ik = Maya

ja i know mijn d/t foutjes zijn irritant

Ik schoof de armband om mijn pols ''goed dan'' mompel ik en sta op, het was al tegen 7e in de avond en Mel wachtte al op mij bij het festival. Ik liep naar de achtertuin en greep naar mijn fiets, onderweg kwam ik wat vrienden tegen en maakte een vrolijk praatje. ik merkte dat de armbanden nog altijd dé highlight is van het nieuws, ik doe er vrij nuchter over en trap door. Eenmaal aangekomen zie ik Mel staan, ''hoi! het is bijna zonder je begonnen, wat zie je er leuk uit'' Mel met haar sproeterige gezicht en blonde haren was altijd al een mannen verslinder, waarom ze nou eigenlijk die armband had wist ik niet. ''Hey, dankje wel'' glimlach ik en strijk met mijn handen over mijn zomer jurkje, ''Kom we gaan'' Mel trekt me mee het terrein op en de muziek komt ons tegemoet, genieten is het wel maar ik moet toch altijd zin maken in een feestje. Al gauw trekt Mel de aandacht van een groep jongens en besluit ik maar wat te drinken te halen, ik bestelde een drankje en nam een slok ''Leuk feest niet?'' hoor ik achter mij, ik draaide me om en belandde met mijn ogen tegen een borstkas. ''Ja'' zeg ik kort af en leid mijn ogen naar boven, een mooi gezicht dat gebeiteld kon zijn door de Griekse goden staarde mij aan met zijn blauwe ogen. Hij lachte, ''ik ben Luke en ik denk dat jouw vriendin een beetje aan het rotzooien is met mijn vrienden groep'' hij wijst naar Mel die overweldigend met haar blonde haren aan het heen en weer zwiepen was. Ik knik ''dat is Mel'' ik neem een slok en wend mijn blik van hem af, hij is volgends mij tegen de 2 meter aan en komt mij te intimiderend over ik besluit over te stappen naar een dichtstbijzijnde hang boom en neem plaats op de stam. Ik zie hem mee lopen om vervolgens zijn mond open te trekken om weer wat te zeggen, ''ik weet wat je denkt, daar heb je weer de zoveelste jongen die bezig is met een one night stand maa-'' ik kap hem af en frons ''ik denk helemaal niets'' en hou mijn arm omhoog met de armband eraan. ''Oh je bent er zo een?'' rolt hij met zijn ogen, '''sorry hoor dat ik niet voldoe aan jouw verwachtingen'' zucht ik en schommel met mijn benen die net boven het grind bungelen. Luke lacht en tikt mijn schouder aan met die van hem, ''ik draag het niet puur omdat ik niet met het universum wil sollen''. Ik trek mijn wenkbrauwen omhoog, ''dus jij bent er zo een?'' ik strijk een pluk uit mijn gezicht en steek mijn hand uit ''Ik ben Maya en ik ben een hopeloze poëet'' Luke lacht, de kuiltjes in zijn wangen worden dieper en hij grijpt mijn hand vast ''Ik ben dus Luke en ik ben een jongen die niet uit is op een one night stand.'' Ik begin te lachen ''forget it, ik wacht op the one'' ik tik op mijn armband, ''je bent nog lang op weg dus ik zou gebruik van mij maken'' hij lacht en neemt een slok van zijn drinken. ''Heel leuk'' lach ik en sta op ''ik ga weer naar Mel'' ik kijk naar Mel die toch een beetje losbandig is gaan dansen met de jongens, Luke knikt en loopt mee. Eenmaal bij Mel kijkt ze mij lachend aan, ''toch maar een beetje afwijken van die armband?'' ze speelt met haar haren en knipoogt naar Luke. ''Nee, nooit'' lach ik '' is het trouwens niet al tijd om terug te gaan?'', Mel kijkt boos ''nee, gekkie'' ze struint verder door het grind en leunt op een van Luke zijn vrienden. ''Ik kan je terug brengen?'' zegt Luke serieus, ik twijfel en kijk hem aan hij lijkt serieus wel een flatgebouw. ''Goed'' zeg ik kort en gooi mijn bekertje weg, na dat ik Mel gedag heb gezegd lopen Luke en ik het festival uit. ''Pas tegen 10e'' mompelt Luke, ''wil je misschien nog wat samen doen? ik zweer je, geen liefdes dingen of enige verwijzing!'' zegt hij met zijn handen in de lucht, ik denk na en staar naar mijn nagels ''Goed dan, maar eventjes oke?''. Luke kijkt alsof hij een gloednieuwe auto heeft gekregen en neemt mij mee een steegje in, ik frons ''wat cliché''. Hij trekt een ladder naar beneden en stapt erop ''wat?'' ''Niets'' ''Oh'', ik klim hem achterna en beland op een dak. Ik glimlach klein en staar de bijna donkerblauwe lucht in, ''de zon hield zoveel van de maan dat hij elke avond dood ging om de maan te laten ademen'' zei ik onder mijn adem. Ik merkte op dat Luke naar mij zat te kijken, ik draaide mijn hoofd om naar hem en keek hem aan ''wat?'' ''Niets'' ''Oh.''

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen