Opdracht 4:
Dat onze fantasie en onze gedachten belangrijk zijn, weet iedereen. Maar je weet pas hoe belangrijk ze zijn, als al het andere verdwijnt.

Van het ene op het andere moment belandt jouw personage in een duistere ruimte; er is helemaal niks. Of toch wel: de fantasie van jouw personage, zijn of haar gedachten. Dat is waar deze opdracht om draait; wat kan jouw personage creëren met helemaal niks behalve zijn of haar verbeelding?

Er staan geen limieten om iemands fantasie en dat gaan jullie bewijzen. Bij deze opdracht zal vooral de gedachtegang en de verbeeldingskracht van het personage (wie of wat het personage is, maakt niet uit, het kan gewoon een mens zijn, een dier, of misschien wel een mythisch wezen, een monster; alles kan en alles mag) centraal staan. Wees zo fantasierijk als mogelijk om de eeuwige leegte van de duisternis op te vullen.

Verzint jouw personage een compleet nieuwe wereld om de leegte op te vullen en de tijd sneller voorbij te laten gaan? Of creëert hij of zij een illusie om de duisternis te verdrijven? Piekert jouw personage over wat er achter die duisternis ligt, of net helemaal niet? De mogelijkheden zijn eindeloos.


Ik had heel veel moeite met deze opdracht, dus hopelijk vinden jullie hem mooi! Het liedje dat twee keer wordt vermeld in de opdracht (zowel het liedje dat de moeder zingt als zijzelf) en eveneens de titel van deze opdracht, is dit liedje:


Deze story is niet geschikt voor alle leeftijden. Daarom is deze alleen te lezen als je bent ingelogd. Zo houden we Quizlet.nl leuk voor alle bezoekers.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen