O72 - The Ministry Of Magic
Er heerste chaos toen ik verscheen op het Ministry Of Magic. Spreuken werden heen en weer geroepen. Echter renden mensen angstig weg toen ze mij en mijn aanhangers zagen lopen. Met stevige passen en met mijn stok in mijn rechterhand liepen we door naar het kantoor van de Minister Scrimgeour. Andere Death Eaters hadden hem al ingerekend en hielden hem momenteel vast. Dit was te zien toen we zijn kantoor in liepen. Scrimgeour zat geknield op de grond. Hij zat vast aan stevige touwen. Hij keek op toen we zijn kantoor binnen kwamen. 'Hallo, Scrimgeour,' zei ik. Hij antwoordde niet en hij keek mij wantrouwend aan. Ik speelde met mijn toverstok in mijn handen. Scrimgeour keek hier kort naar maar toen richtte hij zijn blik weer naar mijn ogen. 'Ik zal direct ter zaken komen. Waar is Harry Potter?' De Minister keek strak aan maar antwoordde niet. Hij zei niks. Ik voelde de ogen van de Death Eaters brandden op mijn rug. 'Scrimgeour, beantwoord mijn vraag.' 'Ik weet niet waar Potter is,' zei Scrimgeour. 'Ik denk dat we beiden wel weten dat dat een leugen is.' Ik hief mijn stok op. 'Crucio.' Scrimgeour schreeuwde het uit. Hij begon te kronkelen maar doordat hij vast gebonden was kon hij geen kant op. Na een paar seconden hief ik de vloek op.
'Is dat alles wat je in huis hebt, slang?', hijgde Scrimgeour. 'Je hoeft geen pijn te lijden, Scrimgeour, en je hoeft ook niet te sterven.' 'Nooit.' Ik lachte eventjes. 'Crucio.' De man bewon weer te schreeuwen. Deze keer hield ik de vloek iets langer vol. 'Waar is Harry Potter?', vroeg ik toen ik de vloek had opgeheven. De Minister hield zijn kaken stijf op elkaar. Ik liep een rondje om Scrimgeour heen en bestuurde hem. 'Je lijkt me niet het soort tovenaar dat sterft voor een ander.' Scrimgeour zei niets en keek naar de grond. Ik hurkte voor hem neer en dwong hem om mij aan te kijken. 'Vertel eens iets over jezelf.' 'Ik ben precies dat soort tovenaar,' fluisterde hij. 'Waar is Harry Potter?' Scrimgeour spuugde in mijn gezicht. De walging was van mijn gezicht af te lezen. Ik veegde het weg en gaf hem daarna een harde klap in zijn gezicht. 'Hoe durf je,' siste ik. Ik stond op. 'Crucio!'
Na 5 minuten hief ik de vloek op. 'Waar is Potter?' 'Ik zeg niets, vermoord me maar.' 'Ik-' Mijn woorden werden onderbroken door een stem achter mij. 'Sarah?' Ik keek geïrriteerd achter om. 'Wát?' 'We hebben niet eeuwig de tijd, Sarah.' Ik knikte. 'Waar is Potter, Scrimgeour?' Scrimgeour keek me bespottelijk aan. 'Prima dan,' zei ik, 'Avada Kedavra.' Scrimgeour was dood. De Minister of Magic was dood.
Reageer (1)
Ik moest even het hoofdstuk hiervoor terug lezen. Maar wat gaaf dat er weer een hoofdstuk is en zo goed hoor! Snel verder hoor xx
6 jaar geleden