Deel 9
Ik ben weer naar het UMCG geweest voor mijn shot tocilizumab. Ik moest vandaag ook weer een hartecho laten maken, het vocht rond mijn hart was minder geworden, dus dat is goed nieuws.
Vandaag werd mijn infuus geprikt door de man die mij de eerste keer verkeerd prikte, deze keer ging het gelukkig in 1 keer goed.
En nu heb ik 2 weken later weer opnieuw een infuus gehad, weer door die man, en het ging gewoon weer goed. Mijn bloeddruk is ook al weer een stuk lager en gewoon normaal nu, dus ik mag weer 1 medicijn minder innemen elke ochtend.
Nu is het inmiddels weer een tijdje geleden, ben al weer een paar keer naar het ziekenhuis geweest. Ook staat er nu een afspraak gepland om weer een scan te laten maken en een afspraak voor een hartecho. De scan zal in de kerstvakantie worden gemaakt, om dezelfde dag dat ik dan ook mijn infuusmedicijn weer krijg. De hartecho staat gepland voor wanneer ik daarna weer een keer moet komen voor mijn infuus.
De laatste paar keren in het ziekenhuis gingen goed. Maar de man die mijn infuus altijd prikt heet me de vorige keer wel alvast gewaarschuwd, want als je zo vaak een infuus krijgt als ik, ontstaan er littekens in je bloedvaten, dit kan dus ook zo bij mij zijn, waardoor hij misschien niet altijd in 1 keer goed zou kunnen prikken. Wanneer het niet in 1 keertje goed gaat, vind ik dat heel vervelend. Want ja, ik heb wel verdovende zalf op voordat ik daar kom en dat werkt ook. Maar als er mis geprikt wordt... daar heb ik sowieso al een nare ervaring mee, en het doet me ook pijn.
Nu gaat het wel redelijk, een paar keertjes terug toen ik voor mijn infuus moest komen was ik nogal ziekjes, aan het hoesten en keelpijn enzo, ik had waarschijnlijk een virus, waardoor ik mijn medicijn misschien niet mocht, omdat dat gevaarlijk zou kunnen zijn. Uiteindelijk heeft mijn dokter besloten mij toch mijn infuusmedicijn te geven, omdat ik anders alleen maar zieker zou worden door mijn ziekte. Maar, daarbij heeft ze me wel een antibioticakuur gegeven van 5 dagen. Daarna ging het ook beter, en voelde ik me ook niet steeds slechter voordat ik de vorige keer weer bijna mijn medicatie moest. Ik denk dat dit misschien wel komt door de antibiotica. Verder voel ik me nu wel weer erg vermoeid. Aankomende donderdag moet ik weer naar het UMCG, hopelijk kan ik in de ochtend nog wel even naar school. Het is een nieuwe periode op school, en mijn rooster is nu best wel zwaar geworden, nog zwaarder dan het al was, dus ik heb wel een beetje moeite nu, maar het gaat.
Er zijn nog geen reacties.