Foto bij De tour

Dit is Jade

“Zijn jullie de groep van Jade?” Vraagt de man terwijl hij ons onderzoekend aankijkt.
“JAAAAA!!” Roept Jade vrolijk.
Zo heeft ze ons dus genoemd. Na de extreem vrolijke busrit zijn we extra druk en de man laat een diepe zucht horen.
Hij zal ook wel denken. “Niet weer zo’n groep.
Van binnen ga ik nog steeds stuk door de reactie van Jade op zijn vraag. Typisch een Jade-actie.
“Komen jullie maar mee naar binnen.” Zegt de man terwijl hij de deur voor ons openhoudt.
“Dankuwel!” Zegt Jade waarna ze een buiging maakt.
Natuurlijk liggen wij hierdoor weer helemaal dubbel.
Weer hoor ik de man diep zuchten en ik zie hem met zijn ogen rollen, waardoor ik nog harder moet lachen.
“Als jullie me nu even willen volgen en even rustig willen worden, dan kan ik even uitleggen wat de bedoeling is vandaag en wat er van jullie wordt verwacht vandaag.
We volgen de man door een lange hal en komen uiteindelijk terecht in een zaaltje met een beamer.
Er volgt een ietwat saaie presentatie over de regels die gelden tijdens de tour en we krijgen te horen welke monumenten etc. we vandaag gaan bezichtigen.

“Wanneer gaan we die tour nou doen?” Jade kijkt de man vermoeid aan een geeuwt heel luidruchtig.
De man kijkt haar een klein beetje geïrriteerd aan.
“We vertrekken zo, maar ik ben verplicht om eerst deze uitleg te geven in verband met jullie veiligheid en ik zou het zeer op prijs stellen als ook u even op wilt letten.”
Dat laatste zorgt er natuurlijk weer voor dat ze uitbarst in een lachbui.
“Hij zei ‘u’ tegen mij.” Zegt ze terwijl ze het uitgiert.

Na een ellenlange uitleg, met veel onderbrekingen, kunnen we dan eindelijk gaan.
We stappen in een kleine touringcar en we kunnen vertrekken.
op de achterbank is plaats voor drie personen en omdat er een oneven aantal meiden is, zit ik naast Brandon en Caleb.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen