Foto bij Chapter 7.1 ~ JDS

''Josie kom we moeten nu echt gaan willen we nog voor de drukte zijn.'' Hoor ik en zie Pansy ongeduldig staan als ik opkijk. De laatste tijd hebben Pansy en ik elkaar beter leren kennen en ze is eigenlijk best aardig, ook al is ze niet helemaal mijn type qua vriendin. ''Ik kom al rustig aan we hebben de hele dag. Draco en Blaize lopen heus niet weg uit het café als wij er nog niet zijn, geloof me.'' Zeg ik en trek me jas aan terwijl we de deur uit lopen. Hoe ik dat zo zeker weet, tja iets zegt me dat Blaize vandaag Pansy gaat vragen. ''Josie!'' Hoor ik en draai me om waar ik Harry zie staan. ''Wacht even Pansy ik ben zo terug.'' Zeg ik en loop naar Harry toe. ''Wat is er?'' ''Heb je het nu druk want anders kan het wel tot vanavond wachten, dan zullen Ron en Hermione er ook zijn.'' Zegt hij en kijkt vaag om zich heen. ''Uhm doe maar vanavond ik heb al met een paar afgesproken.'' Zeg ik en hij knikt. ''Vanavond voor de Griffendor kamer om acht uur precies.'' Zegt hij en loopt dan weg. Vaag, maar ja vanavond acht uur prima. ''Zo zullen we gaan.'' Zeg ik en loop samen met Pansy richting Hogsmead. ''Deze jurk is fantastisch!'' Hoor ik een over enthousiaste Pansy roepen aan de andere kant van de winkel. Ik grinnik wat als ik Pansy gillend naar me toe zie rennen. ''En? Wat vind je ervan?'' Vraagt ze en houd een lange groene jurk met bovenaan de rand steentjes voor zich. ''Ik zou zeggen ga hem passen.'' Zeg ik en kijk zelf nog wat tussen de rekken door. Uiteindelijk kom ik een kort wit jurkje tegen en net als ik hem wil pakken hoor Pansy me naam roepen. Snel pak ik het jurkje er nog tussen uit en loop naar de kleedhokjes waar ik Pansy zie staan in de lange groene jurk. ''En zal ik hem nemen?'' Vraagt ze vrolijk en ik bekijk de jurk zorgvuldig. Aan de bovenkant van de hartvormige neklijn zitten meerdere steentje, waarna het lijfje strak doorloopt, in het midden splitst het strakke gedeelte naar een lossere rok helemaal naar beneden. Ik moet zeggen het staat haar goed. ''Met wie je ook naar het bal gaat, diegene moet zeker voor je vallen.'' Zeg ik en ze glimlacht tevreden. ''Heb jij al een jurk?'' Vraagt ze en ik haal me schouders op. ''Ik heb alleen dit jurkje gevonden dat ik wel interessant vind.'' Het is een speels wit jurkje met een soort open rug en strak aan de voorkant, waarna het uitloopt tot een iets wijdere rok met kant erover. ''Nou wat sta je daar dan nog, kom passen.'' Zegt ze en duwt me een kleedhokje in. Als ik hem uiteindelijk aan heb stap ik het hokje uit en bekijk mezelf in de spiegel. ''Je ziet er fantastisch uit!'' Hoor ik achter me en zie een over enthousiaste Pansy staan. ''Okee dan is dit ook geregeld ik neem deze jij die.'' Zeg ik en kleed me weer gauw om in het pashokje. ''We hebben nu alleen nog schoenen nodig.'' Zegt Pansy en daar weet ik nog wel wat op. ''Ik weet het perfecte zaakje voor schoenen, maar je moet me dan wel beloven dat je aardig gaat doen tegen die mensen daar.'' Zeg ik en ze knikt dan toch maar. Als we de jurkjes hebben afgerekend lopen we door iets verder het dorpje in naar de perfecte schoenen winkel. ''Welkom bij de meest fantastische en grootste schoenen winkel.'' Zeg ik en zie Pansy haar ogen uit kijken. Al snel ben ik Pansy kwijt die blijkbaar zo snel mogelijk naar boven is gegaan waar de hakken staan. Ik moet zeggen dat ik in me vrije tijd niet graag op hakken loop het is omdat het moet van school. Maar het is een feest en ik zal later waarschijnlijk ook op hakken moeten gaan lopen, dus dan kan ik beter nu maar beginnen. ''Josie! Moet je zien hoe fantastisch deze zijn!'' Hoor ik Pansy roepen en zie haar al snel met een paar paarse pumps staan. ''Die zijn fantastisch Pansy, maar niet voor bij je jurk die is groen.'' Zeg ik en geef haar een paar groene pumps die ik onderweg was tegen gekomen. ''Oh bij Merlijnsbaard, deze zijn fantastisch.'' Zegt ze en loopt al snel weg naar het bankje om ze aan te trekken. Zelf loop ik naar de witte/ zilveren pumps die beter bij mijn jurkje staan. Al snel zie ik een paar glitter pumps met bandje met kralen. ''Pansy ik denk dat ik mijn hakken ook gevonden heb.'' Zeg ik terwijl ik naar haar toe loop op me hakken. ''Ik zeg we zijn geslaagd.'' Zegt ze en ik knik waarna we naar de kassa toe lopen. ''Ik kan zo niet wachten tot het feest, ik hoop alleen wel dat iemand me gaat vragen.'' Zegt Pansy en ik glimlach even. ''Ik weet zeker dat je wordt gevraagd door iemand.'' Zeg ik en we lopen de driebezemstelen in. ''Heei jongens.'' Zeg ik en zet mijn tas op de grond en ga tegenover Draco zitten. ''Heei Pansy, ik uhm wou je wat vragen.'' Hoor ik achter me en zie een jongen van een jaar hoger van Slytherin zenuwachtig staan. ''Je weet wel over het feest.'' Begint hij en toevallig weet ik dat hij bij mij in de feestcommissie zit voor zijn straf. ''Ik vroeg me af of je.....'' ''Oh voor ik het vergeet, jij neemt de ballonnen mee he.'' Zeg ik snel en hij kijkt me verward aan. ''Je weet wel, de zilveren ballonnen. Casey heeft de gouden en jij zou de zilveren mee nemen.'' Zeg ik en hij knikt. ''Oh ja nu dat je het zegt ga ik ze zo halen.'' Zegt hij en ik kijk op me horloge. ''Ik zal maar snel zijn ze gaan over vijf minuten al dicht.'' Zeg ik en hij knikt waarna hij twijfelend weg loopt. ''Opschieten! Ze sluiten bijna daarna kan je je vraag stellen aan Pansy!'' Roep ik nog en draai me om naar de rest.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen