Doomed |22
(Owen)
Ik zucht en loop dan maar weer terug het huis binnen. Plotseling ben ik totaal niet meer in de stemming om nog iets gezelligs met zijn alle te gaan doen dus pak ik mijn mobiel en sms ik naar Liam dat ik naar huis ben en loop dan het huis van Liam uit en stap in mijn auto. Ik rijd nog even langs de winkel om een reep chocolade te halen en rij dan verder naar het huis van mijn moeder. Ik heb een eigen kleine huisje ergens dicht bij school dus kom ik niet zo vaak meer bij mijn moeder. Ik parkeer de auto recht voor de deur en loop dan naar binnen. Meteen zweeft een vieze alcohol geur mijn neusgaten binnen. ’Niet alweer hea.’ Mompel ik terwijl ik mijn neus dichtknijp en verder het huis doorloop op zoek naar mijn moeder. Ik ben nog maar amper twee dagen weg van huis of het gaat al weer mis. ‘Mam!’ Roep ik door het huis heen.
Geen reactie.
Zodra ik de keuken inloop zie ik haar al op de grond liggen met een stuk of drie bijna lege wijnflessen en nog een aantal lege bierflesjes.
Ik neem niet eens meer de moeite om haar op een fatsoenlijke manier wakker te maken maar loop meteen naar de kraan waar ik en kan met water vul en deze dan in een straal in haar gezicht laat lopen.
Proestend word ze wakker waarna ik meteen een aantal niet al te aardige worden naar mijn hoofd geslingerd krijg. ‘geen dank.’ Mompel ik waarna ik naar de kamer van mijn zusje loop. Ik klop even op de deur maar krijg geen antwoord. ‘Jade?’ Vraag ik dan maar.
‘Hier zo!’ Word er luid geroepen vanuit de kamer naast die van Jade.
Ik loop de kamer in en zie dat jade zich op aan het maken is met moeders make up.
‘Jade! Je weet dat dat helemaal niet mag. Mam word woedend als ze dit ziet.’ Roep ik een beetje gestrest naar het zes jaar oude meisje dat meteen zielig begint te kijken.
‘Maar mama slaapt.’ Probeert ze dan nog in een poging haar daden goed te praten.
‘Nee, mam is wakker dus als ik jou was zou ik maar heel snel naar de badkamer gaan om die troep van je gezicht af te wassen, dan zal ik het hier opruimen en dan maar hopen dat ze er niets van merkt.’ Zeg ik terwijl ik alvast een paar lipsticks van de grond op raap. Jade blijft nog een paar seconden twijfelend zitten maar rent dan toch maar naar de badkamer. Ik ruim alles netjes op en loop dan weer naar de keuken. Ik zucht als ik zie dat mijn moeder nergens meer te zien is terwijl alle lege flessen nog steeds op de grond liggen. Ik raap de lege flessen op en zet ze in een krat in de kleder kast. Plotseling hoor ik snelle voetstappen richting de wc hollen. Ik kijk het hoekje om en zie mijn moeder die met haar hoofd boven de wc hangt. Ik pak nog net optijd haar haren vast voordat al het drank dat ze vannacht gedronken heeft er weer uit komt.
‘gaat het?’ Vraag ik een paar seconden later. Ze knikt en staat dan weer langzaam op.
Ik kijk op mijn mobiel en zie dat het ondertussen half een is. ‘hebben jullie al gegeten?’ Vraag ik.
Ze schud haar hoofd en kijkt dan omlaag.
‘Ga maar douchen dan maak ik wel een paar pannenkoeken.’ Zeg ik dan maar.
Ze kijkt me dankbaar aan met een blik waarmee ze probeert te zeggen dat het haar spijt en loopt dan snel weg.
Na een half uurtje zit iedereen schoon en wel aan tafel en zet ik een groot bord met pannenkoeken in het midden. ‘Eet smakelijk.’ Zeg ik. ‘eet smakelijk.’ Beaamd Jade waarna ze meteen drie pannenkoeken op haar bord legt en ze met haar handen begint op te eten.
We praten nog een tijdje gezellig met zijn drieën en dan besluit mam dat het tijd is dat ze naar de winkel gaat.
Samen met Jade begin ik de tafel af te ruimen.
‘Hey Jade, ik heb nog iets voor jou.’ Zeg ik wanner ze klaar is met de laatste borden af te drogen.
‘Wat?’ Vraagt ze meteen nieuwsgierig.
Ik haal de reep chocolade uit mijn zak en geef het aan haar. ‘Maar niet aan mama laten zien hoor.’ Zeg ik tegen haar waarna ze me met blije ogen aankijkt.
‘Ik vind het veel leuker als je hier bent.’ Zegt ze dan plots.
Reageer (2)
Wiens pov is dit eigenlijk?
8 jaar geledenJAJA I'VE FOUND THE TYPO NAMELIJK: kleder
JE OPENBAART EINDELIJK JE TYPAIDS, I'M SO PROUD OF YOUU.
PS: Neem dit niet al te serieus HAHA, of course krijg je een kudo.
Aawh
8 jaar geledenDit is zowel zielig als lief
Ik zette me eerst schrap voor de drama die zou komen maar deze valt nog mee
Drank maakt meer kapot dan je lief is
En awh
Die laatste zin... so cute
Nawh
Misschien moet hij hier weer even intrekken om voor zijn zusje en moeder te kunnen zorgen
Want dit kan echt niet zo
Kudo!
Snel verder!