Foto bij Chapter 7.3 ~ JDS

Lang niet geschreven maar hier is weer een deel...

Hope you like it !

''Josie! Wordt wakker!'' Hoor ik de bekende stem van Pansy en ik draai me protesterend om. ''Kom nou ik wil je verhaal horen!'' Zegt ze en ik zucht. ''Welk verhaal?'' Vraag ik schor en ik voel haar energie als of ze elk moment uit elkaar kan springen van blijdschap. ''Tussen jou en Pete.'' Zegt ze en ik zucht. ''Dat was een smoesje zodat Blaize iets meer tijd had.'' Zeg ik en ik krijg even geen antwoord. ''Oh, uhm nou ja uhm sorry.'' Zegt Pansy en ik draai me verbaasd naar haar om. ''Hoezo?'' Vraag ik en ze glimlacht wat. ''Dat ik Pete op je af heb gestuurd.'' Zegt ze en ik lach wat. ''Heei geen probleem ik zei het zelf, dus het is eigenlijk mijn schuld. Dus ik moet sorry zeggen tegen mezelf, maar als je wilt weten hoe het ging ik heb nog geen antwoord gegeven. Eigenlijk hoop ik gewoon dat iemand anders me nog vraagt dan kan ik tegen Pete nee zeggen.'' Zeg ik en ze knikt langzaam. ''Weet je wat pas leuk zou zijn, nu dat ik toch met Blaize ga zou jij met Draco moeten gaan.'' Zegt ze enthousiast en ik lach wat. ''Ik zou zeggen ga het regelen dat hij mij vraagt alles beter dan met Pete.'' Zeg ik en ze lacht wat. ''Nou kom je zo het ontbijt begint bijna.'' Zegt ze en ze loopt richting de deur. ''Weetje jij en Draco zouden best een leuk koppel maken samen.'' Zegt ze voordat ze de deur uitloopt en deze achter zich dicht doet. Ik grinnik even om haar woorden en besluit me dan toch maar om te kleden. Als ik helemaal klaar ben loop ik naar beneden waar ik al niemand meer zie zitten. ''Wacht welke dag is het?'' Vraag ik aan mezelf, want tja er is toch niemand anders. Nou ja, langzaam loop ik naar boven richting de grote zaal, maar zodra ik daar aan kom zijn de deuren gesloten. ''Waarom moet dit altijd mij overkomen, waarom altijd als Dumbledore iets te melden heeft ben ik te laat. Ik moet echt leren om op tijd de komen en om niet meer tegen mezelf te gaan praten.'' Zeg ik alweer tegen me zelf en besluit dan toch maar de deur open te maken en gewoon op me plek te gaan zitten. Als ik door de deur ben gelopen kijkt iedereen me aan, heel ongemakkelijk dit, ik voel letterlijk iedereen hun ogen op mijn branden. Ik glimlach wat en loop rustig naar de Slytherin tafel waar ik plaats neem naast Pansy. ''Waar bleef je zolang?'' Vraagt ze gelijk en ik haal oschuldig me schouders op. ''Ik moet gewoon leren om op tijd te komen als Dumbledore iets te melden heeft.'' Zeg ik en ze lacht wat. ''Mevrouw Snape?'' Vraagt professor Dumbledore en ik kijk vragend op. ''Ja professor?'' Vraag ik beleefd en hij kijkt over zijn brilletje richting mij. ''Omdat u het eerste deel van het verhaal niet heeft gehoord, neem ik aan dat u dat later aan één van uw vrienden vraagt en ik verwacht u om drie uur voor mijn kantoor.'' Zegt hij op een strengere toon dan normaal en ik knik maar gewoon braaf. ''Vertel me straks maar wat hij allemaal heeft gezegd okee. Ik moet straks nog wat doen.'' Zeg ik en neem een hap van mijn broodje. ''Ik ben benieuwd waar Dumbledore met je over wilt praten, het klonk namelijk erg serieus.'' Hoor ik Blaize naast me en ik knik. ''Ja ik ook, het zal vast wel iets zijn, ik hoop alleen niet iets slechts, of te serieus. Ach het komt wel goed. Dus uhm welke dag is het eigenlijk?'' Vraag ik licht beschaamd en Pansy, Blaize en Draco grinniken wat. ''Ik ben serieus ik weet het echt niet. ''Het zondag, rustig maar je hoeft niet naar school je moet alleen huiswerk maken.'' Zegt Blaize lachend en bedank hem. ''Ik ben gewoon in de war, en ik weet eerlijk gezegd niet eens waarom.'' Zeg ik doodserieus en weer lachen ze om het gene wat ik zeg. ''Heei Josie?'' Hoor ik ineens achter me en als ik me omdraai zie ik dat het Pete is. ''Oh heei Pete.'' Zeg ik en hij krabt wat achter in zijn nek. ''Uhm heb je al nagedacht over uhm mijn vraag?'' Zegt hij en ik kijk even hulpeloos om me heen. Ik zie Blaize geamuseerd kijken, Pansy verontschuldigend en Draco, tja ik weet niet precies hoe hij kijkt maar met een waas van jaloezie. ''Uhm nou eigenlijk nog niet ik was gister meteen in slaap gevallen, dus ik weet het nog niet echt zeker maar je hoort het zodra ik het weet.'' Zeg ik en hij knikt nadat hij wegloopt terug naar zijn plek van de tafel. ''Je gaat toch niet echt met hem of wel.'' Hoor ik Blaize vragen en ik schud al snel mijn hoofd. ''Ben je niet goed, ik vind die Pete maar raar.'' Zeg ik en richt me weer op mijn broodje. ''Wie hoop je die gaat vragen?'' Vraagt Pansy door en ik haal me schouder op. ''Ik heb geen idee, gewoon iemand die ik ken en waar ik ook gewoon normaal mee kan omgaan. En Pete is daar compleet het tegenovergestelde van. Ik wist niet eens zijn naam, ik heb echt drie minuten hem aangekeken voordat ik weer zijn naam wist. Dat was die ene keer in het café.'' Zeg ik en Pansy en Blaize lachen wat. Terwijl ik merk dat Draco steeds verder weg drijft in zijn eigen gedachten. Ik vraag me af of hij zijn opdracht al heeft gekregen want dan krijg ik er waarschijnlijk ook één binnenkort, Bella kennende. Ik hoop niet voor hem dat het een te lastige opdracht is, zal wel natuurlijk want hij moet natuurlijk zijn familie eer hoog houden bij de Dark Lord. Wie noemt zich nou de Dark Lord ik vind het gewoon geen goede naam voor hem. Mijn opdracht zal wel iets simpeler zijn misschien moet ik wel Draco helpen omdat ik ook op deze school zit, het zal me niets verbazen. Hij laat ook altijd me vader een oogje in het zeil houden, waarom geen idee alsof er hier dingen gebeuren die zo bijzonder zijn. Nou om Harry in de gaten te houden hoeft ook niet want hij kan toch in zijn hoofd kijken en me vader is liever niet dicht bij Harry.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen