Foto bij Three

Hier is hoofdstuk drie.
Het duurde even vanwege school, maar ik had toch ontspanning nodig, dus ik dacht dan ga ik maar schrijven.
Laat weten wat je er van vindt.

Hans en Anna lopen hand in hand over het besneeuwde grasveld. Kristoff kijk vanaf een afstandje toe. Hiccup en Adam zitten naast hem op het bankje, waar ze een geel met zwarte kleed op hebben gelegd. Hiccup en Adam weten niet goed wat ze moeten zeggen tegen Kristoff.
Dan komen Merida en Astrid naar hen toegelopen. “Vanwaar die lange gezichten?” vraagt Merida.
“Kristoff vindt het niet leuk om die twee samen te zien,” zegt Adam.
“Waarom martel je jezelf daar mee?” vraagt Merida aan Kristoff. Hij haalt alleen maar zijn schouders op.
“Ik heb gehoord dat er in die snoepjes Love Potion zat,” zegt Astrid. Kristoff kijkt meteen op.
“Dat verklaart alles,” zegt Kristoff en springt op van het bankje. Hij begint te rennen.
“Waar ga je naar toe?” probeert Hiccup hem nog te vragen, maar Kristoff heeft de vraag niet meer gehoord. Astrid en Merida komen erbij zitten.
“Hoe is het met je neus?” vraagt Astrid aan Hiccup. Hij heeft onder zijn ogen donkerblauwe vegen zitten, omdat zijn neus lichtelijk gekneusd is.
“Dit zegt genoeg, denk ik.” En Hiccup wijst naar zijn gezicht. Astrid kijkt even naar de handen van Hiccup en pakt ze vast. Hij schrikt ervan.
“Ik zal er persoonlijk voor zorgen dat jou niets meer overkomt,” zegt Astrid en Hiccup krijgt er roze wangen van.

Kristoff komt hijgend aan bij de Ravenclaw Common Room. Hij wil net gaan kloppen als de deur opengaat.
“Elsa, gelukkig,” zegt Kristoff opgelucht.
“Wat is er?” vraagt Elsa een beetje verbaasd. Ze had niet verwacht om Kristoff hier aan te treffen.
“Hans heeft Anna een Love Potion toegediend,” zegt Kristoff. Elsa’s ogen worden groot van verbazing, maar al snel ziet Kristoff de woede in de blauwe ogen van Elsa.
“Kom mee,” zegt Elsa alleen maar en Kristoff durft geen nee te zeggen.
Ze komen aan bij de bibliotheek. Kristoff loopt verdwaast achter Elsa aan. Hij hij verbaasd zich over de hoeveelheid boeken. Het is hem nog nooit zo opgevallen. Terwijl hij naar boven kijkt botst hij tegen iemand op.
“Oh sorry,” verontschuldigt hij zich meteen.
“Geeft niet,” zegt Belle die met haar neus in de boeken zit.
“Kristoff, waar blijf je?” vraagt Elsa bijna boos.
“Ik zal maar snel gaan als ik jou was, ik heb haar nog nooit zo van streek gezien,” zegt Belle. Kristoff knikt. Hij loopt vlug naar Elsa toe die bij de boeken over Potions aan het kijken is. Ze is in zichzelf aan mompelen en uiteindelijk slaakt ze een kreet van blijdschap als ze het boek heeft gevonden.
“Nu moeten we naar het Potions lokaal. Weet jij toevallig of één van de zeven dwergen daar aanwezig is?” vraagt Elsa. Kristoff haalt zijn schouders op.

Ineens wordt er hard door de bibliotheek geroepen: “Laat me los!”
Gaston heeft Belle hardhandig vast gepakt en probeert haar te zoenen. Elsa en Kristoff rennen meteen op het geluid af.
“Laat haar los, Gaston,” dreigt Elsa en geeft ondertussen het boek naar Kristoff.
“En wat als ik het niet doe,” zegt Gaston uitdagend. Voordat hij nog iets kon zeggen heeft Elsa haar Wand al op hem gericht. Gaston schrikt er lichtelijk van en laat Belle los. Hij loopt weg en zodra hij uit het zicht is, begint Belle te huilen.
“Wat is er gebeurt?” vraagt Elsa en stopt haar Wand weg.
“H-h-hij… pakte me… vast… b-b-bij… m’n borsten,” snikt Belle en het laatste zegt ze heel zacht. Elsa knuffelt haar en probeert haar te sussen.
“Ik wil naar m’n kamer,” fluistert Belle in Elsa’s oor. Elsa knikt en ze lopen de bibliotheek uit. Elsa heeft haar arm om Belle heen geslagen. Elsa draait zich even om naar Kristoff.
“Ga maar alvast naar het Potions lokaal. Ik kom zo.” Kristoff knikt.

Kristoff staat buiten het Potions lokaal en hij ziet dat er twee van de zeven dwergen aanwezig zijn. Hij springt zenuwachtig van het ene been op het andere been. Dopey en Doc zijn aanwezig.
Kristoff zucht nog een keer diep en wil dan op de deur gaan kloppen als hij om ver geduwd wordt door iemand. Het boek vliegt naar de andere kant van de gang en Kristoff probeert weer zo snel mogelijk overeind te komen. Zodra hij weer staat ziet hij niemand meer. Maar het boek is ook weg.
Elsa komt net aangerend en kijkt verbaasd naar Kristoff. “Waar is het boek?” vraagt ze met een boze ondertoon.
“Ik werd geduwd en toen was het weg,” zegt Kristoff die nog niet bekomen is van de schrik.
“Het geeft niet. Hopelijk kennen de dwergen het brouwseltje uit hun hoofd,” zegt Elsa en klopt op de deur. Er klinkt een instemmend geluidje en ze open de deur. Tot hun verbazing zijn niet alleen Doc en Dopey aanwezig, maar ook Jack en Flynn.
“Wat doen jullie hier?” vraagt Elsa verbaasd.
“Nablijven, weet je nog,” zegt Jack.
“Maar Flynn hoefde toch niet na te blijven?”
“Uit eindelijk wel en de kers op de roomtaart is dat we dit lokaal moesten schoonmaken nadat er sukkels hier waren geweest die de boel zowat hadden opgeblazen,” zegt Flynn en kijkt boos naar Jack.
“Maar wat doen jullie hier?” vraagt Jack en gooit het groene poetsdoekje in de emmer water.
“Hans heeft Anna een Love Potion toegediend,” zegt Kristoff.
“Een Love Potion?” vraagt Doc verbaasd. Kristoff en Elsa kijken naar beneden en knikken.
“Ik zal het straks tegen Directeur North zeggen, maar laten we eerst een tegengif gaan maken,” zegt Doc en klimt op één van de krukken zodat hij bij de tafel kan.

Het antigif voor het Love Potion is klaar en ondertussen is het lokaal ook weer spik en span.
“Nogmaals, heel erg bedankt, Doc,” zegt Kristoff en omhelst Doc bijna.
“Ga het nu maar gauw aan Anna geven, voordat er nog iets ergs gebeurt,” zegt Doc en ze knikken. Elsa en Kristoff lopen het lokaal uit en Jack en Flynn komen achter hen.
“Elsa, ik wil je iets vragen,” zegt Jack dan ineens.
“Nu niet. Ik moet nu naar Anna,” zegt Elsa en staat op het punt weg te lopen.
“Dit duurt niet zo lang,” zegt Jack en Elsa draait zich weer om.
“Zoujemetmijopeendatewillen?” vraagt Jack heel snel en Elsa kijkt hem niet begrijpend aan. Jack slikt een keer en vraagt het daarna wat langzamer: “Zou je met mij op een date willen?”
Elsa’s ogen worden groot van verbazing. Zenuwachtig pakt ze haar vlecht vast en begint er mee te spelen. Ze kijkt naar de grond en weet niet goed wat ze moet antwoorden. Ze vindt hem wel leuk, maar hij kan zo gemeen zijn.
“Alleen als jij aan mij morgen bewijst dat je het echt meent,” zegt Elsa en daarmee zijn zij en Kristoff weg.
“Waar sloeg dat op?” vraagt Jack en kijkt Flynn hoopvol aan.
Flynn haalt zijn schouders op: “Vrouwen komen van Venus en wij van Mars, man. We begrijpen elkaar waarschijnlijk nooit.”

Reageer (2)

  • Phlegethon

    En dat makate meer duidelijk, logisch als je een hoofdstuk gemist hebt. Oeps (:

    7 jaar geleden
  • Scandal

    "Flynn haalt zijn schouders op: “Vrouwen komen van Venus en wij van Mars, man. We begrijpen elkaar waarschijnlijk nooit."
    Haha, zo true. :')

    7 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen