zelf kan rijden maar weetje wel hoe ver dat is?” vroeg hij.
“Ja dat weet ik, daarom ga ik nu.” Zei Lisa en ze liep langs Joe de kamer uit.
Joe hield haar tegen.
“Dan ga ik wel mee, en ik rijd!”zei hij.
Lisa wist dat ze er niets meer tegen kon doen dus zij ze maar niets.
Toen ze in de auto zaten was het eng stil.
“Waarom wil je eigenlijk naar Nick’s concert?” vroeg Joe voorzichtig.
Lisa wist niets te zeggen “Ik weet het eigenlijk niet…” zei ze zachtjes.
Lisa durfde niets meer ze zeggen want ze was bang dat Joe boos zou worden.
Joe en Lisa zeiden verder de hele weg niets meer.
Een uur voor het concert begon kwamen ze aan.
Ze stapte uit de auto “Ik ga Nick zoeken.” Zei Lisa.
Joe liep mee totdat ze hem zagen “Ik ga weer even.” Zei Joe en hij liep weg.
Toen Lisa naar Nick wou lopen kwam er een ander meisje naar hem toe.
Hij gaf het meisje een kus en omhelsde haar.
Lisa schrok er een beetje van en de tranen schoten in haar ogen.
Ze liep huilend naar buiten en ging tegen een muurtje zitten.
Ongeveer een kwartier later kwam Joe naar buiten en zag haar zitten.
Hij ging naast haar zitten en troostte haar “Wat is er gebeurd?” vroeg hij.
Lisa veegde haar tranen weg “Hij heeft al een vriendin, volgens mij.” Zei Lisa zo gewoon mogelijk.
Joe zei niets, stond op en ging Nick zoeken.
“Hey Nick.” Zei Joe toen hij hem had gevonden.
“Hey wat kom jij hier nou doen?” vroeg Nick half lachend, half verbaasd.
“Lisa wou naar je toe, maar ze zit nu buiten te huilen.” Zei Joe.
“Meen je dat nou?” vroeg Nick bezorgt.
“Ja dat meen ik, ik wou het alleen maar even zeggen, want ze wil je nu niet zien.” Zei Joe.
“Waarom niet? Heb ik iets verkeerds gedaan?” vroeg Nick geschrokken.
“Dat kun je beter aan haar vragen. Maar niet nu.” Zei Joe.
“Maar ik ga weer, doei.” Zei Joe en hij liep weg.
Nick bleef verbaasd staan.
“Kom je? We gaan weer.” Zei Joe toen hij weer bij Lisa stond.
Lisa stond op en ze liepen naar de auto.
Toen ze weer op de weg reden kreeg Lisa een sms’je maar ze wilde het niet lezen omdat ze zag dat het van Nick was.
“Wil je hem niet lezen?” vroeg Joe.
“Nee, daar heb ik nu geen zin in.” Zei Lisa zacht huilend.
“Dat snap ik wel.” Zei Joe en hij legde zijn hand even op haar been “Gaat het wel?” vroeg hij.
Lisa knikte.
Toen ze weer thuis waren ging Lisa naar haar kamer.
Ze wou het sms’je eigenlijk niet lezen, maar deed het toch.
Toen ze keek zag ze dat ze al 5 sms’jes van Nick had.
Ze opende de eerste die ze had gekregen Hey was is er nou aan de hand? Ik hoorde van Joe dat je aan het huilen bent/was. XX Nick
Ze stuurde niets terug maar opende de volgende Wil je me alsjeblieft vertellen wat er is? Ik maak me zorgen. XXX Nick
Lisa werd een beetje gek van die sms’jes “Alsof hij zelf niet weer wat er is.” Dacht ze.
Ze opende een nieuw sms’je Ben je me aan het negeren? XX Nick
Lisa stopte met sms’jes lezen, ze werd gek van de sms’jes.
Even later viel ze in slaap, ze had nog niets gegeten.
Midden in de nacht werd ze wakker, ze had in haar slaap liggen huilen, want haar kussen was een beetje nat.
Ze dacht weer aan de sms’jes, die wou ze nu wel lezen Ik weet het al. Je hebt me gezien met dat meisje hé? Het was een oud klasgenootje van me. Echt. XXX Nick
“Hoe moet ik nu weten of dat waar is.” Dacht ze en ze opende een nieuw sms’je.
Vraag het anders aan Joe, ze heet Casey. XXX Nick
Ze wou Joe niet wakker maken, maar ging het toch doen.
Toen ze uit haar kamer kwam zag ze licht branden.
Ze liep naar beneden en zag Joe in de keuken staan.
“Wat doe jij nou hier, midden in de nacht.” Zei Joe zachtjes toen hij Lisa zag.
Lisa schrok “Dat kan ik ook aan jou vragen.” Zei ze zachtjes.
Joe moest lachen “Ik kon niet slapen.” Zei hij.
“Joe, mag ik je iets vragen?” vroeg Lisa.
“Natuurlijk waarom niet.” Zei hij.
“Heeft er een meisje Casey bij Nick in de klas gezeten?” zei Lisa en ze liet het sms’je zien.
Joe moest even denken “Ja volgens mij wel, maar dat was heel lang geleden en ze is toen verhuisd.” Zei hij.
“Oké dankje, ik ga weer naar bed.” Zei Lisa en ze liep weer naar boven.
“Truste.” Zei Joe.
“hetzelfde.” Zei Lisa toen ze de trap opliep.
Ze wou Nick een sms’je sturen maar bedacht zich dat het midden in de nacht was,toch deed ze het Oké ik geloof je, sorry, en ik las al je sms’jes een beetje laat. En ik heb het aan Joe gevraagd. Sorry dat ik gelijk zo boos was, ik had het eerst moeten vragen,maar ik durfde niet. XXX Lisa
Lisa had het sms’je verstuurd en ging weer slapen.
Er zijn nog geen reacties.