De Disney Selection (2)
Anders werd het wel erg lang. ;p
Filiz
'Echt, het spijt me maar ik heb mijn vriendin al zo lang niet meer gezien,' betuigt Grant zijn verontschuldigingen.
Kit wuift het weg. 'Geeft niet, daarvoor moet ik je bedanken.' Tegelijk legt hij zijn arm om mij heen.
Ik heb het idee dat ik verkleur bij het leven. 'Sorry Grant...'
Grant schudt echter zijn hoofd en lacht. 'Maakt niet uit. Jullie waren allebei single dus echt verbaasd ben ik niet. Ik doe mee aan de selectie voor een rol in een film en niet om iemand te vinden voor een relatie. Wat dat betreft ben ik blij en gelukkig met mijn vriendin.'
Ergens ben ik wel opgelucht maar alsnog is het aan mij om te kiezen tussen de twee. Kies Grant, laat hem de rol maar krijgen. Ik win voor het leven want je ik kan je nu de mijne noemen, hoor ik Kit nog zeggen. Vlug pak ik mijn telefoon en sta ik op. 'Ik ga even iemand bellen.' Ja, Daisy, want ik heb mijn keuze dan toch gemaakt.
Nu trekt Kit mij terug. 'Wacht daar maar mee. Anders kunnen we het hotel eerder verlaten en ik wil wat tijd met mijn vriendin samen. Als ik me niet vergis, zijn er nog dingen gepland voor dit weekend.'
Ik knik door zijn woorden. 'Klopt, morgen de sauna en stoombad. Samen met een massage. Zondag is vrij om in te vullen en maandag komt Daisy weer voor mij.'
'Nou dan, we genieten van een lekker ontspannen weekend. Zondag kunnen we uitslapen en voor roomservice bellen,' stelt Kit voor met een lach om zijn lippen.
Het weekend is veel te snel voorbij gegaan en heb ik van elk moment met Kit genoten. Doordat we nu samen een relatie hebben, heb ik wel Daisy gebeld en gezegd dat Grant's vriendin ook wel mag komen. Juist daardoor was hij vrijdag laat bij het hotel. Iets wat ik als een verrassing regelde voor Grant zodat hij niet alleen is en gelukkig was Daisy er niet op tegen.
'En Filiz, heb je een keuze kunnen maken,' vraagt Daisy in de microfoon.
Knikkend breng ik de microfoon naar mijn mond. 'Ja, maar ik kan je eerlijk zeggen dat het niet makkelijk was. Kit en Grant zijn goede vrienden geworden van me naarmate ze steeds verder kwamen. Van de twintig mannen die er in het begin waren, zijn er twee overgebleven en hoe meer tijd je met ze besteed, hoe lastiger het wordt. Wat puur komt omdat je elkaar persoonlijk goed leert kennen.'
Daisy begrijpt het. 'En klopt het dat je beide mannen al kende voordat je ze leerde kennen? Je kent de televisieserie waarin ze spelen?'
O shit, wie van mijn vriendinnen heeft haar dat vertelt. 'Ehm.' Ik krabbel wat in mijn nek. Een trekje als ik me wat ongemakkelijk voel. 'Ja, van Game of Thrones is Kit mijn favoriete speler,' beken ik met schaamte.
'Dat wist ik al,' klinkt de stem van Kit en versterkt door de microfoon. 'En het geeft niet, schat.'
Dat is waar. Toen ik hem dat vertelde, kwam hij met de verrassing om mij een keer mee te nemen naar de set. Waar ik naar uit kijk. 'Dat weet hij inderdaad. En de Flash is zeker ook een leuke serie om naar te kijken. Dus ja, ik kende de mannen al een beetje als een fan maar nu ken ik ze voor de mannen die ze zijn. Leuk gezelschap, aardig, vriendelijk, geduldig.'
Daisy neemt zeker de tijd voor deze aankondiging en ik kan het haar ook niet kwalijk nemen dat ik toch eerst wat vragen beantwoord. 'En hoe hebben jullie het ervaren? Hoe vond je het dat Filiz de keuze kreeg om tussen jullie te kiezen voor de rol in de komende Disney film?'
'Het is zeker een ervaring die ik niet had willen missen. Met sommige mannen heb ik nog wat contact, want daar heeft Filiz gelijk in, hoe langer je met elkaar optrekt, hoe beter je elkaar leert kennen. Sommige zijn ook echt vrienden geworden,' antwoordt Kit als eerste en glimlacht hij naar me.
Waar Grant het mee eens is. 'Helemaal waar, en ik sluit me aan wat Kit zegt. Het is een leuke ervaring. Zeker omdat ik ook de boeken van de Selectie ken en dan op deze manier ook een selectie te houden voor een rol in een nieuwe Disney film. Dat trok me juist aan.'
'Oké, en dan nu waar iedereen met smart op zit te wachten,' glimlacht Daisy. 'Filiz, wie mag de rol van de prins spelen in de film?'
Er wordt zacht op de drum gespeeld en zijn alle ogen op mij gericht. 'Dat is me eigenlijk wel wat makkelijker gemaakt,' reageer ik wat mysterieus. 'Degene die de rol van de prins krijgt, is...' Het is dat me verteld is dat ik de spanning best op mag voeren.
'Kom op, verlos ons, Filiz,' is Grant te horen. 'Ik zit hier haast op mijn nagels te bijten.'
Daardoor kijk ik zijn kant op en doet hij nog alsof ook. De gek. 'Ik moet zeggen dat ik zeker verrast was dat de keuze bij mij ligt.' Ik doe er nog een schepje bovenop om het extra spannend te maken.
'Verlos de mannen, Filiz, wie krijgt de rol?' Daisy geeft me een subtiele knipoog.
Ik hou de microfoon nu letterlijk tegen mijn lippen. Alsof ik het wil fluisteren. 'Grant,' zeg ik na een minuut van totale stilte. Echt, je had een speld kunnen horen vallen. Zo stil was het.
'Grant,' verbaasd kijkt Daisy me aan. 'En je leek zo hecht te zijn met Kit.'
Kit, die naast me zit, legt nu een arm om me heen. 'We zijn meer dan hecht met elkaar,' bekent hij in de microfoon.
'Yes,' reageert Grant er dwars doorheen. 'Dank je.'
Daisy kijkt verwart van een vrolijke Grant naar een gelukkige Kit, die mij dichter naar zich toe trekt. 'Meer dan hecht?'
Kit en ik knikken tegelijk en neemt Kit het woord. 'Ik heb Filiz gevraagd om mijn vriendin te zijn en ze zei ja. We zijn nog maar net samen,' legt hij uit.
Een 'ah' gaat door het publiek.
Tegelijk dat Daisy er om lacht. 'Dus er bloeide wel dergelijk wat op tussen jullie tijdens de Selectie? Iedereen noemden jullie al een leuk en lief koppel en dat is dus nu waar?'
Even kijk ik naar Kit. 'Ja, maar wat Kit zegt, we zijn net sinds het weekend bij elkaar. We zullen zien wat de toekomst brengt.' Ik voel me anders fantastisch en gelukkig. Niet alleen dat over een maand het filmen begint voor de film maar ik heb ook nog eens een relatie. Wel met iemand over wie ik zelfs droomde. Nou, vergeet fantasie want de werkelijkheid is zoveel beter.
Reageer (3)
Te cute! Ik ship het
7 jaar geledenDit is ontzettend leuk bedacht!! (:
7 jaar geledenHahah, ahw leuk!! Een leuk verhaal! ^^ Kit en Grant zijn zo leuk, haha. :p Dank je wel!
7 jaar geleden