O75 - The Dark Lord has a daughter
Het was een drukte van jewelste op het Ministry Of Magic. Iedereen wilde weten wat de aankondiging was. Het had in de Daily Prophet gestaan. Vanavond zou er iets bekend gemaakt worden. Niemand wist wat het was. Behalve ik en mijn vader. Er stonden vele camera's tussen het publiek. Ik keek neer op de journalisten van de Daily Prophet. En op de vele tovenaars en heksen die nieuwsgierig waren. Het waren er ontelbaar veel. Het gehele Atrium was gevuld. Ik haalde een keer mijn hand door mijn haren en ik zuchtte diep. Daarna liep ik met Yaxley aan mijn zijde het beeld binnen. En toen was iedereen stil. Je kon een spelt horen vallen. Yaxley knikte, als teken dat ik kon beginnen. Ik haalde even diep adem. 'Het bevalt me dat ik zie dat er zoveel mensen vandaag gekomen zijn.' Ik wierp een korte blik op het 'Magic is Might' standbeeld. Daarna ging ik verder met mijn verhaal. 'Jullie zijn bevrijd van de leugens van Rufus Scrimgeour. Ik mag met alle eer zeggen dat ik hier verantwoordelijk voor ben. In de opdracht van The Dark Lord. En ik mag met alle eer zeggen, dat ik niet zomaar een jonge heks ben. Bij deze mag ik mededelen dat ik, Sarah Merope Riddle, de trotse dochter ben van The Dark Lord.'
Het geluid van schok klonk in het atrium. Mensen fluisterden met elkaar. Ik klapte in mijn handen. 'Stilte!' Er heerste per direct een doodse stilte. Niemand sprak en luisterde wederom aandachtig. 'Het Ministry of Magic staat sinds een korte tijd onder het gezag van Pius Thicknesse. En er is geen betere tovenaar voor deze positie. Deze man is netzoals ik zelf voor een betere, Pureblood wereld. Om deze wereld te kunnen realiseren worden er drastische maatregelen. Iedere Muggle-Born is verplicht zich te melden bij het Ministry Of Magic. Doen zij dit niet, zijn zij direct schuldig verklaard. Tevens neemt Severus Snape de leiding over Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry. Zodat jonge tovenaars en heksen een goede basis kunnen leggen voor de toekomst.'
Er zijn nog geen reacties.