Het was mijn examenweek, ik dronk alweer wat beter, dus na mijn examen op de dinsdag na pinksterweekend hoefde het infuus niet weer aangesloten. Wel moest ik het inhouden, voor als ik het misschien nog nodig zou hebben, aangezien dat prikken zo pijnlijk en moeilijk was, hield ik die beter in.
de volgende dagen had ik weer examens, gelukkig was ik ruim van te voren begonnen met studeren voor mijn examens, want in het ziekenhuis heb ik niet meer geleerd. Alleen nog wel iets doorgekeken 1 minuutje. Op de donderdag net voor ik weg zou gaan voor mijn examen wiskunde, 10 minuten voor we weg wilden, moest ik overgeven. De verpleegsters zeiden dat zij het niet verstandig vonden als ik nu een examen zou gaan maken, maar aangezien ik 16 ben, gaven ze mij de keuze. Ik koos ervoor toch te gaan. Dus weer met 40 graden koorts en een ziek hoofd ging ik examen doen.
Ze hadden met de onderzoekjes in het ziekenhuis niet veel gevonden, dus konden ze niet veel meer voor mij doen in dat ziekenhuis, en aangezien ik er niet doodziek uitzag, mocht ik donderdagavond naar huis.
Op vrijdagochtend had ik mijn examen muziek, ik voelde me natuurlijk niet lekker, maar het ging oké.
Dat weekend heb ik ziek op de bank gelegen en voelde ik me kut. Die maandag erna moest ik naar het UMCG. Groningen dus. Ik moest een scan laten maken vanaf ongeveer mijn nek tot mijn knieën. Ik kreeg iets ingespoten in mijn infuus en moest toen een uur in een aparte kamer zitten, zonder mijn moeder, want ik mocht niet praten of inspannen. Ik moest daar een uur zitten en in die tijd een halve liter water opdrinken. In die kamer zat ik met wat oude mensen. Ik had mijn biologie boekje mee, om wat te leren voor mijn laatste examen de volgende dag. Net voor ik aan de beurt was moest ik van een dokter nog naar de wc gaan. Toen was het mijn beurt voor de scan. Daar lag ik dan, met mijn armen omhoog, naast mijn hoofd. Ik heb ongeveer 15/20 minuten in dat ding gelegen. Toen het eindelijk klaar was had ik last van mijn armen, maar mocht ik wel naar huis.
Die dinsdag had ik mijn laatste examen. De dag daarna zou ik opgenomen worden in het UMCG. Dus daar ging ik, naar de kinderafdeling, M4. Ik lag op een 4-persoonskamer. Toen ik daar aankwam was er een meisje die iets van 10 was, die die avond naar huis mocht, of de volgende ochtend. Er lag ook nog een meisje van 16. En omdat het druk was, lag er ook nog een jongetje van 5. Het jongetje van 5 lag naast mij, en was super schattig.
Ze hebben veel onderzocht in het UMCG, uiteraard kwamen ze ook elke ochtend weer wat bloed van me stelen.
Het jongetje van 5 ging aan het eind van de ochtend naar school, in het ziekenhuis, niet zo lang. Het meisje van 16 ging iets later naar school, en vooral in de middag. Die 2 lagen er ook al een lange tijd.
Ik had geen school meer, dus hoefde daar niet heen, ik lag er ook niet zo lang.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen