Heyhey ik had dit hoofdstukje al een keertje geschreven dus hij hoefde alleen nog maar aangepast te worden aan hoe het verhaal is gelopen.
Ik probeer vrijdag na mijn wiskundetoets nog een hoofdstukje te plaatsen.
Dan kom je ook te weten wie die drie mensen zijn.

Vraagje kunnen jullie de cover van de story die ik steeds boven het hoofdstukje zet zien of niet? Want volgensmij niet.

Spica gaapte en werd wakker ze moest glimlachen vandaag is de dag. Niet veel later kwam er een bewaker langs om een beetje oud brood en water te brengen. Ze mompelde een bedankje de bewaker keek verbaasd maar haalde zijn schouders op en liep weer weg. Spica ging nadat ze had gegeten zich opdrukken omdat ze zich begon te vervelen. 'S avonds wisselde de wacht ze probeerde een praatje te maken. "Is het niet saai zo de hele tijd" de bewaker schrok een beetje "wat is saai" antwoordde de wachter en keek haar schaapachtig aan."Nou daar de halve dag alleen maar staan en voor je uit kijken terwijl ik gewoon kan rondlopen en bijna alles doen wat ik wil". Antwoordde Spica. "Soms". Spica knikte alsof ze het begreep "zullen we anders een keer ruilen". De bewaker keek haar verbaast aan "zodat jij kan ontsnappen zeker" Spica schudde haar hoofd. "Nee hoor ik laat gewoon de deur open en er lopen genoeg bewakers rond in het kasteel om mij tegen te houden". De bewaker haalde zijn schouders op "ach waarom ook niet" en hij stak de sleutels in het slot. Spica liep naar buiten "je mag natuurlijk geen wapens dragen in de cel" de bewaker deed zijn sabel af en gooide hem naast de deur daarna stapte hij naar binnen. Spica ging voor de deur staan. Na een tijdje ontspande de bewaker en ging op een stoel zitten. Toen hij half in slaap was gevallen deed Spica zachtjes de deur dicht, omdat de deur zo piepte schrok de bewaker op "hé hé" Spica negeerde hem en pakte zijn sabel. De bewaker stopte even met schreeuwen omdat ze opeens -zo leek het dan- verdween. Maar hij schudde haar hoofd dat kan niet als ze kon verdwijnen zou ze dat allang gedaan, ze zat hier tenslotte al 1 maand en in die tijd had ze zich niet vreemd gedragen. Nou nu hij erover nadenkt ja één keer toen had hij nachtdienst gehad toen leek het net of ze tegen iemand had staan praten en het leek ook of er iemand antwoordde maar toen had hij zichzelf voorgenomen dat hij in bijna in slaap was gevallen en het dus had gedroomd. Toen hij merkte dat hij was gestopt met schreeuwen ging hij weer verder. Na ongeveer 10 minuten stopte hij omdat een collega eraan kwam. Zijn collega ging voor hem staan 'wat doe jij in de cel van de gevangene'. De wachter slikte 'ik ben in een val gelopen en toen heeft ze me hier opgesloten'. Zijn collega zuchtte even en schudde zijn hoofd 'je weet toch dat je de sleutel aan je riem hebt hangen'. De wachter keek verschrikt naar zijn broek en werd rood. Hij maakte de cel open en liep zo snel als hij kon weg.

Reageer (1)

  • GoCrazy

    Dat is echt de domste wachter ooit! Hahahaha! Maar nu weten we nog altijd niet wie die drie mensen zijn...?

    Ps: ik zie inderdaad geen cover

    8 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen