Foto bij #038

De stress in de bibliotheek is duidelijk voelbaar. Binnen een week zijn de S.L.I.J.M.B.A.L. examens al en iedereen is volop bezig om nog de laatste hoofdstukken te leren. Ik ben blij dat ik goed naar Hermelien heb geluisterd en op tijd ben begonnen net al zij. Nu hoef ik dingen nog alleen maar na de lezen, het meeste zit al in mijn hoofd gestampt. Ron daarin tegen was iets te laat begonnen en zit nu naast mij zijn boek driftig door te bladeren.
‘Rosa, ik snap er niks van.’ Fluistert hij gestrest naar mij. Ik leg mijn hand op zijn hand om hem gerust te stellen. ‘Ik leg het wel uit, wat snap je niet?’

Ik word wakker en open mijn ogen, ik kijk om mij heen en zie dat ik in de ziekenzaal lig. Wat is er gebeurd? Het laatste wat ik mij kan herinneren is dat ik mijn S.L.I.J.M.B.A.L. examen gedaanteverwisseling had. Ik probeer omhoog te komen alleen ik voel een pijnsteek in mijn hoofd, ik kreun zachtjes. Wat mevrouw Pleister blijkbaar hoorde en naar me toe kwam gerend.
‘Wat ben ik blij dat je weer wakker bent mevrouw Potter.’ Ik wil iets zeggen maar kan niks uitbrengen, omdat mijn mond zo droog is. ‘Kun je het je nog herinneren? Bij je examen gedaanteverwisseling heeft mevrouw Turpijn je per ongeluk veranderd in een bord en u daarna kapot laten vallen. Het was een lang proces om alles weer op zijn plaatst te terug te zetten. Je hebt wel twee dagen geslapen.’ Ik pak een glas water en drink het in een teug op. ‘Maar alles zit weer op zijn plek mevrouw Potter. Het is maar goed dat professor Anderling snel een goed heeft gehandeld.’ ‘Maar mijn laatste examens dan? Als ik twee dagen geslapen hebt betekend dat dat gisteren het examen Geschiedenis van de Toverkunst is geweest en ik dat dus gemist heb?’ ‘Rustig aan mevrouw Potter. Dat mag je allemaal inhalen. Drink dit nu maar eerst op daar word je beter van.’ Ze geeft je een glas met een smerig drankje erin, zonder protesteren slik ik het in een keer door.
‘Ga nu maar weer slapen, je hebt je slaap hard nodig.’
Ik legde me weer achterover in het bed. Straks mag ik mijn examen niet meer doen en dan haal ik het niet, mijn favoriete vak. En waar zijn Ron, Harry, Hermelien en Ginny. Aan mijn gepieker komt snel een eind en ik val langzaam in slaap.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen