Zwerkbal
Vandaag krijgen we vlieglessen, zeg ik tegen Harry. O ja, mompelt hij. En je raadt nooit met wie, mompel ik duister. Is het Slytherin? Jep, antwoord ik. Te gek echt te gek. Tijdens de middag eet ik een worstenbroodje. Komaan Harry, iets om licht te verteren, hier, deze appel ziet er lekker uit.. Zonder succes, want Harry kijkt lusteloos naar zijn appel. Nadat Harry eindelijk zijn appel heeft opgegeten, maken we samen met Ron een wandeling. De broertjes Wemel, proberen nu over de kasteelmuur te klimmen met klimop. Als een van de jongens zijn hand losschiet roept Angelica naar hem, komaan Fred, het heet klim op en niet val af. Dankzij haar opmerking moet Harry lachen. Goed dat je kleur hebt gekregen, zeg ik tegen hem. Ron en ik dachten dat je een vampier was geworden. Terwijl de broertjes Wemel verder op de muur klimmen, wandelen wij naar de uilenvleugel. Meteen komt Harry zijn uil Hedwig aangevlogen. Ook Silverbullet komt aangevlogen. Ik geef haar de brief die ik in mijn gewaad heb gestopt. Ik fluister tegen haar, vlieg zo snel als een zilveren kogel. Met ons drieën lopen we gezamenlijk naar de vlieglessen. Ik ben mevrouw Hoch, en als je je niet gedraagt in mijn lessen vlieg je sneller van Zweinstein dan dat je Zwerkbal kunt zeggen. Om jullie bezems omhoog te laten gaan moeten jullie jullie hand boven de bezem houden en op zeggen. Op, iedereen zegt het tegelijk. Bij mij Harry en Malfidus is het gelukt. Bij Hermelien is de bezem om gerold, maar het is beter dan bij Marcel die zijn bezem tegen zijn gezicht krijgt. Mevrouw Hoch demonstreert de greep, en klaagt tegen Malfidus dat hij har al jaren verkeerd doet. En als ik drie zeg zetten jullie jullie af van de grond en stijgen drie meter. Een, twee hee jongen waar ga je naar toe. Marcel is ondertussen al zeven meter vboven de grond. Opeens kantelt zijn bezem en knalt Marcel met een misselijkmakende klap tegen de grond. Kom jongen, zo erg is het niet. Niemand gaat vliegen! Roept ze naar ons. Malfidus grist de geheugensteen van Marcel van de grond. Geef hier Malfidus zegt Harry. O ja, Potter kom hem halen. Opeens begint Hermelien te zagen over de regels. Malfidus springt op zijn bezem en vliegt naar boven, ik zie dat Harry hem volgt. Nu Malfidus al zijn aandacht op Harry heeft gevestigd. Spring ik op mijn bezem en vlieg vlak achter Malfidus. Ik doe teken naar Harry dat ik Malfidus van zijn bezem ga knallen. Hij knikt, ik vlieg zo hard moegelijk tegen Malfidus aan, terwijl Harry achter de geheugensteen aanduikt. Opeens zie ik Malfidus zijn toverstok boven halen om Harry te vervloeken. Ik vlieg zo snel mogelijk naar Malfidus toe en gris zijn toverstok uit zijn hand. Hermelien, roep ik, weet jij een goede spreuk om Malfidus beneden te krijgen? Ja, antwoordt ze dessenio roept ze erachter. Dessenio roep ik naar Malfidus die wordt gedwongen om naar beneden te gaan. Zelf daal ik ook af en zie ik professor Anderling met een grimmig gezicht toekijken. Black, Potter meekomen. Bij een lokaal aangekomen roept ze naar professor Krinkel, mag ik plank even. In Harry zijn ogen zie ik een plank om iemand mee af te ranselen. Plank blijkt echter geen plank(om iemand mee af te ranselen) maar een gespierde vijfdeklasser. Plank, zegt professor Anderling, ik denk dat ik hier een zoeker heb en een jager. Echt professor? Vraagt Plank. Echt Plank, antwoordt professor Anderling en Potter Black, ik hoop te horen dat jullie goed trainen anders kom ik terug op het besluit om jullie niet te straffen. Plank zegt tegen ons, vanavond 6 uur op het zwerkbalveld. En hij loopt teug zijn klas in. Een tijdssprong naar 6 uur. Harry en ik staan op het zwerkbalveld met onze schoolbezems in de hand. Daar zeg ik tegen Harry, dat is toch Plank. Ik hoop dat je gelijkt hebt zusje, ik sta hier te verkleumen, straks gaan we niet zwerkballen maar levensgrote ijsblokken zijn die ze moeten ontdooien. Ha Lissa, Harry alles goed? Achter ons hangen de gebroeders Wemel op hun bezemstelen. Wat doen jullie hier? Vraagt Harry, aha dat is een goede vraag vind je niet George?we zullen eens antwoorden, wij gaan jullie leren zwerkballen, en Plank dan? Vraag ik argwanend, Plank ligt op de ziekenzaal, een zwadderaar heeft hem vervloekt. Oké, wat moeten we doen. Fred gooi de ballen naar Harry, ik ga met Lissa. Zo Lissa, dit is een slurk, die moeten jullie jagers in de ringen gooien, ja George en iedere ploeg heeft een jager, die verdedigt de ringen, en dan is er nog de zoeker Harry die moet de gouden snaai zoeken, en dan zijn er nog de drijvers, en als ik het goed heb zijn jullie dat. George zijn mond valt open. Aub George, ik kom niet uit de prehistorie. Oké, aangezien je dit al weet, en opeens gooit hij de bal naar mij, eens zien of je voorbij Fred komt en in de ring kunt scoren Fred positie en aanvallen, ik schiet als een pijl uit een boog voorbij Fred en ga met bal een al door de ring. Lissa, George komt naast mij vliegen, het is nièt de bedoeling dat je samen met de slurk door de ring gaat. Nog een keet, roept George naar Fred. Na twee uur, ben ik blij dat ze zeggen, tijd om te stoppen, naar de kleedkamers. Ik ben blij dat er in de kleedkamers douches zijn, waarmee ik kan opwarmen. Lalala, zing ik onder de douche. Aha nee, roept iemand uit de andere kleedkamer, nog een andere stem roept, paralitis. Ik stap uit de douche en trek mijn t-shirt en broek aan, opeens hoor ik laat ons ze vervoeren. Dit klinkt niet als een grapje. Ik trek razendsnel mijn trui en schoenen aan, pak mijn bezemsteel, en vlieg naar de andere kleedkamer, niemand. Ik neem mijn toverstok in de aanslag en vlieg verder door de kleedkamer. Een paar meter verder hoor ik zwoegende stemmen, we zijn er bijna. Ik ga sneller vliegen. En zie een groep zwaderaars, Fred, George en Harry vervoeren. Ik spring van mijn bezemsteel en roep paralitis, een van de zwaderaars valt verlamd neer, relashio. De drie kunnen zich wee bewegen. Een groep van 4 gryffindoers tegen 12 zwaderaars. Elk die roep ik tegen de jongens, onze bezweringen schieten zo snel rond dat de zwaderaars kansloos waren. Ik wek een van de zwaderaars terug op en vraag wat ze van plan waren. Hij vertelt dat ze hen naar het verboden bos zouden brengen, naar het deel waar de weerwolven zitten. Het oostelijke deel. Ik verlam de jongen terug en vlieg naar het kasteel waar ik professor Anderling haal, ze is geschokt en woedend. Ze zegt tegen ons dat we naar de leerlingenkamer moeten gaan. Ik ben zo moe, maar papa moet hier van weten dus schrijf ik hem snel een brief. Ik post hem morgen wel denk ik, en dat is het laatste wat ik denk voordat ik in slaap val. Zo dat zijn 1184 woorden enjoy, reacties en abo's love you!
Er zijn nog geen reacties.