Op 1 september was ik al vroeg wakker. Om 11 uur zou de trein vertrekken maar ik had nog ruim de tijd. Nadat ik langzaam was opgestaan kleedde ik mezelf aan. Over mijn Muggle kleding trok ik een zwart, lang gewaad aan. Met een simpele beweging van mijn toverstok vlogen de laatste dingen in mijn koffer. Daarna ging hij uit zichzelf dicht en viel hij in het slot. Ik wierp een blik op de klok, 8 uur. Mijn maag knorde op dat moment en ik besloot om naar beneden te gaan. De trap kraakte toen ik er over heen liep. Toen ik beneden kwam hoorde ik voetstappen die mij tegemoed kwamen. Ik draaide mijn hoofd een kwart slag en ik keek in de rode ogen van Lord Voldemort. 'My Lord,' zei ik en ik boog nederig met mijn hoofd. Voldemort keek mij even aan. 'Sarah,' zei hij toen, 'je bent vroeg.' Ik lachte even. 'Ik was al wakker.' Voldemort knikte. 'Ik zou graag met je praten over je verantwoordelijkheden op Hogwarts, maar ik heb andere dingen te doen.' 'Natuurlijk, vader, ik zal u snel weer zien.' Voldemort knikte en legde in zijn voorbij gaan zijn koude hand op mijn schouder.

Om 10 voor elf renden Draco en ik over King's Cross. Draco duwde met veel moeite de kar met onze koffers. 'Draco, straks halen we de trein niet,' siste ik, 'dit is weet ik veel hoeveelste keer dat je hem pakt, hoe kun je in Merlin's naam de weg kwijt raken?!' Draco keek me even gepijnigd aan. 'Het spijt me, Sarah. Maar we zijn er bijna.' Al snel stond Draco stil. 'Na jou,' zei hij en wenkte met zijn hand. 'Wat?' Draco lachte even. 'Ren op de muur af.' Ik keek hem even ongelovig aan maar toen deed ik wat hij zei. Toen ik verwachtte dat ik tegen de muur op zou knallen, ging ik er door een. Waar ik uit kwam was het een drukte van jewelste. Iedereen sprak door elkaar heen. Echter zodra de eerste blikken op mij gevallen waren, werd het langzaam aan steeds stiller. Ik keek even kort onzeker naar de grond, maar daarna keek ik star naar voren. Ik hoorde dat Draco achter mij verscheen. 'Kom, Draco,' zei ik. Draco keek me even kort aan, maar knikte toen. Ik liep naar voren en mensen stapten voor mij opzij. De een keek met angst naar de grond, de ander staarde mij woedend aan. Echter toen ik keek, wenden ze snel hun blikken af. De laatste groep keek mij vol eer en respect aan. Ik stond stil toen ik bij een groep roodharige mensen was aangekomen. De Weasleys. 'Fijn om te zien dat jullie weer fris en fruitig naar school gaan,' zei ik. Ik keek elk van hun in hun ogen aan om hun reactie te pijlen. Ik zag dat Ginny haar vuisten balde. 'Vooral jij, Ginny.' Haar vader legde zijn hand op haar schouder, als teken dat ze rustig moest blijven. Ik grijnsde even. 'Waar is Ron Weasley?', vroeg ik. 'Hij heeft spattergroit,' zei Molly Weasley. Ik zag dat ze haar kaak aanspande, ze loog. 'Aha, juist. Ik zal zorgen dat er een controle groep van het Ministry jullie huis zal bezoeken. Een fijne dag, goede reis, Ginny.'

Na mijn woorden liep ik de groep Weasleys verbouwereerd achter. Draco liep achter me aan. 'Zag je ze kijken?', vroeg hij met een spottende toon in zijn stem. Ik knikte even kort. 'Ja, dat zag ik.' Na 2 minuten lopen bereikten we uiteindelijk de trein. 'Kun jij de koffers erin leggen? Ik moet het eerste uur van de reis in de lerarencoupé verblijven. Daar ga ik nu al vast naar toe. Dus ik zie je daarna.' Draco keek me even spijtig aan maar knikte uiteindelijk. 'Tot straks, Sarah.'

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen