Wat was het ik blij dat het nu weekend was. Ik stapte uit bed en begroette Pluisje die vast op mijn voeteneinde lag. Op één of andere manier was ik blij dat Edward al twee weken niet op school was geweest. Dit zorgde ervoor dat ik Pluisje langer bij me mocht houden en ik was echt gehecht aan haar geraakt.
‘Goedemorgen Pluisje. Lekker geslapen.’
Zo als meestal deed Pluisje niks en dit nam ik aan als een ja. Als ze ging piepen dan was er iets mis en vond ze het niet leuk.
Met haar in mijn hand liep ik naar beneden. Ik kon aan het bord op het aanrecht zien dat mijn moeder is een keer hier had ontbeten. Dat betkende dat ze ongeveer om iets van zes uur was weggegaan van huis. Mijn vader zou waarschijnlijk in bed blijven en zich lam drinken. Alleen als er geen genoeg drank was dan kwam hij beneden, maar ik hoopte niet dat hij dat kwam. Ik had echt geen zin om hem nu te ontmoeten. Mijn vrolijke humeur mocht niet worden verpest.
‘Wat wil je eten Pluisje, een wortel?’ vroeg ik. Ik hoorde geen geluid dus ik sneed een stuk wortel af. Die zette ik voor haar op de keukentafel neer en voor mezelf deed ik wat cornflakes en melk in een kom.
Ik begon mijn eten te eten terwijl ik wat tv keek. Veel was er niet te zien en zoals gewoonlijk verveelde ik me. Ik had nu al heel de twilight-saga gelezen en ik was er blij mee. Niet dat het ooit echt zou zijn natuurlijk, vampieren bestaan niet. Ook al hebben de Edward die ik ken en de Edward uit het boek dezelfde kenmerken netzoals de rest van de familie.
De telefoon ging en ik keek heel even naar de hoorn. Toen nam ik hem op: ‘Hallo, met Angela Bleu’, zei ik.
‘Angela, met zuster Rosa’, zei de vrouw van de andere kant van de telefoon. ‘Ik wilde even zeggen dat je grootmoeder nu beter is en je naar haar toe kan komen.’
‘Graag, dan kom ik rond één uur, goed?’ vroeg ik.
‘Prima’, zei de vrouw. ‘Tot zo.’
‘Tot zo’, zei ik en ik hing op. Ik keek naar Pluisje met een glimlach. ‘Nu moet ik me alleen nog maar omkleden en naar oma gaan. Laten we maar hopen dat ze iets weet over de Cullens.

Reageer (3)

  • JckSparrow

    Tuurlijk weet ze wat >: D

    1 decennium geleden
  • Matix

    Verderr!!

    1 decennium geleden
  • VampireMouse

    oew verder!
    love it :D
    ben benieuwd:d:D
    xxxx

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen