'Hij heeft wat?!' We zaten in de kantine en ik vertelde Violet net wat er gebeurd was op de terugweg van het strand. Ze was woest geweest toen ze hoorde wat er was gebeurd met Nona. Net als Max wist ze dat ik niet de waarheid sprak. 'Hoe was het?' Vroeg Violet gretig. Wat moest ik daar nou weer op antwoorden? Lekker? 'Erg onverwachts.' Zei ik uiteindelijk. 'Hoe en waarom deed hij het?' 'Nou, eeh... Hij deed het gewoon...' Wou ze nou echt alle details weten?' 'Dus hij kuste je gewoon?!' Riep ze bijna. 'Sssst!' Siste ik. 'Niet heel de kantine hoeft het te horen.' Ze leunde weer naar voren naar me toe. We hadden een tafeltje alleen. 'Hoe lang duurde het?' 'Weet ik veel, als ik opeens gekust word ga ik niet bijhouden hoe lang het duurt.' 'Ik ga het aan Max vragen.' Ze stond op maar ik trok haar aan haar shirt terug. 'Nee, kom terug!' 'Ik kan vanmiddag trouwens niet afspreken.' Ik wou snel van onderwerp veranderen voordat ze ook nog ging vragen of het met tong was. Ik wou niet liegen tegen Violet, maar 'ja' te zeggen was nou ook weer heel eerlijk. 'Waarom niet?' Ik bloosde. 'Max heeft een verrassing voor me.' Ze straalde. 'Nou veel plezier dan.' Zei ze met een knipoog. Ik keek rond op zoek naar de klok en Violet gaf me nog een knipoog. Ik vond haar een beetje griezelig als ze zo geheimzinnig deed. Ik stond op om naar mijn volgende les te gaan. Ik had geschiedenis, het enige vak waar ik en Max naast elkaar zaten. 'Heb je zin in je verassing?' Ik voelde me warm van binnen worden. Ik was heel blij om Max weer te zien. 'Weet ik niet. Ik weet niet wat de verrassing is.' Ik was niet vreselijk dol op verassingen, daar was ik te nieuwsgierig voor. 'Je ziet het vanmiddag.' Ik keek hem aan, blij dat ik hem weer zag. 'Weten de anderen het al van, nou ja, van ons?' Vroeg hij. 'Ik heb het alleen aan Violet verteld.' 'Ik nog aan niemand.' Ik was een beetje onzeker. 'Had ik het niet moeten vertellen?' Ik was bang dat hij het liever geheim had willen houden, of erger nog: dat hij er spijt van had. 'Nee, het is goed. Ik dacht eigenlijk dat jíj het liever niet tegen anderen wou zeggen.' 'Maak je geen zorgen, ik vond het geweldig en ik vond dat iedereen het mag weten. Behalve mijn ouders.' Hij lachte en kneep even zachtjes in mijn hand. Toen kwam de leraar binnen en moesten we stil zijn.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen