Foto bij Hoofdstuk 4

Ginny Wemel

"Wel wel wel, als we daar de bloedveraders nou niet hebben." Sneert Malfidus en lacht spottend.
Gelukkig is Hermelien al weg en kan hij haar niet beledigen. Ik wil net iets terug zeggen, maar Ron is me voor. "Rictumsempra!" Zegt Ron luid. De spreuk mist Draco op een haar na. Hij wordt wel boos. "Petrificus Totalus!" Roept hij. Ik ben net te laat met het uitspreken van een spreuk om het weg te kaatsen. Net voordat Ron keihard op de grond valt vang ik hem op en leg hem voorzichtig neer. "Het is ook altijd wat en je bent zwaar Ron." Mompel ik. Ik hoor Malfidus en zijn vrienden lachen en stap op hem af. "Heb je nu je zin?" Vraag ik terwijl ik echt moeite moet doen om hem niet te vervloeken. "Nou nee eigenlijk niet want jij en je broers lopen hier ook nog rond, maar dat die Wemel daar zijn mond eens dichthoud is wel fijn ja." Zegt hij nog lachtend. Ik rol met mijn ogen en stap op Malfidus en kom dicht bij hem staan. "Beledig of betover mijn vrienden of familie niet en al helemaal niet wanneer ik erbij sta." Sis ik boos in zijn oor. Draco besluit mij nog eens goed op te fokken en te irriteren en zegt: "En anders? Ik denk namelijk dat je helemaal geen kans maakt tegen een pureblood." Dat maakt mij echt woedend. "Vergeten dat ik ook een pureblood ben Draco?" Zeg ik liefjes. "En Hermelien en ik zijn veel beter dan jij in de lessen. En we zijn 'jouw soort' nog niet eens." Vervolg ik. "Ik ben trouwens bij dat ik niet 'jouw soort' ben anders zou ik net zo'n arrogante kwal die denkt dat hij beter is dan andere zijn. Waar zou je zijn als je vader niet op een hoge plaats stond bij het ministerie van toverkunst door mensen te bedreigen?" Vraag ik spottend. Dit maakt Draco weer boos. "Spot niet met mijn vader, Wemel." Sist hij. "Als jij niet met mijn familie en vrienden spot zal ik het ook niet bij jou doen." Zeg ik. "Deal." Hij loopt weg en ik zucht opgelucht.

Ik besef opeens dat Ron er nog is. "Fenite." Ron wordt weer normaal. "He he, ik dacht dat je de tegenspreuk nooit zou uitspreken Ginny. Wel bedankt en Malfidus heeft een koekje van zijn eigen deeg gekregen." Zegt hij glimlachend. "Haha ja inderdaad, die zal ons voorlopig niet meer lastigvallen." Zeg ik lachend. "Oh en Ginny ik ga een poosje naar Charlie, dus ben ik een tijdje weg." Ik frons, waarom dat nu? "Oké veel plezier! Zeg het ook tegen Harry en Hermelien." Zeg ik glimlachend en ik loop naar de volgende les, gedaanteverwisselingen. Als ik er bijna ben dan kom ik Hermelien nog tegen. "Hoi Hermelien ook naar les?" Vraag ik. "Ja naar toverdranken dus ik moet opschieten, doei." En ze loopt snel weg. Ik frons, bloosde ze nou? Normaal heeft ze ook nooit zoveel haast. Ach ja het zal wel. Ik loop naar binnen en zie dat ik een van de eerste ben. Fijn dan kan ik kiezen. ik ga naast Luna zitten. Die is echt aardig maar ook wel een beetje vaag. We kletsen een beetje over de kibbelaar, haar vaders tovenaars tijdschrift. Eigenlijk snap ik er helemaal niks van en ben dus ook blij als professor Anderling binnen komt en de les begint.

Reageer (1)

  • scintillare

    "Rictumsempra!"

    Wat doet deze spreuk? Ik heb hem nog nooit gezien...

    7 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen