Terwijl we wegliepen na geschiedenis liepen er een aantal klasgenoten na Wing toe. ze waren allemaal hetzelfde aan het zeggen. "Jij gelooft toch niet echt in vampieren?" "Vampieren bestaan alleen in van die slechte films zoals Twilight ze zijn gewoon verzonnen". "Ik geloof wel degelijk in vampieren" zei Wing terwijl hij zijn tempo verhoogde en probeerde weg te lopen. Maar al snel haalde de andere hem weer in. Ik kon niet meer verstaan wat ze zeiden dus probeerde ik hem weer een beetje bij te halen om het te kunnen verstaan. "Vampieren zijn niet zoals in de films verteld word hoor. Er bestaat een kans dat ze gewoon tussen ons leven en in de dag kunnen lopen met een magisch voorwerp wat ze bij zich moeten dragen." vertelde hij weer. "maar dan kunnen we toch gewoon foto's maken van iedereen, zoals een schoolfoto en iedereen die niet op de foto staat als die genomen is, is een gedadigde om een vampier te zijn en die kunnen we dan proberen te vermoorden met een houten staak door hun hart toch? tenminste ik dacht dat het een houten staak was dat is in ieder geval zo in.." "Tom houd je kop!" riepen we met zen alle. Tom brak uit in stilde en liep ietwat down door na het klaslokaal. "Het is ook niet waar over dat ze niet op foto's verschijnen en dat ze geen spiegelbeeld zouden hebben. Dat zijn allemaal fabeltjes." Zei Wing. "Maar nu heb ik er even genoeg over gepraat". We liepen met zen allen na boven om na de Nederlandse les te gaan. We hadden Nederlands van Meneer Driessen. Hij zag altijd heel bleek, had een baard als de kerstman en at heel veel dropjes. Wij noemde hem dan ook buiten de les 'dropjes'. "zou hij een vampier kunnen zijn?" vroeg Daantje aan Wing. Wing schoot een beetje in de lach. "daar kom je maar op een manier achter he" Iedereen keek wing weer een met een vragende blik. Er was wat gefluister na elkaar. Ik besloot om heel droog mee te gaan doen. "fluister fluister fluister'. nadat ik deze woorden uit had gesproken keek iedereen me aan en viel er een gevoel van schaamte over me heen. "misschien moeten we Wing vragen hoe we erachter komen in plaats van wat zachtjes fluisteren?" Zei ik op een hele droge manier. "Nou Wing hoe komen we daar achter?" Zei Jelte uit het niets. Er ontstond een grijns op Wings gezicht. "Nou zoals ik jullie al had verteld kan je er niet achter komen door een foto te maken of met een leraar in de spiegel te kijken. Je zou kunnen proberen een kruis van Jezus te pakken en steeds dichter op hem af lopen" "Zouden we niet gewoon in de buurt kunnen komen met wat bloed van een van ons?" vroeg Jelte. "NEE" riep Wing. "Wat nou als hij zijn beheersing verliest en degene dood drinkt van wie het bloed is..." Weer viel er een stilte. "Iemand moet gewoon met een kruis op hem aflopen zoals Wing net zei" probeerde Jelte voorzichtig in de groep te gooien. Er viel een stilte want er was natuurlijk niemand die dat wilde gaan doen. " oké ik heb een getal opgeschreven op dit papiertje. Diegene die het getal goed raad moet het gaan proberen" zei Wing. "Maar waarom zou jij het niet moeten doen" Vroeg ik aan hem. "Nou omdat ik degene die jullie deze informatie heeft gegeven misschien slimbo?" zei Wing op een neerbuigende toon. "nou begin jij maar met raden Fabrice, het is een getal onder de 30" Mijn hart bontste in een mijn keel ik wilde echt niet degene zijn die dat moest proberen maar ik kon ook niet zeggen dat ik hier niet aan mee wilde doen.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen