Two
Het duurde even vanwege de feestdagen.
Veel lees plezier en laat weten wat je er van vindt.
Anna komt de grote hal ingelopen en gaat naast Cinderella aan de lange houten tafel zitten. Ze kijkt op haar bord en ziet daar een rood doosje staan in de vorm van een hart.
“Wat is dit?” vraagt Anna in het algemeen. Cinderella haalt haar schouders op en zegt met een volle mond: “Het lag hier al toen ik aan kwam gelopen.”
Anna knikt alleen maar en opent het doosje er zitten kleine chocolaatjes in de vorm van hartjes in. Een klein wit papiertje zit aan de zijkant van de doos. Anna pakt het er uit en begint het te lezen.
“Het is van Hans,” zegt ze verbaasd en kijkt naar de tafel waar alle Slytherins aan zitten. Hans kijk haar recht in de ogen aan. Anna’s wangen worden langzaam roze.
“Ik vertrouw hem niet,” zegt Cinderella. Anna haalt haar schouders op en stopt een chocolaatje in haar mond. De smaak van pure chocolade gemixt met rode vruchten explodeert in haar mond. Haar ogen worden groot en een overweldigend gevoel van liefde overspoelt haar.
“Vind je ook niet dat Hans van de mooie ogen heeft en zijn lach is zo schattig,” begint Anna te ratelen. Cinderella kijkt haar alleen maar vragend aan.
Belle loopt samen met Elsa door de gangen van het oude kasteel. Ze zijn op weg naar de les Care of Magical Creature. Deze les wordt gegeven door Professor Porter, de vader van Jane.
In de gang komen ze Gaston en Hans tegen. “Zal ik met je meelopen, Belle?” vraagt Gaston en neemt de boeken al bijna over van Belle, omdat hij ze wil dragen.
“Nee liever niet. Jij ziet dieren alleen maar als een trofee, daarom heb ik liever niet dat jij met mij mee loopt,” snauwt Belle hem toe.
Twee Hufflepuffs komen naar de meiden toegelopen. “Worden jullie lastiggevallen door deze twee slangen?” vraagt Adam.
“Nogal, en als ik niet beter weet heeft hij iets met mij zusje gedaan,” zegt Elsa en richt haar wijsvinger op Hans. “Ik heb niets gedaan,” zegt Hans en trekt zijn meest onschuldige gezicht.
“En ik was alleen maar mijn vriendin aan het verblijden met mijn aanwezigheid,” zegt Gaston en slaat zijn arm om Belle heen. Meteen duwt Belle hem weg en hangt er een gespannen sfeer tussen Gaston en Belle.
“Misschien moet je hen met rust laten, want zo te zien vinden ze het niet prettig,” zegt Adam met een lichtelijke boze stem.
“Ga zelf iemand anders lastigvallen, Beast,” zegt Gaston en duwt hem aan de kant. Voordat Adam kan reageren wordt hij aan zijn arm mee getrokken door Hiccup.
Ariel, Merida, Mulan en Astrid lopen al pratend naar de volgende les. Care of Magical Creautres is net afgelopen en de volgende les Defence Againts the Dark Arts is. Ze zijn bijna bij het lokaal als een paar Slytherin jongens Hiccup laten struikelen. Hij komt hard op zijn gezicht terecht.
“Gaat het?” vraagt Astrid meteen en knielt bij hem neer.
“Ja, ik had het kunnen zien aankomen,” zegt Hiccup en komt langzaam overeind. Hij wrijft over zijn neus. Die is morgen waarschijnlijk blauw.
Astrid kijkt met samengeknepen ogen naar de jongens die Hiccup hebben laten struikelen. Ze loopt naar Jack, Flynn en Naveen. “Vinden jullie dit grappig?” vraagt ze boos.
De jongens staan te lachen en dat zegt al genoeg. Ze haalt haar Wand tevoorschijn, maar dan grijpen Ariel, Merida en Mulan snel in. Ze trekken Astrid naar achteren en ze bergt haar Wand weer op. Net op tijd, want daar komt Professor Pitch Black al aan gelopen in zijn lange zwarte gewaad.
“Naar binnen en wel vlug,” snauwt hij de leerlingen toe. Ze lopen snel het lokaal in en Merida gaat naast Astrid zitten.
“Nu weet ik zeker dat je Hiccup leuk vindt,” zegt Merida. “Misschien heb je wel gelijk,” geeft Astrid eerlijk toe en kijkt naar Hiccup die nog steeds over zijn neus wrijft.
Jack en Flynn zitten naast elkaar achter Elsa en Rapunzel tijdens de les van Professor Black. “Jack, ik moet je iets belangrijks vragen,” zegt Flynn.
“En wat mag dat wezen?” vraagt Jack geïnteresseerd.
“Zou jij het goed vinden als wij op dubbel date gaan met de twee meiden die voor ons zitten?” vraagt Flynn en de onzekerheid is in zijn stem te horen. Meestal is hij zo stoer, maar toen hij gisteren tegen Rapunzel op botste wist hij het zeker. Hij is tot over zijn oren verliefd op haar.
Jack kijkt even naar het licht blonde haar van Elsa dat is vast zit in een lange vlecht. Hij heeft wel gevoelens voor Elsa, maar wil deze liever nog niet uiten.
“Even serieus Jack, je treitert Elsa al zolang als ik me kan herinneren en je weet wat ze zeggen: negatieve aandacht is ook aandacht. Ik weet dat je haar leuk vindt,” zegt Flynn.
“Oké, we vragen ze mee uit, maar wil je er nu alsjeblieft over op houden voordat iemand ons hoort,” zegt Jack en kijkt nerveus om zich heen.
Net op dat moment komt Professor Black naar hen toegelopen. “Is er iets belangrijks dat jullie met heel de klas willen delen?” De jongens schudden snel hun hoofd. Professor Black draait zich om en Jack steekt zijn tong uit naar hem.
“Dat wordt nablijven, Frost,” zegt Professor Black. Jack slaakt een zucht van ergernis.
In de Common Room van Hufflepuff zitten de leerlingen samen huiswerk te maken of ze zitten met elkaar te klooien. Kristoff zit samen met Hiccup en Adam op de donkerbruine leren bank. Kristoff heeft een geel met zwart kussen vast en kijkt hoe Anna enthousiast aan het praten is met Cinderella. Adam volgt Kristoff zijn blik en draait zich dan weer om naar zijn beste vriend.
“Ik weet hoe het voelt om het meisje wat je leuk vindt te verliezen aan een Slytherin,” zegt Adam.
“Jij hebt het nog makkelijk, want Belle vindt Gaston niet eens leuk. Anna aan de andere kant lijkt tot over haar oren verliefd te zijn op Hans,” zegt Hiccup.
“Dank je, dat je het zo specifiek uitlegt,” zegt Kristoff en zit met zijn armen rond zijn kussen geslagen.
Anna en Cinderella zitten te lachen en het enige wat Kristoff kan opvangen zijn de woorden: “Hans is zo leuk.”
“Ik ga even kijken hoe het met Sven is,” zegt Kristoff en loopt de Common Room uit. Adam en Hiccup blijven zitten, want ze snappen dat hij even tijd alleen nodig heeft.
Kristoff loopt naar de stallen waar alle grote dieren van de leerlingen zitten. Hij loopt langs de draak van Hiccup en daar naast staat zijn rendier, Sven.
Kristoff opent de deur en loopt naar Sven toe. Sven is helemaal door het dollen heen als hij Kristoff ziet. Kristoff geeft Sven een dikke knuffel.
“Jij weet ook niet hoe een gebroken hart voelt, maar jij maakt me ten minste altijd weer aan het lachen,” zegt hij als hij zijn rendier weer heeft losgelaten.
“Heeft er iemand een gebroken hart?” hoort Kristoff dan ineens uit de stal naast hem komen. Daar staat het witte paard van Hans. Kristoff ziet Hans staan en hij kan hem niet eens aankijken.
“Maak je maar geen zorgen, ik zal goed op Anna passen,” zegt Hans met een gemene ondertoon. Kristoff krijgt er een koude rilling van. Hij weet zeker dat hij Anna moet gaan overtuigen dat Hans niet deugt.
Reageer (6)
7 jaar geledenNatuurlijk is Hans een Slytherin^Gaston blijf ik leuk vinden hierin, al mag ik hem nog zo niet. En Hiccup (:
Arme Kristoff. Het stukje met Sven is cute though.
Ik ben benieuwd naar het volgende hoofdstuk!
7 jaar geleden"...van Professor Black." Ehmygaawhd.
7 jaar geledenEen Love potion, sowieso!
7 jaar geledenEN PITCH BLACK YEEASHH
Anna heeft een liefdesdrankje op, dat kan niet anders (':
7 jaar geledenHaha en Beast en Gaston tegenover elkaar, zo leuk. (Al had ik eerder Beast als een Slytherin verwacht, maar goed. Dit is ook leuk ˆˆ)
HAHAHA pitch als defense against the dark arts teacher. Dat kan nooit goed zijn!!
En AW, kristoff en Adam zijn vriendjes. Wat leuk ˆˆ