De sorteerceremonie
Terwijl Hanna Abedil de hoed opzet. Huffelpuf roept de hoed. Eigenlijk vind ik het beanstigend dat een hoed je diepste gedachtes en karaktereigenschappen kan lezen. Brrr. Patricia Badland wordt de eerste Ravenclaw. Dan is het aan mij, omdat het zo snel mijn beurt is kan ik niet zenuwachtiger worden. Hoewel, Ron ziet nu al groen. Lissa Black roept professor Anderling, zei ze nou Black? Black van Sirius Black? Ik probeer het geroezemoes zo goed mogelijk te negeren, en stap naar de kruk en zet de hoed op mijn hoofd. Hmm, zegt een stemmetje in mij. Waar zullen we je eens indelen, voldoende moed, en een goede portie verstand. De meeste van de Blacks gingen naar Slytherin. Maar jij, bent zo'n rand gevalletje. Geen Slytherin, geen Ravenclaw. Eerder een Grryfindoer en een Huffelpuf. In godsnaam, schiet er door mijn hoofd haast je eens een beetje. Nu ja, geen geduldig typeke he. Dan houden we het maar op Gryffindoer. Het laatste woord schalt door de grote zaal, ik ben blij dat het eindelijk gedaan is. En wacht op Harry en Ron. Die tot mijn grote genoegen ook in Gryfinndoer worden ingedeeld. Terwijl we allemaal zitten te kletsen, merk ik dat niemand mij veroordeelt over wie mijn ouders zijn. Percy en Hermelien hebben het over lessen, terwijl de rest het heeft over families. Perkamentus houdt een mini-toespraak, maar ik denk dat hij het echt belangrijke pas na het eten gaat zeggen. Opeens zijn de borden overvol, ik neem een stukje zalm met brood en een beker oranje vloeistof die Ranja blijkt te heten. Als iedereen vol zit, merk ik dat ik in slaap aan het sukkelen ben. Ik geniet van een vanille-ijsje om wakker te blijven. Iedereen kijkt verwachtingsvol naar Perkamentus, die wat belangrijke dingen zegt, eigenlijk let ik niet op. Dan moet iedereen het schoollied zingen. Vervolgens, wijst Percy de klassenoudste ons de weg naar de leerlingenkamer van Gryffindoer. Hij wijst ons de slaapzalen. En ik kan het niet nalaten om even achter te blijven en naar de leerlingenkamer te kijken. Ik neem afscheid van Ron en Harry terwijl ik naar boven loop. Om mijn pyjama aan te trekken en in slaap te vallen.
Zo korter hoofdstukje vandaag. Ik moet wel zeggen dat ik minder zal schrijven omdat ik morgen terugkeer van vakantie. En binnenkort de school weer begint. Maar ik beloof iedere week een stukje te schrijven. Je weet dat je van me houdt. XXX(typing)
Reageer (1)
Het is niet erg als je wat minder schrijft. Ik zal het wel overleven met één hoofdstukje per week. No problem.
8 jaar geleden