De dag waar alles gebeurt
Op woensdag ochtend word Laura om 7 uur wakker. Ze ruikt zoals altijd ei en ontbijtspek. Ze trekt snel haar kleren aan en loopt naar beneden. Maar wat is dat? Haar vader staat in de keuken en zegt : 'Goedemorgen Laura, lekker geslapen? Waarop Laura antwoord : 'Ja, heerlijk....' 'Wat is er aan de hand?' vraagt haar vader, waarop Laura antwoord : 'Niks.' 'Waar zit je dan mee?' vraagt haar vader dan. 'Ook niks, ik wilde alleen vragen waar mama is.' 'Weet je het nog niet?' vraagt haar vader, waarop Laura antwoord : 'Wat weet ik nog niet?' 'Mama is weg voor haar werk, 3 dagen.' zegt haar vader en gaat verder:' Ze heeft tegen mij gezegd dat ik zo voor jou en je broertje moet zorgen zoals zij ook doet, en daarom bak ik ei met ontbijtspek voor jou, zoals mama altijd doet.' Nadat Laura heeft gegeten en zich heeft klaargemaakt gaat ze naar school. Arwen komt haar ophalen en ze fietsen samen verder. 'Wist je al dat mijn moeder voor haar werk weg is?' vraagt Laura, waarop Arwen antwoord : 'echt, wie maakt dan het ochtend- en middag- en avondeten voor jullie?' 'Mijn vader doet alles, en hij doet het al heel goed.' Ze komen bij school aan, ze zitten op het Sint-Jans college. Laura loopt naar Maura en zegt Arwen gedag. Als de bel gaat lopen ze samen naar de klas. Ze hebben als eerst Frans. Laura verteld alles aan Maura over haar moeder en dat ze weg is en dat haar voor haar zorgt. Na school gaat Laura naar huis. Haar vader heeft al eten voor haar klaargemaakt. 'Je doet het al goed papa' zegt Laura. 'Dankje lieverd, hier is je eten' zegt haar vader. 'Dankje papa' Zegt Laura en eet haar eten op. ze gaat naar haar kamer en gaat naar skipe. ze zoekt Arwen tussen al haar vrienden op en begint haar te bellen. ze loopt naar onder voor een blikje cola. als ze naar boven loopt hoort Laura opeens een geluid. 'het zal Arwen wel zijn die heeft opgenomen.' ze doet haar deur op een kier en ziet dat er een rare vrouw voor het beeld zit. ze loopt nu helemaal naar binnen en e vrouw draait zich meteen om. 'hallo, en welkom.' zegt ze met een schorre stem.
Er zijn nog geen reacties.