Onverwachte opdracht: Brieven door uitzonderlijke banden
En plots bleek er een onverwachte opdracht: ze zouden gaan dansen. Veel leerlingen kozen hun vrienden of vriendinnen als danspartner, sommigen nerveuzer dan anderen. Maar voor sommigen was het de nacht van hun leven, een hele tijd spenderen met je beste vrienden. Maar wat als er zo'n gelegenheden niet bestonden, en je het met brieven moest doen?
Jullie overleefden de eerste opdracht en jullie hadden verwacht dat jullie naar de tweede zouden gaan, maar plots blijkt er een onverwachte opdracht te zijn. Maar wees gerust, jullie zullen niet moeten dansen. Toch gaan jullie niet zomaar een verhaaltje schrijven, jullie gaan een brief schrijven! Jullie hebben de keuze tussen enkele duo's en jullie zullen uit één van de twee, of beiden, een brief moeten schrijven. Maar ik heb niet voor de meest voor de hand liggende vriendschappen gekozen, deze hebben iets specialere vriendschappen.
Jullie mogen één duo uit dit lijstje kiezen:
- Hermelien Griffel en Viktor Kruml
- Loena Leeflang en Ollivander
- Regulus Zwarts en Knijster
- Rubeus Hagrid en Olympe Mallemour
- Pomona Stronk en Filius Banning
Je hebt twee keuzes: Je eerste keuze is dat je vanuit het ene personage een brief schrijft, naar de andere toe. De andere keuze is dat je een brief schrijft vanuit het ene personage, en dat de andere daarop zijn reactie in een andere brief schrijft. Je minimum en maximum aantal woorden blijven wel dezelfde.
Je inzending bestaat alleen maar uit de brief. Je mag dus niet dingen schrijven als "Hij nam een veer en dopte het in de inkt."
Je kiest zelf waarover je personages het hebben in de brief. Probeer wel wat elementen uit het Harry Potter verhaal erin te steken.
Regels en deadlines:
x Minimum aantal woorden: 500
x Maximum aantal woorden: 1500
x Perspectief: ik-perspectief
x Deadline opdracht: zondag 19 juni