Foto bij Chapter 7.2 ~ JDS

Sorry voor het lange niet schrijven.
Hope you enjoy it :)

Vaag kijkt iedereen me aan, maar ik pak rustig me glas en neem een grote slok van me drinken. ''Waar ging dat over?'' Vraagt Pansy al snel ik kijk haar verward aan. ''Hoe bedoel je?'' Vraag ik haar glimlachend. ''Met Pete?'' Vraagt ze en ik kijk haar nog steeds vragend aan. ''Oh hij moest nog wat halen voor het feest.'' Zeg ik en ze kijkt me aandachtig aan. ''Volgens mij wou hij mij vragen en jij stuurt hem weg, wil jij met hem naar het feest.'' Vraagt ze en ik moet al overgeven bij die gedachten. ''Ja sorry.'' Zeg ik toch maar en nu hoor ik Draco hoesten. Ik kijk op naar Draco die me ongelovig aanstaart. ''Wat? Hij is aardig en grappig.'' Zeg ik twijfelend en nu kijkt Draco me al helemaal verbaast aan. ''Draco je vangt vliegen.'' Zeg ik en hij doet ze mond dicht. Even kijk ik naar Blaize en knik naar hem. ''Ik ga even een luchtje scheppen ik voel me niet zo goed, Draco wil jij even meelopen?'' Vraag ik en al snel staat hij naast me om me te ondersteunen. Komt dat acteren toch nog eens van pas. Ik kijk nog even naar Blaize die nu eindelijk mijn hint begrijpt en richt zich al snel weer op Pansy. ''Gaat het wel?'' Vraagt Draco en ik knik lichtjes. ''Ik denk dat alles een beetje naar hoofd stijgt, ik bedoelt Pete.'' Zegt Draco en ik grinnik om zijn woorden. ''Jaloers Draco?'' Vraag ik en hij schud al snel zijn hoofd, iets te snel. ''Luister ik vind hem niet leuk, Blaize wilt Pansy al vragen dus ik moest iets verzinnen en toen kwam Pansy met die vragen. Ik wist niet echt meer wat ik zei.'' Zeg ik eerlijk en staar wat voor me uit. ''Oh, dus je wilt echt niet met hem?'' Vraagt hij, negerend het feit wat ik net over Blaize en Pansy zei. ''Nee, maar ik hoop wel dat Blaize nu eindelijk Pansy gaat vragen.'' Zeg ik en zie Draco afwezig knikken. ''Heei Josie hier zijn de ballonen waar je om vroeg.'' Hoor ik Pete ineens zeggen en ik kijk hem verward aan. ''Oh ja de ballonnen, tuurlijk geef maar ik breng ze wel naar het hok straks.'' Zeg ik en pak ze aan. ''Is Pansy al weg?'' Vraagt hij gelijk en ik haal me schouders even op. ''Ik ga wel even voor je kijken.'' Zeg ik en sta op en loop weer naar binnen. ''Ja!'' Hoor ik ineens en zie Pansy Blaize omhelzen. Met een tevreden glimlach loop ik naar buiten toe en knik naar Pete. ''Ja ze zit nog binnen.'' Zeg ik en hij loopt zelfverzekerd naar binnen terwijl ik weer naast Draco neer plof. ''Nou die gaan naar het feest.'' Zeg ik en Draco kijkt me verward aan. ''Wie?'' Vraagt hij en ik kijk hem ongelovig aan. ''Wie denk je, Merlijn en de Kerstman.'' Zeg ik en nu kijkt hij me al helemaal verward aan. ''Blaize en Pansy gek.'' Zeg ik en hij knikt nu begrijpend. ''Ik dacht al waar heb jij het nou over.'' Zegt hij en kijkt weer bedenkelijk voor zich uit. ''Heei Josie.'' Hoor ik Pete en ik kijk vragend op. ''Ik hoorde dat je nog geen date hebt voor het bal, zal je met mij willen gaan?'' Vraagt hij en ik denk na, soort van, paniekerig, ik wordt letterlijk niet goed. ''Uhm klopt ik heb nog geen date maar ik moet er over na denken, want nu ik zo denk heeft volgens mij al iemand mij gevraagd, maar dat weet ik niet zeker. Dus ik kom erop terug okee.'' Zeg ik glimlachend en hij loopt glimlachend en tevreden weg. ''Ik wordt echt ziek van hem.'' Hoor ik Draco mompelen en ik kijk hem verward aan. ''Gaat alles wel goed met je?'' Vraag ik en hij knikt stug. ''Laten we maar terug gaan het wordt al laat.'' Zegt hij en staat op. ''Zal ik Blaize en Pansy halen?'' Vraagt hij en ik schud mijn hoofd. ''Laar hun maar even, ik denk dat ze aan elkaar wel genoeg hebben.'' Zeg ik en hij knikt waarna hij zich omdraait en wegloopt. ''Draco wacht.'' Roep ik hem na maar hij loopt stug door. Na een tijdje zie ik wat uit Draco's zak vallen en raap het op het is een verzegelde brief waar strikt geheim op staat. Ik ren een stukje zodat ik voor Draco komt te staan en stop voor hem. ''Wat is er met je? Je doet raar.'' Kom ik maar gelijk ter zake, maar hij schud zijn hoofd. ''Je liet dit vallen.'' Zeg ik en houd de brief omhoog, die hij al snel wilt pakken maar helaas voor hem ben ik sneller en trek hem terug. ''Eerst ga jij mij vertellen wat er aan de hand met jou is.'' Zeg ik en loop verder. ''Ik zie je wel als je er klaar voor bent om het te zeggen.'' Roep ik nog en loop het kasteel in. ''Josie doe niet kinderachtig en geef die brief terug. Heb je gelezen wat erin stond?'' Vraagt hij verschrikt maar ik schud mijn hoofd. ''Er staat strikt geheim op dus ik ga het niet lezen het is van jou. Alleen krijg je het nu niet omdat je stom doet.'' Zeg ik en loop weer verder. ''Pak lekker iets af van die jongens die je hebben gevraagd maar niet van mij.'' Zegt hij en ik sta abrupt stil en draai me om waardoor Draco wel erg dichtbij staat. ''Jaloers Draco?'' Vraag ik en hij schud zijn hoofd met onzekerheid in zijn ogen. ''Weet je het zeker, ik zie de onzekerheid in je ogen.'' Zeg ik en al snel zie ik zijn houding veranderen. ''Geef me die brief Josie.'' Zegt hij en ik knik. ''Goed, ik weet nu toch wel wat er aan de hand is met je.'' Zeg ik en steek de brief uit die hij vast pakt. Even trek ik de brief nog naar me toe en fluister in Draco's oor. ''Niemand heeft me nog gevraagd alleen Pete, maar geloof je nou echt zelf dat ik ja tegen hem ga zeggen?'' En laat de brief los, glimlach naar hem en draai me om en loop weg. ''Goede nacht Draco.'' Zeg ik en loop de common room in en door naar de slaapzalen. Als ik me eenmaal heb omgekleed laat ik me zelf op het bed vallen en denk na over deze dag. Ik heb een geweldige jurk, perfecte schoenen, Pansy heeft een date met Blaize naar het bal en ik ben gevraagd door Pete. Dat laatste te danken aan Pansy waarschijnlijk, maar ja ik ga toch geen ja zeggen tegen Pete, hij is echt een rare gozer.

Reageer (1)

  • VampireMouse

    VERDER!!!! hopelijk ziet Draco de hint hahaha!
    Snel verder <3 super leuk

    xx

    8 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen