Foto bij 002

Charlotte McLean

"Hallo schat." Lacht AJ, mijn broer, en omhelst hij mij.
"Zo, durf jij je gezicht nog te laten zien." Ik lach eveneens en geef hem een kus op zijn wang.
"Ach, wat kan ik zeggen. Ik heb het nogal druk." AJ doet alsof hij beledigd is.
"Wil je wat drinken, AJ," vraagt Kiara.
Zowel Stella en Kiara reageren nu normaal op mijn broer. Dat was in het begin wel anders toen ik ze voor het eerst voorstelde.
"Graag, cola of zo." Glimlacht AJ naar haar. "Ik wilde je eigenlijk vragen of je zin hebt om mee te gaan op vakantie?" Gaat mijn broer verder.
"Waarheen? En nog belangrijker, jij en ik samen of komen je vrienden ook? Is er een mogelijkheid dat die twee ook mee kunnen?" Vuur ik gelijk op hem af.
"Daar heb ik dus rekening mee gehouden. Kiara en Stella mogen mee." Lacht AJ.
"Gaaf, waar gaan we dan heen?" Stella zet haar glas op tafel.
"Samen met de anderen hebben we een eilandje geboekt voor een vakantie. Ruimte genoeg dus je zou nog twee vriendinnen uit kunnen nodigen." Vertelt AJ.
Ik moet zeggen dat het me wel aan staat om echt een keer op vakantie te gaan. "Wanneer gaan we?" Grijnzend kijk ik naar mijn broer.
"Zaterdag? Red je dat, anders moet je nu je tas in gaan pakken." Giert AJ. Hij weet heel goed hoe ik ben en hoe mijn kamer er regelmatig uit ziet.
"Ja lach maar." Ik doe alsof ik verontwaardigd ben en sla mijn armen over elkaar.
"Doe ik toch ook." AJ ziet dat de andere twee eveneens lachen.
"Waar vertrekken we vandaan?" Wil Stella weten.
"De haven, je komt niet op het eiland als je geen boot hebt. Nodig je er nog twee uit of niet. Anders wil ik dat op tijd weten want dan kunnen we een boot regelen voor tien mensen." AJ kijkt naar mij.
"Ik durf te wedden dat Jenna ook op vakantie wil." Kiara glimlacht.
"Dan moet je ook Natalie uitnodigen. Die is hard aan vakantie toe." Voegt Stella er knikkend aan toe.
"Dus Jenna en Natalie gaan mee? Ik ga gelijk bellen." AJ haalt zijn telefoon uit zijn zak.
"Ik ga gelijk Natalie bellen." Stella pakt haar eigen telefoon.
Tegelijk belt Kiara naar Jenna. Om na een paar minuten op te hangen.
"Natalie gaat mee." Stella legt haar telefoon op tafel.
"Jenna ook." Kiara is blij dat hun groepje dan compleet is.
"En we vertrekken zaterdag met z'n allen," vraag ik aan AJ.
"Ja, zorg dat je om negen uur in de haven bent. Anders vertrekken we zonder jullie." AJ kijkt daarbij naar mij.
"Je kan zeggen wat je wilt maar ik ben nog nooit te laat geweest of wel soms?" Reageer ik zogenaamd boos met mijn handen in mijn zij.
"Dat is waar, je bent alleen wat chaotisch. Als er iemand de bijnaam chaos verdient, ben jij het wel." Opnieuw lacht iedereen door AJ's opmerking.
Ik inclusief. "Mij best, misschien moet je Nick even waarschuwen." Ik steek mijn tong uit naar hem.
"We zullen dan een villa delen met z'n allen, je krijgt wel gewoon je eigen slaapkamer," zegt AJ en weer begint iedereen te lachen.
"Ja, ja, hoe lang duurt die vakantie eigenlijk?" Wil Kiara weten.
"Wij nemen vier weken vakantie," antwoord AJ.
"Aangezien ik toch tussen twee banen in zit, neem ik het er ook een keertje van. Dan kan ik daarna er weer tegenaan." Grijns ik.
"Hoe doe je dat? Je hebt laatst weer een afwijzing gekregen en toch blijf je lachen." Stella vindt het schijnbaar nogal wat.
"Moet ik dan depri en chagrijnig worden. Wat schiet ik daar nou mee op. Dit betekend wel dat we onze vakantieplannen niet door gaan. Wie gaat het afbellen?" Ik kijk van Kiara naar Stella.
"Ik bel wel." Bied Kiara aan.
"Ja, ik ga er vandoor want ik moet nog wat doen voor ik op vakantie kan gaan." AJ staat weer op.
"Ik zie je zaterdag." Ik loop mee naar de voordeur.
"Zorg dat je er op tijd bent. Ik moet naar een interview." AJ kijkt op zijn horloge.
"Succes." Ik zwaai hem nog na en ga daarna terug naar boven. Helaas, de rommel ligt nog steeds op me te wachten en ga ik weer verder met opruimen.

Reageer (1)

  • Malikx

    Oooh vakantie zalig! Wil ook wel mee

    8 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen