Foto bij Chapter 8.1 ~ JDS

Lang niet meer geupload sorry, ik had het erg druk maar ik heb weer redelijk tijd
Hope you like it! <3

''Josie ik vroeg wat.'' Hoor ik en zie een hand voor me hoofd zwaaien. ''Oh sorry Pansy wat vroeg je?'' Vraag ik en probeer me weer te concentreren op me vrienden. ''Ook als je niet met iemand gaat ga je wel nog steeds toch?'' Vraagt ze hoopvol en ik knik lachend naar der. ''Voor wat hebben we anders die jurk en schoenen gekocht?'' Vraag ik en ze kijkt me glimlachend aan. ''En waar maak je je druk om, je gaat toch met een leuke jongen dus dan heb je mij waarschijnlijk niet eens nodig op het feest. Misschien zie je me wel niet eens staan dan.'' Zeg ik glimlachend en zie Blaize zijn hoofdschudden. ''Wat is er mis Blaize?'' Vraag ik geamuseerd en hij kijkt me verbaasd aan. ''Ik denk niet dat Pansy je niet ziet staan en trouwens jongens hebben ook wel even tijd nodig om te praten met elkaar. Draco, ik en dan waarschijnlijk degene waar jij mee gaat hebben dan even rust nodig van al dat meiden gedoe. Ik weet dan zeker dat jij, Pansy en degene waar Draco mee gaat ook rust nodig hebben van dat jongens gedoe.'' Zegt hij eerlijk en ik knik. ''Weetje hij heeft een punt.'' Zeg ik en Blaize kijkt trots richting mij en Pasy. ''Zeg Draco met wie ga je eigenlijk? Ik heb je nog niet gehoord over iemand, al iemand in gedachten?'' Vraagt Pansy en we kijken alle drie Draco afwachtend aan. ''Nee niet echt. Ik heb ook nog niemand gevraagd misschien ga ik wel niet dit jaar.'' Zegt hij en haalt nonchalant zijn schouders op. ''Oh kom op je moet gaan even weg van alle lessen en al het gedoe, gewoon even feesten. Wat dacht je van Carolien?'' Zegt Blaize en wijst naar een zwart harig Slytherin meisje. ''Nee, ze is te saai ze durft niet eens tegen me te praten.'' Zegt hij en kijk Blaize aan. ''Lekker rustig toch.'' Zeg ik en kijk richting het meisje terwijl ik drie paar ogen op me voel branden. ''Is er ook niet zo'n jongen dan hoef ik niet de hele avond te praten en kan ik gewoon weg wanneer ik wil.'' Zeg ik en kijk ze weer aan. ''Wat het is toch zo, saai dat wel maar wel lekker rustig. Ik zeg doen.'' Zeg ik lachend en kijk Pansy aan. ''Door wie wil jij eigenlijk gevraagd worden Josie?'' Vraagt Pansy en ik haal me schouders op. ''Ik weet het niet, ik ken niet zo heel veel mensen, maar ik weet wel een beetje een type misschien heb je daar wat aan.'' Zeg ik en ze knikt waarna ze me verwachtingsvol aankijkt. ''Okee, gezellig, moet er mee kunnen praten, laat me gewoon me eigen ding doen, knap, grappig en spontaan. Dat is het wel zo'n beetje.'' Zeg ik en knik. ''Wauw, jij hebt echt informatie waar ik niks mee kan. Die jongens ken ik bijna niet.'' Zegt ze en ik kijk haar vragend aan. ''Bijna, dus je kent er wel één.'' Zeg ik en ze knikt twijfelend. ''Ik zie het wel als hij me ooit komt vragen om mee te gaan.'' Zeg ik waarna ik op sta en weg loop richting de common room, om me tanden te poetsen. Als ik eindelijk klaar ben met me tanden te poetsen pak ik me boeken voor me huiswerk en de brief die ik weer eens naar huis ga sturen en loop richting de uitgang richting de uilentoren. Al gauw zie ik Dark Shadow en loop naar hem toe. ''Je weet waar die heen moet. Naar huis, naar Bellatrix.'' Zeg ik en laat hem zelf weg vliegen. ''En nu huiswerk.'' Zeg ik tegen mezelf en loop weer naar beneden, naar binnen en richting de bibliotheek. ''Goedemorgen mevrouw.'' Zeg ik tegen de vrouw achter de balie en ze kijkt verbaasd op als ze de Slytherin outfit ziet. ''Geen zorgen ik hoef niks ik ben gewoon vrolijk vandaag.'' Zeg ik als ik haar wantrouwende blik zie en loop verder naar één van de lege tafels in de bibliotheek. ''Heei, bezwaar als we erbij komen zitten?'' Hoor ik en zie Harry, Ron en Hermione staan. ''Natuurlijk niet ga zitten.'' Zeg ik waarna Harry en Ron tegenover mij gaan zitten en Hermione naast mij. ''Hoe gaat het met jullie?'' Vraag ik maar om een gesprek aan te gaan en ze knikken wat waarna ik Hermione hoor die een verhaal was begonnen over school en alles erom heen. Ik moet eerlijk zeggen ik mis de gesprekken met Hermione echt wel, ik kan met Pansy ook wel praten maar niet zoals ik met Hermione kan. Af en toe knik ik, niet precies wetend waar ze het over heeft maar zolang ik het begrijp wat ze zegt weet ik wel antwoord te geven. ''Heb je trouwens al zin in het bal?'' Vraagt Hermione ineens en ik knik gelijk. ''Ik heb al een jurk en natuurlijk bijpassende schoenen en jullie?'' Vraag ik en kijk ook Harry en Ron aan. ''Ik ook!'' Zegt Hermione enthousiast en draait zich om naar Harry en Ron. ''Ik heb een pak gekocht en onze Ron hier heeft een heel mooi pak gekregen van zijn ouders.'' Zegt Harry lachend en ik kijk Ron verbaasd aan. ''Mooi zou ik nou niet zeggen maar ik heb wel een pak gekregen ja.'' Zegt hij wat getreurd en ik grinnik wat. ''Heei Josie kunnen we trouwens, nou ja Harry en ik, uhm je huiswerk potions overnemen?'' Vraagt Ron en ik kijk van Hermione weer terug naar Harry en Ron. ''Jongens kom op denk je dat me vader dom is, hij ziet zo of ik Hermione of één jullie het heeft gemaakt. Als jullie het van mij overschrijven en dan inleveren weet hij dat het van mij is en nu dat ik in Slytherin zit, zal ik niet zo heel veel problemen hebben.'' Zeg ik en ze kijken me teleurgesteld aan. ''Sorry jongens maar jullie moeten het toch echt zelf doen en geloof me zo moeilijk is het echt niet alle antwoorden staan al in je boek trouwens.'' Zeg ik en glimlach wat.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen