004
Samen liepen we het laatste stukje naar de Mc. 'Uhm Lai, hoe weet je wie Zayn is?' 'SHIT, ik ben vergeten te vragen hoe hij eruit ziet.' We gieren het samen uit. Jamie bedenkt het plan om hem te bellen en dan zien we wie naar zijn telefoon grijpt. piep piep 'kijk die dude met zwart haar, er zit een jongen met bruin haar naast hem. Wow Lai, hij lijkt wel op je.' Ondertussen heb ik opgehangen en kijkt Zayn met een verward gezicht naar zijn telefoon. De jongen me zwart haar lijkt inderdaad op mij, bijna eng gewoon. 'Maar Laila, wie is die ander jongen naast hem? Je hebt toch niet nog een broer hé?' Jamie kijkt me verbaasd aan, ik was door de zenuwen hem helemaal vergeten te vertellen dat hij ook een vriend zou meenemen. 'Uhm, een vriend van hem, vergeten te zeggen.' 'Hij is wel knap vind je ook niet.'zegt Jamie. 'Maar je broer is knapper, zou hij ook homo zijn denk je? Je zou mijn schoonzus kunnen worden' Ik begin meteen te lachen. 'Je kent hem niet eens en je ziet al een hele relatie voor je, vraag het straks maar anders. Ik vind die vriend van hem wel cute.' Langzaam lopen we op de jongens af. 'Uhm heey, are you Zayn?' 'Yeah I am, wait are you Laila? You look exactly like our mom.' We gaan tegenover ze zitten en Zayn en Jamie gaan voor ons bestellen. Ik kijk de andere jongen aan. 'Heey ik ben Louise, een goeie vriend van Zayn.' 'Uh heey, je kan Nederlands, niet verwacht. Ik ben Laila, Zayn zijn zusje, wow dat klinkt vreemd.' Louise verteld dat hij hier in Nederland is opgegroeid maar verhuisd naar Engeland voor zijn studie, hij studeert samen met Zayn in Londen, dit is hun laatste jaar. 'Zayn is nu bezig met een cursus Nederlands, zodat hij gewoon Nederlands kan spreken met jou, de leraren denken dat hij over 2 weken klaar is. Tot die tijd spreekt hij met niemand Nederlands, bang om fouten te maken en worden uitgelachen.' 'Ahw dat is echt heel lief van hem.' Zayn en Jamie komen weer aan tafel ziiten. 'So' zegt Zayn 'Are you guys a couple?' Jamie barst in lachen uit. 'Laila, your sister, and me, a couple? I'm not so interrested in your sister, sorry Lai, but I like guys, we are both single tho.' 'Ooh okay, a friend of my, Harry, is also gay.' we beginnen aan ons eten en er valt een ongemakkelijke stilte. 'Uhm Zayn, and Louise' verbreek ik de stilte 'Are you guys in a relationship? Zayn begint te grijnzen 'I have a girlfriend, Perry, for a year and a half. I am going to ask her to marry me next week when I am back in Londen.' Jamie en ik feliciteren hem en drukken hem op het hart dat wij gegarandeerd op de bruiloft zullen zijn. 'What about you Louise?' 'Well I am single, just like you.'Met een knipoog erachter aan. Jamie schopt mijn been onder de tafel, en krijgt een dodelijke blik terug. Na het eten gaan we naar de Starbucks. Daar blijven we de hele middag totdat Jamie wordt gebeld door zijn moeder om naar huis te komen. 'Oh Laila, last question, where are you going to study?' 'Uhm I really want to study in Londen but the apartments are way to expensive.' 'Oh okay. See ya later.'
Er zijn nog geen reacties.