Foto bij 01

"let je ook Fabrice?" zei meneer Davis. Wing stond op het punt te beginnen aan zijn spreekbeurt ik had nu al 3 betogen gehoord en kon het niet meer aan om te luisteren na nog een betoog. Bij de betoog van Jelte kon ik bijna in slaap vallen. hij praatte zo zacht dat ik te hard mijn best moest doen en hem totaal niet kon verstaan en dan is er ook nog eens altijd dat geschiedenis een heel saai vak is. "ik ga jullie nu vertellen over vampieren" begon Wing aan zijn spreekbeurt. meteen stak Tom zijn hand op. "maar meneer wat hebben vampieren nou met geschiedenis te maken? het zijn fictionele wezens die nooit bestaan hebben dus deze hebben niks met geschiedenis te maken, waardoor Wing eigenlijk een onvoldoende verdiend, vind ik." Het leek wel of de hele klas hetzelfde dacht en meneer Davis de enige was die het uitsprak."Tom doe je hand omlaag en houd alsjeblieft je kop". Wing begon aan zijn spreekbeurt en deze x was ik wel aan het opletten. Ik was benieuwd hoe hij dit ging uitleggen als geschiedenis bij de leraar. Hij begon over het standaard vampier gebeuren. Ik keek na onze leraar. De gezichtsuitdrukking van hem zag er in ieder geval niet veelbelovend uit voor Wing. Toen begon hij over vampieren hier in de buurt. Hij liet nieuwsberichten zien de dateerde uit 100 jaar geleden. In deze berichten was te lezen dat er slachtoffers waren gevallen door een hyena die uit de lokale dierentuin was ontsnapt. Alle slachtoffers waren gebeten in hun nek. Het zou gaan om een enkele hyena. "wat mij opviel aan deze berichten is dat het gaat om maar een hyena die genoegen neemt met een hap uit de nek van zijn slachtoffers. terwijl het mij lijkt dat hyena's meer moeten eten om te kunnen overleven. Het andere wat ik raar vind aan deze berichten is dat ze bijna identiek zijn aan de berichten die zich de afgelopen tijd voor hebben gedaan. Weer gaat het om een hyena die uit de dierentuin is ontsnapt en mensen 's nachts aanvalt. Hoe kan het voorkomen dat er na zoveel jaar weer een hyena ontsnapt uit de dierentuin. Ook is een van de lijken die de politie heeft meegenomen laatst spoorloos verdwenen. Het gerucht gaat dat de persoon waarover het ging niet dood was. Het zou een vampier geworden kunnen zijn of een hele vage fout van de politie" terwijl hij maar door praatte keek ik weer richting richting onze leraar. Hij keek dit x heel gefascineerd alsof hij echt onder de indruk was. dat kan toch niet dacht ik bij mezelf. hoezeer ik het haat Tom gelijk te geven. Hij had wel een punt toen hij vroeg wat dit met geschiedenis had te maken. Als hij hier een voldoende voor zou krijgen dan kan ik net zo goed zelf een fantasie verhaal gaan verzinnen en dat de volgende les gaan voordragen. Uiteindelijk kwam Wing bij zijn conclusie aan dat er misschien vampieren waren die als een van ons leefde 's nachts waarvan niemand doorhad dat hij een vampier was. Er kwam een grijns op meneer Davis zijn gezicht. Vond hij het zo amuserend slecht? "Zijn er nog vragen?" vroeg Wing. "Ja" zei meneer Davis terwijl hij opstond. "Hoe ben je op dit onderwerp gekomen?" "nou ik ben de laatste tijd veel in de bieb geweest en heb daar veel boeken gelezen over vampieren. Dan heb ik het niet over die oversekste vampier verhalen hoor. Met de informatie die ik daar vanaf heb gehaald en de nieuwsberichten ben ik er van overtuigd dat er toch vampieren zouden kunnen zijn en de politie het hyena verhaal als dekmantel gebruikt" "is er verder nog iemand die denkt dat vampieren kunnen bestaan?" vroeg meneer Davis. Ik stak mijn hand. "Ja natuurlijk geloof ik in vampieren! ik geloof ook in weerwolven u weet wel mensen die met de volle maan in wolven veranderen?" "ik weet niet of nu serieus bent of sarcastisch bent Fabrice?" Natuurlijk ben ik sarcastisch dombo dacht ik. "Nee hoor ik ben bloedserieus!". Toen gaf me een van zijn dodelijke blikken en wist ik dat ik stil moest zijn. "Nou Wing, voor deze x geef ik je een voldoende omdat het toch nog iets met folklore te maken heeft. Maar! Ik verwacht geen andere onderwerpen over het bovennatuurlijke meer bij dit vak. is dat begrepen?" vroeg meneer Davis. "Ja meneer" zei iedereen synchroon. Toen ging de bel en stormde iedereen na buiten.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen