#039
Ik ontwaak en ik zie zonnestralen door de ramen vallen. Ik lig nog steeds in de ziekenzaal.
‘Oh wat ben ik blij dat ik je eindelijk wakker zie!’ ik schrik een beetje omdat ik niet had verwacht dat er iemand aanwezig zou zijn. Ik kijk naast mij en zie Ron zitten, op zijn gezicht zitten schrammen.
‘Wat is er met jou gebeurd?’ ik ga met mijn hand over zijn gezicht. ‘Dat uh is een lang verhaal. Eerst even over jou hoe voel je je? Ik was zo ongerust, ik mocht ook niet bij je komen om je te zien. Stel je voor dat ze je niet goed in elkaar hadden gezet en je hoofd achterstevoren zat.’
Ik glimlachte bij de gedachte. ‘Alles zit goed kijk 10 vingers er ook nog aan.’ En ik laat trost mijn handen zien. ‘Maar nu over jou, wat is er gebeurd met jou?’ Hij pakt mijn handen vast. ‘Nou we zaten bij het laatste examen Geschiedenis van de Toverkunst, saai net als de lessen. Toen Fred en George in een keer allemaal vuurwerk afgingen steken.’
Hij verteld wat er is gebeurd tijdens hun laatste examen en dat Fred en George de boel voor de laatste keer helemaal op stelten hebben gezet waarna ze weg zijn gevlogen. Daarna vertelde Ron mij over Harry zijn visioen dat Sirius mishandeld werd door Voldemort. Harry wou er perse heen en ze hebben daarom geprobeerd via het haardwerk van professor Omber te vluchten. Dat liep niet goed af want ze zijn gepakt, maar na een goede en slimme truc van Ron zijn ze ontsnapt. Toen zijn ze met Terzielers naar London gegaan naar het ministerie van toverkunst. Daar bleek het een valstrik te zijn en zijn ze belaagd door dooddoeners, de Orde van de Feniks is ze toen komen redden. Sirius is wel vermoord door Bellatrix van Detta, een beruchte dooddoener. Daarna heeft Voldemort zichzelf onthult en nu weet iedereen dat hij toch is terug gekeerd. Perkamentus is weer terug schoolhoofd geworden en Minister Droebel is opgestapt.
Ik kijk hem met open mond aan. ‘Wacht even en dit is allemaal in de tijd gebeurd dat ik hier lag?’ hij knikt. ‘Maar ik wou mee.’ ‘Je moet blij zijn dat je weer helemaal in elkaar zit, Rosa het is al gebeurd.’ Dit was de kans, ik wil laten zien dat ik achter Harry sta. Dat ik mijn neefje verdedig en vertrouw, ik tegen het slechte ben en voor het goede. Ik hoor hoe de deuren van de ziekenzaal open gaan. Hermelien, Harry en Ginny lopen naar binnen. Ze hebben alle drie schrammen op hun gezichten.
‘Oh wat ben ik blij je in elkaar te zien!’ Hermelien rent naar je toe ‘ik heb je zien liggen als een gebroken bordje.’ Ze omhelst mij, net als Ginny. Ik kijk Harry aan, ik zie dat hij verdriet heeft. Sirius was zijn peetoom en die is voor zijn ogen vermoord. Blijkbaar merken de andere dat het beter is om ons even alleen de laten en verlaten langzaam de ziekenzaal. Harry komt naast je op een stoel zitten, ik pak zijn handen vast.
‘Het spijt mij zo, Harry!’ ‘Jij kan er niks aan doen. Ik ben blij dat je weer in orde bent.’ Ik sla mijn armen om hem heen en geef hem een knuffel.
‘Rosa, beloof mij een ding. Blijf alsjeblieft bij mij.’
Er zijn nog geen reacties.