048 Louis
Na de hele dag bij Jas te zijn geweest ga ik vlug nog even langs bij Zayn. In plaats van te bellen loop ik langs achter naar binnen. Zayn ligt languit in de zetel TV te kijken. ”Hey, hoe was het met Jasmine?” vraagt hij meteen als hij me opmerkt. ” Het gaat de goeie kant op... Ik baal alleen dat ik het niet kan vertellen van Jack en El. Vroeg of laat gaat ze het eens te weten komen denk ik. Maar als ik het haar zeg gaat ze opnieuw in de put zitten. Ik heb haar voor het eerst weer zien lachen, Zayn. Ik kan het haar niet vertellen.” zucht ik. ” Vertel het haar dan niet. Ze lijkt me niet het type dat de hele tijd internet zit af te zoeken voor de laatste roddels van 1D, en roddelblaadjes lezen doet ze niet want dan had ze het geweten. Bovendien denk ik niet dat ze je het kwalijk zal nemen... zolang je haar maar uitlegt waarom je het niet gezegd hebt.” denkt Zayn luidop na. Hij heeft een punt, Jas is geen haatdragend persoon. ”We hadden vandaag trouwens een vreemd moment... het voelde goed en tegelijkertijd ook niet goed aan... en ik denk dat ze het ook gevoeld heeft.” Vol spanning kijkt Zayn me aan. ”Komt er eindelijk vordering in jullie romance?” Verward kijk ik hem aan. ”Doe niet alsof je van niets weet... jullie zijn dagelijks bij elkaar, dan komt liefde ooit wel eens om de hoek kijken.” Was het echt een vorm van liefde toen we elkaar aankeken na het joggen? ”Ik denk niet dat het liefde was.” ontken ik meteen, dat kan niet en dat mag niet. Ik wil mijn beste vriendin niet kwijt. ”Vertel wat er gebeurd is. Ik zal je nadien de conclusie vertellen.” stelt Zayn voor. ”We zijn samen gaan joggen en ze was voor mij aangekomen dus had zij gewonnen. We waren een beetje gek aan het doen en toen floepte ik eruit dat ik blij was dat ze terug kon lachen. Kort daarna keken we elkaar in de ogen en ik voelde een soort aantrekkingskracht dat ik nooit eerder gevoeld had. Ik denk dat zij het ook voelde want plots keek ze weg en het gevoel verdween toen. Daarna hebben we gewoon zoals anders gedaan... alsof er niets gebeurd was.” vertel ik aan één stuk door. ”Cupido heeft zijn eerste pijl geschoten.” concludeert Zayn. ”Waarom is er dan niks meer gebeurd?” vraag ik hem tegen beter weten in. ”Omdat jullie allebei ontkennen iets voor elkaar te voelen.” zuchtend schud ik mijn hoofd. ”Zin om playstation te spelen?” verander ik van onderwerp. ”Let's do this.”
Er zijn nog geen reacties.