Ik heb geen idee, ik werd wakker, en was heel bang

Ik stond op een soort steiger, bij het water. Iedereen was gekleed in ouderwetse kleding, het leek haast middeleeuws. Ik, samen met een vriendin, ging een schip op, maar ze vertrokken nog niet. Zij had namelijk een plan. Wat voor plan? Geen idee, de mensen op de boot waren waarschijnlijk een soort schurken die zij tegen wilde houden. Maar ik was dus per ongeluk meegegaan, wat niet de bedoeling was. Ze seinde naar me dat ik zo snel mogelijk weg moest, dus ik probeerde eronderuit te komen. Ik zei tegen de hoofd-piraat (Ja geen idee): "Ik moet heel even naar de wc". Hij keek me aan met half dichtgeknepen ogen, alsof hij me doorhad. En zei toen "Ja is goed, wel snel terug zijn, ik hou je in de gaten". Dus ik seinde naar mijn vriendin dat het was gelukt. In mijn droom was dit de manier dat piraten naar de wc gingen: Het water induiken. Dus ik dook het water in, en de man hield me in de gaten en mompelde in zichzelf "Ja die komt wel weer terug". De hoofd-piraat lette niet meer op me, dus ik dacht "Dit is mijn kans". Ik probeerde naar de kant te zwemmen, maar het lukte niet. De golven waren te heftig. Ik bedacht me nog "Oh misschien kan ik nog terugzwemmen naar het schip". Maar nee, dat lukte ook niet. Mijn vriendin dacht dat dit allemaal deel was van het plan, dus deed ze niks. Ik zwom zo hard als ik kon, maar het hielp niet. Ik was aan het verdrinken. Ik kon ook niet om hulp roepen. Dan zou het plan mislukken, en ik opgepakt worden. Dat was dus geen mogelijkheid. Ik was zo bang. Niemand hielp me. Ik dreef al verder van de kade af. Ik zakte al meer naar beneden en...
Toen werd ik wakker.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen