De volgende ochtend werden Anna en Vanessa vroeg wakker. Dat kwam door een luid geschreeuw van buiten. Een irritante jongen schreeuwde de hele tijd: ‘Whoooo!’ Anna kroop langzaam haar tent uit en zag dat de jongen die de hele tijd: ‘Whoooo!’ schreeuwde haar goede vriend Brian was. Naast hem stond een jongen die zich zelf een Face palm gaf. ‘Brian, wat doe jij hier en waarom schreeuw je de hele tijd Whoooo?’ vroeg Anna geïrriteerd. Brian keek geschrokken Anna’s kant op. ‘Oh, jij ook hier?’ vroeg hij. ‘Uhm… ja, ik ben hier ook.’ zei Anna terwijl ze met haar ogen rolde. Brian begon te grijnzen. ‘Laten we een gevecht gaan doen!’ riep hij. ‘Gast!’ schreeuwde Anna. ‘Ik ben pas net wakker en het is pas zes uur!’ ‘Ja, daarom juist. Gevechten zo vroeg zijn leuk!’ zei Brian. ‘Ik wil wel een gevecht tegen je doen.’ zei Vanessa. ‘Oké!’ riep Brian enthousiast. ‘Laten we beginnen!’

Het gevecht begon. ‘Eevee, dit gevecht gaan we winnen!’ zei Brian tegen zijn Poké-ball. Uit de Poké-ball kwam een Eevee. Alleen deze Eevee had een andere kleur dan een normale Eevee ‘Cool!’ riep Anna. ‘Hoe kom je daar aan?’ ‘Gekregen bij een Day Care.’ zei Brian. Anna keek Brian jaloers aan. Zij wou zelf ook al heel lang een Eevee. Vanessa koos Marill. Het gevecht duurde best wel lang, dus Anna besloot om tegen de jongen die zichzelf een Face palm gaf te gaan praten. ‘He.’ zei ze. ‘Ik ben Anna, wat is jouw naam?’ De jongen keek naar Anna en begon te glimlachen. ‘Mijn naam is Justin.’ zei de jongen. ‘Leuk je te ontmoeten.’ zei Anna. ‘Dus… wat doe je? Daag je gymleaders uit, doe je mee aan Contesten of doe je iets anders.’ ‘Ik daag gymleaders uit en ik doe mee aan Contesten!’ zei Justin. ‘Gaaf!’ riep Anna. ‘Hoeveel lintjes en badges heb je al?’ ‘Ik heb tot nu toe drie badges en twee lintjes.’ zei Justin. ‘Nice!’ zei Anna. Ze draaide zich weer terug naar het gevecht en zag dat Marill uitgeschakeld was. Eevee was blij in het rond aan het huppelen. Opeens begon hij te gloeien. ‘Huh wat?’ zei Brian. ‘Hij evolueert!’ riep Justin. Justin had gelijk, Eevee evolueerde in een Umbreon. ‘Cool!’ riep Brian. ‘Ik heb een Umbreon. Oké Umbreon, laten we dit gevecht afmaken.’ Vanessa koos als tweede Pokémon haar Regirock. ‘Ah, kom op!’ riep Brian. ‘Dit is niet eerlijk! Umbreon kom maar terug.’ Brian liet zijn Umbreon terugkeren en liet zijn Sceptile uit zijn Poké-ball komen. Het was al vrij snel besloten dat Sceptile zou winnen, aangezien hij is het voordeel was. ‘Shit!’ riep Vanessa. ‘Ik heb nog maar één Pokémon. Oké, ik kies jouw Minun!’ Ze liet haar Minun uit zijn Poké-ball komen. ‘Oké, rust maar uit Sceptile. Ik kies jou Lairon.’ riep Brian. ‘Dit meen je niet!’ riep Vanessa. ‘Weer is mijn Pokémon in het nadeel!’ Ook Minun was al snel uitgeschakeld. ‘Justin, laten wij ook tegen elkaar gaan vechten!’ zei Anna. ‘Oké!’ riep Justin. Zo begon ook hun gevecht.

Justin koos voor Metang. ‘Oké.’ riep Anna. ‘Ik weet welke Pokémon ik moet gebruiken. Laten we dit snel afmaken Combusken!’ Ze liet haar Combusken uit haar Poké-Ball komen. ‘Jij mag beginnen!’ riep ze. Justin liet zijn Metang de aanval Take Down doen, maar Combusken was veel sneller dus zij ontweek de aanval. Daarna deed ze snel Ember. De Metang was niet snel genoeg om deze aanval te ontwijken, dus hij werd vol geraakt. Toch deed het niet zo veel schade, hij kwam snel weer overeind en deed weer Take Down. Dit keer raakte het Combusken wel en op één of andere manier sloeg het best wel veel. Combusken viel op grond. Hij bleef een tijdje stil liggen. ‘Combusken gaat het wel?’ riep Anna. Combusken begon te gloeien. ‘Oeh, ze gaat evolueren!’ riep Vanessa. Vanessa had gelijk, Combusken evolueerde in een Blaziken. ‘Gaaf!’ riep Anna. ‘Ik heb een Blaziken!’ Blaziken keek Anna aan met zo’n ‘we gaan dit gevecht winnen’ blik. ‘Je hebt gelijk Blaziken!’ riep Anna. Ze liet haar Blaziken weer Ember doen. Dit keer werd Metang weer geraakt, maar het deed veel meer schade. Hij was verslagen. ‘Yes, we hebben gewonnen!’ riep Anna. Ze rende naar haar Blaziken toe en begon haar te knuffelen. ‘Gefeliciteerd!’ zei Justin. Vanessa die ondertussen begonnen was met eten klaar maken kwam naar ons toe gelopen. ‘Laten we gaan eten!’ zei ze. Brian zat al aan de tafel een heel bord leeg te eten. Anna en Justin gingen ook aan tafel zitten. ‘Waar gaan jullie nu heen?’ vroeg Anna. ‘We zijn op weg naar Fallarbor Town.’ zei Brian. ‘Wij ook!’ riep Anna. ‘Laten we samen reizen!’ ‘Oké, is goed!’ riepen Brian, Vanessa en Justin. ‘Hoe laat vertrekken we?’ vroeg Justin. ‘Laten we na het ontbijt vertrekken!’ zei Vanessa. ‘Is goed!’ riepen Brian, Justin en Anna.

Toen ze klaar waren met eten en Anna en Vanessa hun spullen hadden ingepakt sprong Brian enthousiast overeind. ‘Oké, laten we gaan!’ schreeuwde hij. Hij begon te rennen. Vanessa, Anna en Justin renden achter hem aan.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen