Ontdekking
Ik ga jullie wel even waarschuwen want ik doe mee met een schrijfwedstijd op quizlet dus daar zal ik vooral aan schrijven, maar ik schrijf zo vaak als ik kan aan deze story.
Jonas was nu al 3 weken in het kasteel langzaam had hij het vertrouwen van bijna iedereen gewonnen. Hij wist nog steeds niet precies waar Spica zat maar hij wist wel dat ze ergens in de zuider toren moest zitten. Hij zat te tobben over hoe hij erachter zou moeten komen waar Spica zat toen er een keukenmeid aanklopte en zei dat de kokkin een opdracht voor hem had. Toen hij in de keuken aankwam stond de kokkin al op hem te wachten ze keek nors. Het dienstmeisje naast haar hield een dienblad vast. Hij werd ruw uit zijn gedachtes gerukt door de stem van de kokkin "ga naar de zuider toren neem daar de zwaarbewaakte deur en geef de bewakers dit" ze gaf hem een brief "als ze hem hebben gelezen mag je er door en breng je dit" Ze duwde nu ook het dienblad in zijn handen "naar de gevangene toe". Hij knikte maar bleef staan "nou waar wacht je nog op het dienblad loopt zelf niet" Jonas staarde haar nog steeds aan. "GA NU" ze spuugde de woorden bijna uit. Jonas schrok en holde weg voor zover dat kon met een dienblad.
Toen hij bij de zuider toren kwam liep hij bijna meteen tegen een paar zwaar bewapende en gebouwde bewakers op. "Wat doe jij hier" vroeg de ene nors. Jonas begon te stotteren. "Ehm nou ja ik ehm moet dit eten naar de gevangene brengen". Jonas ontspande zich een beetje toen hij de bewaker knikte en zijn sleutelbos pakte. Toen de deur open ging zag hij een klein kamertje en op de tafel die tegen de muur was geschoven omdat er anders geen ruimte was zat Spica. Jonas liep naar binnen en hij hoorde hoe ze de deur dicht deden. Nu begon hij helemaal te panikeren hadden ze hem doorgehad wisten ze dat hij een spion was? Langzaam liep hij naar de tafel toe ondertussen had Spica hem niet aangekeken pas toen hij bij de tafel kwam leek ze hem op te merken. "Jonas wat doe jij hier"? Jonas probeerde te glimlachen "om erachter te komen waar jij zit dan kunnen Will, Thomas en Gilan je bevrijden. Ze knikte. "Slim bedacht van hen". Jonas zette het dienblad neer en wou naast Spica op de tafel gaan zitten. Ze keek hem verbaast aan "Jonas je moet terug anders gaan ze je doorhebben". Jonas keek haar verbaast aan "doen ze dan altijd de deur dicht". "Ehh..... ja" antwoordde Spica. "Ohhh dan ga ik maar weer. Spica glimlachte en Jonas liep naar de deur en klopte er op de bewaker deed hem gelukkig gewoon open. En zo snel als hij kon liep Jonas de toren uit. Hij draaide zich nog even om om te zien waar ze nou precies zat en liep terug naar de bediende kamers. Vannacht zou hij het kasteel uit gaan sluipen om aan. Gilan die er elke nacht op zat te wachten of hij nieuws had vertellen en zouden ze een plan bedenken.
Reageer (1)
Joepie!!! Ze gaan Spica redden!!!
8 jaar geleden